[Sitecom WL-114v2] Virtual Server werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• hinse
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 09:54
Ik heb een probleem met de inmiddels al verouderde Sitecom WL-114v2, aangezien de virtual server niet lijkt te werken. :/

Instellingen Virtual Server:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/nb5gcz.jpg

Instelling DMZ:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2njvn04.jpg

Het probleem is dus dat er geen poorten open worden gezet als ik dat wel aan geef in de instellingen (eerste afbeelding). In feite blijven alle poorten gewoon geblokkeerd, het instellen heeft dus geen zin. Nu gaan de poorten wel open als ik een DMZ instel (tweede afbeelding), maar er zijn hier meer studenten in huis die een poort open willen zetten dus dat is echt een korte termijn oplossing. :P

De pc's zitten niet allemaal rechtstreeks op de router aangesloten (er zit bij sommigen nog een switch tussen) maar ook bij laptops die rechtstreeks via wifi zijn aangesloten werkt de virtual server gewoon niet. De laatste firmware is overigens geïnstalleerd.

Heeft iemand een idee om normaal poorten open te krijgen zonder DMZ te hoeven gebruiken? :)

• _lasher_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 16:40
Misschien heeft het er wel mee te maken dat je onder nummer 12 probeert om alle mogelijke poorten te forwarden naar 1 specifiek ip, terwijl er ook regels voor losse poorten gedefinieerd zijn. Ik heb geen idee (en volgens mij je router ook niet) wat er moet gebeuren als er verkeer naar een van de genoemde poorten binnen komt.

Of heeft het apparaat nog een losse firewall waar je in moet stellen dat verkeer naar die poorten toegestaan is (geforward mag worden). Dat is namelijk iets wat in de DMZ automatisch meegenomen wordt.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

En waar staat het nulletje in de laatste rij voor? :P
(Vaak is er een "From port" - "To port" field, vandaer)

• hinse
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 09:54
_lasher_ schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:52:
Misschien heeft het er wel mee te maken dat je onder nummer 12 probeert om alle mogelijke poorten te forwarden naar 1 specifiek ip, terwijl er ook regels voor losse poorten gedefinieerd zijn. Ik heb geen idee (en volgens mij je router ook niet) wat er moet gebeuren als er verkeer naar een van de genoemde poorten binnen komt.

Of heeft het apparaat nog een losse firewall waar je in moet stellen dat verkeer naar die poorten toegestaan is (geforward mag worden). Dat is namelijk iets wat in de DMZ automatisch meegenomen wordt.
Dat eerste had ik laatst ingesteld omdat ik wou testen of ik op deze manier misschien een open port kon vinden. Het maakt niet uit of ik dat weg haal of niet. Ik heb geen idee of er een losse firewall aanwezig is, ik zal dat even nagaan.
r0b schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:58:
En waar staat het nulletje in de laatste rij voor? :P
(Vaak is er een "From port" - "To port" field, vandaer)
Dat nulletje refereert naar een "Set rule" die als ie op 0 staat gewoon altijd geldt. Je kunt er bijv. mee instellen van wanneer tot wanneer je een bepaalde poort wilt open zetten. Die 0 staat dus goed. :P

Er is ook nog deze optie:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2q99s7m.jpg

Wat is daar verschillend aan tov virtual server?

Dit staat er in de help:
Some applications require multiple connections, like Internet games, Video conferencing, Internet telephony and so on. Due to the firewall function, these applications can not work with pure NAT router. Special Applications makes some of these applications to work with NAT router. The settings are:
Trigger --> The outbound port number issued by the application.
Incoming ports --> When the trigger packet is detected, the inbound packets to the specified port numbers are allowed to pass through the firewall.