Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ASP.NET/C#] Listbox value focus zetten

Pagina: 1
Acties:

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-10 10:28
Ik ben bezig met een ASP.Net applicatie en schrijf dit in C#. Alles gat prima maar na een aantal tests begint het me heel erg te irriteren dat als ik een waarde in een listbox heb geselecteerd en dit opsla en dit vervolgens weer op dezelfde pagina heropen, dat de waarde ergens tussen de values staat.

Voorbeeld:
In m'n listbox staan de volgende waardes:
Auto
Brommer
Fiets
Vliegtuig
Onderzeeer

Alle items zijn niet zichtbaar, de eerste 3 alleen, dus ik scroll naar beneden.
Ik selecteer de waarde Onderzeeer en sla het object op. Ik open het form daarna maar Onderzeeer is niet zichtbaar. Standaard zie Auto, Brommer en Fiets.

Dus als ik wil weten welke waarde is geselecteerd dan moet ik eerst weer scrollen. Precies DIT wil ik voorkomen. Kan ik het zo maken dat je het geselecteerde item standaard wel ziet?

[ Voor 0% gewijzigd door whoami op 08-10-2008 09:03 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43
Dit is helemaal geen topic over software architecture, maar eerder programming
-> PRG

https://fgheysels.github.io/

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Ik denk dat ik je vraag niet helemaal begrijp, want het lijkt er eerder op dat je geselecteerde waarde dus niet onthouden wordt.

Het standaard gedrag van een listbox is juist dat de geselecteerde zichtbaar wordt. Kijk dus eerst eens na of het opslaan van je geselecteerde item wel daadwerkelijk goed gaat,

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-10 10:28
Ik heb duidelijk de verkeerde zoektermen gebruikt. Sorry.
Bedankt voor de hulp, ik zal het morgen uittesten!

Verwijderd

Ik weet niet of ik het probleem helemaal begrijp maar de listbox waar je het over hebt is deze "hardcoded" of haal je deze uit een database?

Het is namelijk zo dat een Listbox wordt herladen zoals hij gecode'd is (hiermee bedoel dat de standaard list die je hebt ingevoerd geladen wordt..). Hier veranderd verder niks aan als je hierin iets selecteerd. (tenzij je daarvoor een EventHandler gebruikt)

Ik denk dat je eens zou moeten kijken naar een DropDownList, Dit is een lijst die telkens maar 1 item laat zien. Bij het laden van de pagina is dat: DropDownList.Item(0) maar zodra je een andere item selecteerd zal het laatst geselecteerde item te zien zijn ;)

[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 01:14 . Reden: verkeerd begrepen :P ]

Pagina: 1