• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 21:11

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
De titel zegt het al, bij het opstarten blijft 'ie hangen. En niet meer een duidelijke melding of een punt waar je iets mee kan, nee bij de "Press DEL to run Setup, Press TAB to display BIOS POST Message".

Op dat bericht onderin het scherm met Intel logo is het scherm verder zwart en gebeurt er ogenschijnlijk niets meer. Heb 'm al een tijdje z'n gang laten gaan, geen verandering.

De Express Gate van het moederbord kom ik nog wel in eventueel, dat lijkt prima te werken. Internet doet het daar, ik kan Pidgin gebruiken etc. Maar om 'm nou te degraderen tot internet-only ;)

Uiteraard al een paar keer soft en hard reboot gedaan in de hoop dat het een glitch is, maar hij blijft er op stuk lopen. Op dit punt is hij volgens mij nog niet bezig met de inhoud van de HD, dus een corrupte installatie kan het niet zijn.

Dit probleem heb ik zowel op GoT als op Google nog niet gevonden... dus alle ideeën en suggesties zijn van harte welkom :)

Config:
Asus P5Q Deluxe
Intel Core2Quad Q9450
2x 2Gb OCZ PC2-8500
Asus ATI EAH4850

[ Voor 4% gewijzigd door Kaastosti op 08-10-2008 08:25 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft het wel gewerkt, of is dit vanaf het moment dat je het systeem gebouwd hebt. Indien het is vanaf dat je het systeem gebouwd hebt, is de CPU ondersteunt door het bios? Bij de bios updates staat bij bios versie 0704:
2. Patch for certain Quad-core CPU unstable issue.
Dit zou dan een probleem kunnen zijn.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat heb je dmv de Hangen en Opstarten troubleshooter al uitgesloten?

Wauw, een sig!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik denk dat dit topic niet veel overlevingskans heeft. Maar goed, ik zou zeggen, begin eerst eens met dit door te nemen:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Want het heeft niet zoveel zin om te zeggen "Dit probleem heb ik zowel op GoT als op Google nog niet gevonden," zonder dat je eerst systematisch vast stelt wat 'dit probleem' eigenlijk is.

Ook zie ik je zeggen:

Op dit punt is hij volgens mij nog niet bezig met de inhoud van de HD, dus een corrupte installatie kan het niet zijn.

Met andere woorden, je bent dus al eens verder gekomen? (ver genoeg kennelijk om een installatie van een of ander OS te doen). Neen de troubleshooter eens goed door, en laat wellicht wat beter weten wat je nou wel en niet gedaan hebt (afgezien van een keertje de reset-knop indrukken).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07
Staat er ook niet bij "Press F1 to load Setup defaults" ?

Ik kan mij vaag zoiets herinneren dat ik dat moest doen de 1e keer bij mij Asus P5Q PRO.
Staat het er niet zou je het eventueel alsnog kunnen proberen,
En kan je niet de bios flashen, de P5Q series ondersteunen flashen on the fly, dus zonder opstartdiskette/cd

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 21:11

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik weet dat dit soort topics normaliter geen lang leven is beschoren, maar zat echt zonder inspiratie ;)

Door jullie reacties bedacht ik me gewoon van voor af aan te beginnen... alles er uit trekken wat niet essentieel is en kijken wat er gebeurt. En voila, het geheel start weer door. Er zit dus gewoon ergens een apparaat of poort dwars. Nu is het gewoon een kwestie van 1-voor-1 terug stoppen, dan weet ik wat het is.

Excuus dat ik jullie hiermee lastig heb gevallen.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Pagina: 1