Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:01
De titel is niet helemaal duidelijk, maar ik wist zo gauw niet pakkends te verzinnen. ;)

Ik kan een 24-40 uren contract krijgen. Dus minimaal 24 uur werk en dat ook betaald krijgen.

Nu kreeg ik van een collega te horen dat het bedrijf aan het einde van de eerste contract-maand je 24 uur per week uitbetaald. Heb je meer gewerkt (bijvoorbeeld 40 per week) dan krijg je die 'extra' uren pas eind van volgende maand uitbetaald. Als je aan het eind van het contract stopt bij het bedrijf, krijg je een maand later dus nog de 'extra' uren van de laatste maand.

Mag dit zomaar? Voor zover ik weet dient een werkgever de gewerkte uren en het loon meteen aan het eind van de maand te betalen? Of geld er bij een 24-40 contract andere regels over de +24 uren? Lijkt mij toch niet?

Het komt er dus op neer dat werkgever continu 1 maand achterloopt met een deel van het loon.
Er komt ook nog bij dat mijn werkgever blijkbaar verwacht dat je maar even een maand met 750-800 euro rondkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Bij uitzendburo's is dit in ieder geval zeer gebruikelijk. Als ze geen voorspelling kunnen maken van wat jij die maand gaat werken, maar minimaal X uren werkt, dan krijg je die maand dus X uitbetaald, + het aantal uren meer van de vorige maand. Ik denk dus wel dat dit gewoon mag. (ik weet dat niet alles wat gebruikelijk is officieel mag en dat uitzendburo's zich heus niet altijd aan alle regeltjes houden, maar dit is zo gemeengoed....)
Buiten dat is het iets waarmee je accoord moet gaan en wat dus in je contract moet staan. Anders kunnen ze het uiteraard niet maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Wokkels op 08-10-2008 07:51 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Als dat zo is, dan denk ik dat er in je contract waarschijnlijk iets staat van dat de uren 25 t/m 40 worden verekend met de volgende periode, en dus de volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-06 14:50
M'n vriendin heeft ongeveer hetzelfde bij de stichting waar ze werkt. Ze werkt 20 uur vast, 5 uur flexwerk en voor de rest mag ze extra werken tot maximaal 32 uur.

Dat betekent dat ze aan het einde van de eerste maand 20 uur krijgt uitbetaald en de maand daarna het flexwerk, de extra uren én onregelatigheidstoeslag voor het 's avonds en in het weekend werken.

Deze oplossing is dus niet zo heel erg vreemd, al zou ik er zelf niet voor kiezen als het ging om het primaire inkomen van het huishouden. Wij zijn tweeverdieners, dus daarom maakt het voor ons niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tuurlijk kan en mag dat.
Of wil jij liever je loon van maand 1 ergens in de 2e week van maand 2 krijgen ?
Nee, je krijgt hoogstwaarschijnlijk je loon ergens in de laatste week van de maand dat je werkt. En dan weten ze dus nog niet hoeveel uur je gewerkt hebt (behalve die 24 vaste uren), en dus kunnen ze dat pas bij de volgende salarisronde verrekenen.

Je overuren krijg je toch ook pas bij de volgende maand uitbetaald.

Nou zouden ze idd op het moment van uitbetalen kunnen kijken wat voor extra uren je al hebt gewerkt, en bij de volgende ronde het restant uitrekenen en uitbetalen maar je snap wat voor administratieve rondslomp dat gaat geven.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50
Nee, het mag niet. Op grond van de wet moet het salaris uiterlijk op de laatste dag van de maand betaald worden.

Praktisch is deze regeling echter niet, omdat je pas na afloop van de maand weet hoeveel er gewerkt is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

De hoofdregel is dat er na afloop van het betalingsvlak voldaan moet worden; daar heeft de werkgever dan niet zo heel veel speling in. Vanaf de derde dag is de werkgever al rente verschuldigd (wat vrij snel op loopt, tot 50%).

Hier kan echter vanaf geweken worden. Dit moet dan wel in je CAO of arbeidsovereenkomst staan.
Als er bij jullie echter per week uitbetaald wordt, is je betalingsvlak een week en kan dat maximaal verlengd worden tot een maand. (Bij een maand overigens naar max. een kwartaal).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 08-10-2008 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij zijn die flexibele uren toch echt 'overuren'.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat heeft dat volgens jou met de vraag wanneer het loon uitbetaald moet worden te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Anoniem: 63813 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 08:59:
Wat heeft dat volgens jou met de vraag wanneer het loon uitbetaald moet worden te maken?
Ik praat even voor mijn beurt, maar goed. Dat heeft te maken met de vraag, omdat er blijkbaar altijd 24 uur uitbetaald worden, maar een maand later pas het aantal uren dat meer gewerkt is (bovenop de 24 uur) in diezelfde maand.

Ik heb het zelf ook, maar dan met een 0-uren contract. (Bijbaan, natuurlijk.) Wat ik deze maand werk, krijg ik volgende maand pas uitbetaald.
maniacshouse schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 07:46:

Het komt er dus op neer dat werkgever continu 1 maand achterloopt met een deel van het loon.
Er komt ook nog bij dat mijn werkgever blijkbaar verwacht dat je maar even een maand met 750-800 euro rondkomt.
In principe is er toch sowieso altijd maar gegarandeerd werk (althans, betaalde uren) tot 24 uur? Dus als er minder werk is, dan kun jij niet langer werken en krijg je sowieso maar 800 euro. Aan de andere kant, als jij elke maand 40 uur werkt, is die loonachterstand relatief gezien natuurlijk in de tweede maand opgeheven, en krijg jij gewoon een volwaardig salaris. (En als je ooit een andere baan krijgt, krijg je een maand nadat opgestapt bent bij deze baan nog de uitbetaling van de maand ervoor, ideaal toch :+ )

[ Voor 42% gewijzigd door Ugchel op 08-10-2008 09:23 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jojk schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:20:
[...]

Ik praat even voor mijn beurt, maar goed. Dat heeft te maken met de vraag, omdat er blijkbaar altijd 24 uur uitbetaald worden, maar een maand later pas het aantal uren dat meer gewerkt is (bovenop de 24 uur) in diezelfde maand.

Ik heb het zelf ook, maar dan met een 0-uren contract. (Bijbaan, natuurlijk.) Wat ik deze maand werk, krijg ik volgende maand pas uitbetaald.
Het was uiteraard een retorische vraag; het heeft er namelijk niets mee te maken. Loon = loon, ongeacht of het flexibel loon is, overuren of wat dan ook. Tenzij er iets over is opgenomen in de CAO of de arbeidsovereenkomst, dient er dus gewoon aan het eind van het betalingsvlak uitbetaald te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het Burgerlijk Wetboek is er duidelijk over, na iets van 5 weken na de normale uitbetaaldatum gaat de rente lopen, 5% per dag, max. 50%... Zoek het artikel maar even op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RemcoDelft schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:23:
Het Burgerlijk Wetboek is er duidelijk over, na iets van 5 weken na de normale uitbetaaldatum gaat de rente lopen, 5% per dag, max. 50%... Zoek het artikel maar even op :)
na 3 dagen al ;) (4e-8e dag 5%, daarna wat minder/dag, uiteindelijk inderdaad max 50%. Onverlet wettelijke rente natuurlijk).

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 08-10-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:23
Ik weet dat toen ik nog vakkenvuller was ik ook eind februari m'n uren over januari kreeg uitbetaald. Het is voor zo'n bedrijf veel makkelijker om dat te doen. En aangezien heel veel werkgevers het doen, heb ik het idee dat het wettelijk gezien ook wel mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Anoniem: 63813 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:22:
[...]

Het was uiteraard een retorische vraag; het heeft er namelijk niets mee te maken. Loon = loon, ongeacht of het flexibel loon is, overuren of wat dan ook. Tenzij er iets over is opgenomen in de CAO of de arbeidsovereenkomst, dient er dus gewoon aan het eind van het betalingsvlak uitbetaald te worden.
Ik zal doorgeven aan mijn baas, die de lonen uitbetaalt rond de 24e, dat ik per se mijn geld van diezelfde maand, tot de 31e, op de 24e uitbetaald wil krijgen. Dat niet duidelijk is hoeveel uren ik per week maak is niet relevant, want loon is loon en dat moet uitbetaald worden op uiterlijk de 31e.

Juist.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jojk schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:24:
[...]

Ik zal doorgeven aan mijn baas, die de lonen uitbetaald rond de 24e, dat ik per se mijn geld van diezelfde maand, tot de 31e, op de 24e uitbetaald wil krijgen. Dat niet duidelijk is hoeveel uren ik per week maak is niet relevant, want loon is loon en dat moet uitbetaald worden op uiterlijk de 31e.

Juist.
Inderdaad.. dan moet je baas eens een fatsoenlijk administratief systeem op poten zetten óf zorgen dat er op de arbeidsovereenkomst een CAO van toepassing is waarin de termijn verlengt wordt, dan wel zelf zorgen dat zo een regeling in de overeenkomst opgenomen is. 7:623 BW jo. 7:625 BW Je baas zou overigens het loon moeten berekenen over het tijdsvlak; dwz 24ste - 24ste. Hoe je baas zelf denkt dat het handig is om loon uit te betalen over nog te verrichten arbeid, begrijp ik niet. Dit leidt in de praktijk ongetwijfeld tot (onnodig) ingewikkelde verrekeningsconstructies (wachtdagen, ziekdagen ad 70%, ontslagen/opzeggingen).

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 08-10-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 21:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Artikel 623 zegt:
1. De werkgever is verplicht het in geld naar tijdruimte vastgestelde loon te voldoen telkens na afloop van het tijdvak waarover het loon op grond van de overeenkomst moet worden berekend, met dien verstande dat het tijdvak voor voldoening niet korter is dan één week en niet langer is dan één maand.
2. Het tijdvak na afloop waarvan het loon moet worden voldaan, kan bij schriftelijke overeenkomst worden verlengd, maar niet langer dan tot een maand wanneer het tijdvak waarover het loon op grond van de overeenkomst moet worden berekend, een week of korter is, en tot niet langer dan tot een kwartaal wanneer het tijdvak waarover het loon op grond van de overeenkomst moet worden berekend, een maand of langer is.
Dus als puntje 2 daadwerkelijk is overeengekomen schriftelijk, mogen zijn dit doen ja.

edit: iets met spuit 11 denk ik :$

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:46

RagaBaSH

Huttenbouwer

Anoniem: 63813 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:26:
[...]

Inderdaad.. dan moet je baas eens een fatsoenlijk administratief systeem op poten zetten óf zorgen dat er op de arbeidsovereenkomst een CAO van toepassing is waarin de termijn verlengt wordt, dan wel zelf zorgen dat zo een regeling in de overeenkomst opgenomen is. 7:623 BW jo. 7:625 BW Je baas zou overigens het loon moeten berekenen over het tijdsvlak; dwz 24ste - 24ste. Hoe je baas zelf denkt dat het handig is om loon uit te betalen over nog te verrichten arbeid, begrijp ik niet. Dit leidt in de praktijk ongetwijfeld tot (onnodig) ingewikkelde verrekeningsconstructies (wachtdagen, ziekdagen ad 70%, ontslagen/opzeggingen).
Als ik Art 7:623 BW lees (dank SynergyX), kom ik tot de volgende opsomming:

code:
1
[... 1. periode waarover loon verschuldigd is ...]-[... 2. periode waarin loon moet worden voldaan ...]

beide periodes zijn niet korter dan 1 week, en niet langer dan 1 maand.
De tweede periode mag bij schriftelijke overeenkomst verlengd worden.

Mijn conclusie:
Als ik van 1 jan tot 31 jan werk, en mijn loon per maand berekend en verschuldigd wordt, heeft mijn baas van 1 feb tot 28/29 feb om het loon hierover te voldoen.

Bij een arbeidsovereenkomst met een aantal vaste uren, is vooraf (dus al tijdens het tijdvak waarover loon verschuldigd is) al bekend hoeveel er uitgekeerd moet worden. Dit kan de werkgever dus al uitkeren voordat het tijdvak waarover loon wordt berekend is afgerond (en dus eigenlijk voordat zijn wettelijke verplichting ontstaat).

Het is dus imo coulant van de werkgever dat hij wel de 24 uur vooruit betaald, want eigenlijk mag hij het loon voor de gehele eerste maand arbeid in de tweede maand voldoen.

Correct me if I'm wrong plz.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 21:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

* SinergyX wijst RagaBaSH naar mijn sig ;)

Maar, zoals ik het lees, mag je enkel tot een maand na verloop van de werkperiode (zegmaar de gewerkte maand) wachten met salarisbetaling als dit schriftelijk is overeengekomen. In overige gevallen moet dit dacht ik binnen 3 dagen na verloop van de 'periode'. (maand, makkelijk gezegt).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:46

RagaBaSH

Huttenbouwer

SinergyX schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:27:
* SinergyX wijst RagaBaSH naar mijn sig ;)

Maar, zoals ik het lees, mag je enkel tot een maand na verloop van de werkperiode (zegmaar de gewerkte maand) wachten met salarisbetaling als dit schriftelijk is overeengekomen. In overige gevallen moet dit dacht ik binnen 3 dagen na verloop van de 'periode'. (maand, makkelijk gezegt).
SinergyX (sorry :))

Lid 1 geeft de standaard aan (loon wordt na afloop van arbeidsperiode verschuldigd, te voldoen na ten minste 1 week en maximaal 1 maand).
lid 2 geeft de uitzonderingsmogelijkheid aan (in schriftelijke overeenkomst is de bovenstaande termijn te verlengen naar maximaal 1 maand (loonvak = week) of 1 kwartaal (loonvak = 1 maand).)

Kan zijn dat de bepaling waar jij aan refereert een veelvoorkomende is in CAO's. Kan ik me goed voorstellen in situaties waar afhankelijk van drukte een grote variatie aan uren gemaakt worden (nu druk = nu veel geld).

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RagaBaSH schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:39:
[...]

SinergyX (sorry :))

Lid 1 geeft de standaard aan (loon wordt na afloop van arbeidsperiode verschuldigd, te voldoen na ten minste 1 week en maximaal 1 maand).
lid 2 geeft de uitzonderingsmogelijkheid aan (in schriftelijke overeenkomst is de bovenstaande termijn te verlengen naar maximaal 1 maand (loonvak = week) of 1 kwartaal (loonvak = 1 maand).)

Kan zijn dat de bepaling waar jij aan refereert een veelvoorkomende is in CAO's. Kan ik me goed voorstellen in situaties waar afhankelijk van drukte een grote variatie aan uren gemaakt worden (nu druk = nu veel geld).
De "arbeidsperiode" zoals jij het noemt is minimaal één week en maximaal één maand. Hierna dient het loon over deze periode betaalt te worden. Art. 7:625 geeft de wg de facto een "termijn" van 3 dagen, daarna gaan er (pijnlijke) rentes lopen. Je kunt dit als WG vrij makkelijk omzijlen, door hierover iets in de AOVK op te nemen, dan wel te zorgen dat een CAO van toepassing is waarover hier iets staat; je kan dan iets regelen binnen de marges van één maand verlenging (bij een week als periode) en verlening tot max één kwartaal (bij een maandperiode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, naast dat het gebruikelijk is en dus ook contractueel afgedekt; is het natuurlijk ook gewoon logisch. Op de 24e kan niet bepaald worden hoeveel salaris jij moet krijgen in die maand. Een oplossing zou zijn om alles na die maand te betalen, maar het is voor de meeste werknemers prettiger om in de maand zelf al een deel te krijgen; dat is dus wat er gebeurt :)

Eigenlijk zijn we wel verwend met de gewoonte dat al gedurende de arbeidsperiode het salaris wordt uitbetaald :)

[ Voor 33% gewijzigd door eamelink op 09-10-2008 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238042

Ik ben nu iets langer dan 2 jaar werkzaam bij bedrijf X. Ik ben begonnen in augustus 2006 via Randstad. Ik werk daar parttime (16 uur p/w).

Vanaf maart 2008 heb ik een contract gekregen van bedrijf X. Vanaf die periode gaan er bepaalde zaken betreft uitbetaling mis.

- Mijn overwerkuren worden normaal gesproken één maand later uitbetaald. (sinds maart 2008 is er maar 4 overwerkuren uitbetaald terwijl ik toch ongeveer 20 uur p/w werk en terwijl ik 16 uur p/w maar hoef te werken).

Dit ben ik in de maand augustus pas achter gekomen, ik heb dit meteen kenbaar gemaakt aan mijn leidinggevende. Die geeft toe dat dit niet klopt en dat dit een algemeen probleem is. Mijn leidinggevende is met de afdeling finance bezig om dit algemeen probleem op te lossen, maar tot op heden heb ik al mijn overwerkuren sinds maart 2008 niet volledig ontvangen.

Nu heb ik natuurlijk al de toezegging dat alle niet betaalde overwerkuren alsnog netjes worden uitbetaald maar kun ik nu wel die rente eisen i.v.m. het feit dat ze te laat zijn geweest met uitbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 238042 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:00:
Nu heb ik natuurlijk al de toezegging dat alle niet betaalde overwerkuren alsnog netjes worden uitbetaald maar kun ik nu wel die rente eisen i.v.m. het feit dat ze te laat zijn geweest met uitbetalen?
Eisen kun je het natuurlijk altijd, als ze er moeilijk over doen zul je echter flinke moeite moeten doen om het ook daadwerkelijk te krijgen.

Daarbij zal het je verhouding met je werkgever ook niet echt bevorderen. Dus als je het geld niet direct nodig hebt zou ik alleen aansporen op een spoedige uitbetaling, en eventueel vast een voorschot vragen totdat ze precies uitgerekend hebben wat je nog hoort te krijgen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Mijn vrouw werkt in de zorg, ook min-max contract.

Extra uren worden inderdaad pas de maand daarna uitbetaald, net zoals ORT. Maar da's ook logisch. Die informatie is pas na die maand beschikbaar.

En ik neem aan dat dit in elke instelling/ziekenhuis in Nederland gebeurd, dus het is volgens mij heel erg gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
eamelink schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 01:32:...Eigenlijk zijn we wel verwend met de gewoonte dat al gedurende de arbeidsperiode het salaris wordt uitbetaald :)
offtopic:
Vind je? De 15e van de maand is eigenlijk het eerlijkst. Dan heeft de werknemer een halve maand zonder loon en de werkgever een halve maand zonder arbeid.

Maar op zich kom je alleen de eerste maand je extra uren tekort. Vanaf maand twee zal het niet zoveel zijn omdat je dan weer iets meer en dan weer iets minder werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rwb schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:08:
[...]

Eisen kun je het natuurlijk altijd, als ze er moeilijk over doen zul je echter flinke moeite moeten doen om het ook daadwerkelijk te krijgen.

Daarbij zal het je verhouding met je werkgever ook niet echt bevorderen. Dus als je het geld niet direct nodig hebt zou ik alleen aansporen op een spoedige uitbetaling, en eventueel vast een voorschot vragen totdat ze precies uitgerekend hebben wat je nog hoort te krijgen.
Dat is dus ook precies de reden waarom ik tot nu toe nog geen verdere stappen heb ondernomen. Alleen vind ik wel dat mijn werkgever in deze zaak zwaar te kort schiet.

- Vanaf maart 2008 t/m de dag van vandaag overwerkuren niet uitbetalen.
- Vervolgens attendeer ik mijn werkgever hierover in begin augustus
- Tot op heden nog steeds niets ontvangen.

Als ik zo laks te werk zou gaan, zou ik de eerst volgende dag eruit vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 238042 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:18:
[...]
Dat is dus ook precies de reden waarom ik tot nu toe nog geen verdere stappen heb ondernomen. Alleen vind ik wel dat mijn werkgever in deze zaak zwaar te kort schiet.

- Vanaf maart 2008 t/m de dag van vandaag overwerkuren niet uitbetalen.
- Vervolgens attendeer ik mijn werkgever hierover in begin augustus
- Tot op heden nog steeds niets ontvangen.

Als ik zo laks te werk zou gaan, zou ik de eerst volgende dag eruit vliegen.
Als jij zo laks bent dan is de keuze aan de werkgever om je er uit te gooien.

Nu je werkgever zo laks is heb jij de keus om je werkgever de dikke vinger te geven. Je staat in je recht als je je geld wilt hebben, maar als je het op een dwingende manier gaat halen is het maar de vraag of je er nog wil werken. Dat is de afweging die je moet maken. Maar je kan natuurlijk wel met een wat dringendere toon vragen zonder meteen de hele relatie te verpesten, het lijkt me dat de werkgever ook wel in kan zien dat dit niet zo hoort.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

(even offtopic: ) psvmasterclub: ben je al eens persoonlijk naar je werkgever gegaan (ipv mailtjes sturen/telefoontjes)? Dat helpt vaak een stuk beter namelijk. Succes iig!

Wat betreft TS: ik snap het hele probleem niet. Uiteindelijk krijg je je geld en je baas is niet helderziend wat betreft aantal uren dat je gaat overwerken in de maand die nog niet voorbij is op het moment dat je wel al het basissalaris van die maand krijgt.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorcerer8472 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:45:
(even offtopic: ) psvmasterclub: ben je al eens persoonlijk naar je werkgever gegaan (ipv mailtjes sturen/telefoontjes)? Dat helpt vaak een stuk beter namelijk. Succes iig!

Wat betreft TS: ik snap het hele probleem niet. Uiteindelijk krijg je je geld en je baas is niet helderziend wat betreft aantal uren dat je gaat overwerken in de maand die nog niet voorbij is op het moment dat je wel al het basissalaris van die maand krijgt.
Ja ik heb dit persoonlijk met mijn teammanager besproken, die heeft het probleem aangekaart bij de afdeling finance.

Begrijp me goed, alle lof richting mijn teammanager die maakt steeds ruzie met de afdeling finance, zij hebben hun zaakjes niet op orde. Helaas is dit een algemene probleem, dus ik ben niet de enige en daarom zal het probleem ook niet 123 opgelost zijn.

Het probleem is zó groot dat er al een teammanager zijn ontslag heeft genomen vanwege de problemen betreft het uitbetalen van overwerkuren. Vanuit zijn oogpunt is er een onwerkbare situatie ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:01
Sorcerer8472 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:45:
Ik snap het probleem van de werkgever niet... ;)
Het is een geautomatiseerd call-center waar ze op de seconde je gesprekstijden en pauzetijden kunnen bijhouden. Daarbovenop staat het loon vaak pas ergens de 5de op de rekening van de contractant.

Je maakt mij niet wijs dat er niemand bij de loonafdeling op de eerste dag van de maand op een knop kan drukken en dan direct (digitaal cq geautomatiseerd) alle extra uren te zien krijgt en die verwerkt. Tenzij dat allemaal nog handmatig gaat, per slot van rekening is niet iedereen fan van tweakers.net en zo nerdy als wij zijn en zelfs op het toilet een pc hebben. :D

Ik vermoed eerder dat men zelf zit te wachten op de centen van de opdrachtgever, want die wil zien of de 'targets' zijn gehaald en die heeft geen zin om vooruit te betalen wat ik zo heb meegekregen. Maar dat lijkt mij een probleem van de werkgever.

Overigens ben ik er nog niet achter of het in het contract staat, collega van mij gaat het eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Ter info, ik heb een tijdlang parttime in een winkel(-keten) gewerkt waar het voor alle niet-fulltimers zo was dat het loon over januari pas in februari werd uitgekeerd. Voordeel was wel dat de premies e.d. tegelijk met het loon van de betreffende maand werden uitgekeerd.
Maar je werkte dus wel de eerste maand voor je gevoel 'gratis'.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

maniacsland: da's inderdaad een goed punt. Zeker technisch mogelijk dan zou ik zeggen (tenzij het ze heel veel tijd kost om het geld beschikbaar te maken vanaf bijv. kredieten waar ook nog eens sprake is van valutering etc., maar daar heb ik verder nul verstnad van).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1