Toon posts:

Dell studio 1535

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dell studio 1535
Vaak gebruik ik mijn laptop 1 of 2 uurtjes 's avonds zonder accu, wanneer ik hem dan 's ochtends opstart kom ik niet verder dan het dell opstart scherm (logo met een 'laadbalk' eronder) en begint dan een irritant piepent geluid te maken. Terwijl ik nog meer dan een uur aan 'batterijtijd' over heb.

Normaal werkt het als ik een tijdje wacht totdat de batterij is opgeladen (dit denk ik tenminste) maar vandaag was dit niet het geval. Dus heb ik de lader van een collega gebruikt totdat mijn laptop aan was en daarna mijn eigen lader gebruikt, die nu wel gewoon de batterij oplaad.

Momenteel verblijf ik trouwens in Sydney, Australie en volgens mijn franse college hebben ze hier 230V, ipv 220V in Nederland. Ik meende me alleen te herinneren dat het in Nederland ook 230V is? Ik gebruik trouwens een wereldstekker.

Hebben nog meer mensen hier last van? En wat is er aan te doen? Ik heb deze laptop nog maar 2 maanden dus het lijkt me niet dat hij nu al kapot is? Alvast heel erg bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom op GoT :)

Het is handig om te je TS wat uitgebreider weer te geven zoals een link met jouw configuratie, waar jehm gekocht hebt, wat je al bekeken hebt, kontakt gehad met Dell etc etc omdat het type uitvoering per continent kan verschillen. Nu is het moeilijk een helpende hand te bieden :)

Verder zie ik op de NL website van Dell niet dergelijke type nummers maar zie wel een BIOS update voor je laptop :

http://support.euro.dell....t=1&libid=0&fileid=268131

Het kan zijn dat er voor jouw probleem een oplossing ligt in een BIOS of driver update van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ;)
TS? Ik heb mijn laptop gekocht op de site van dell. Ik heb nog niets bekeken (alleen op internet gekeken, waar ik helaas niets kon vinden), nog geen contact gehad met Dell, ik neem trouwens aan dat mijn laptop 'gewoon' uit Nederland komt, ik heb hem namelijk op de Nederlandse site besteld en ook ontvangen in Nederland.
Ik heb trouwens geen idee watvoor configuratie ik heb, kun je me misschien vertellen waar ik dat terug kan vinden?

Studio 15
Benut uw creativiteit en blijf altijd verbonden met deze aanpasbare high-definitionlaptop met 15,4-inch breedbeeldscherm en functies voor rijke multimedia.

* Tot Intel® CoreTM 2 Duo Processors
* Windows Vista® -besturingssysteem
* Keuze uit verscheidene kleuren, dessins en beschilderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Alles tussen de 100 en 240V wisselspanning zal jouw adapter om kunnen vormen naar bijvoorbeeld 19V voor je laptop.

Eigenschappen van je laptop kun je terugvinden in o.a. Apparaatbeheer, even zoeken in Configuratiescherm onder Systeem.

Maar ik ben bang dat er iets mis is met je laptop, hij zou geen beep codes mogen geven vlak nadat je de power knop in hebt gedrukt.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:58
Met bovenstaande. Probeer eens de laptop op te starten met de accu uit je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook eens je BIOS induiken en het opstartlogo van Dell uitschakelen, zo kun je zien hoe je boot verloopt en misschien krijg je wel een error code te zien. En het is handig om al je specs weer te geven, of een linkje naar Dell om zo ook te kunnen zien wat voor GPU/videochip erin zit, aangezien er nogal wat problemen zijn met de onboard Nvidia 8000 serie modellen.

Verder vraag ik me af of je Vista SP1 geinstalleerd hebt en of er van huis uit standaard Dell software geinstalleerd is. Mogelijk dat je ook dat piepend geluid wat beter kan omschrijven, gaat het hier om BIOS meldingen of een ratelnde harde schijf, beetje onduidelijk :)

Voor hetzelfde geld zit er een geheugen module wel niet helemaal lekker op zijn plaats en is dat makkelijk op te lossen door deze eens aan te drukken, etc etc.

Hoe specifieker je je klachten omschrijft hoe makkelijker wij misschien kunnen pin pointen waar het probleem nu ligt.

En TS = Topic Start :)
Pagina: 1