Groene kleurstelling in categorie Games

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Yello :)

Lang verhaal kort maken: mij viel ineens de kleur op die gebruikt wordt voor alle zaken op de FP die met games te maken hebben. Groen.
Op zich niks mis met groen, echter wat ik me afvraag is of deze groene kleur niet te dicht tegen de groene kleur van de X360 aan hangt. Dat zou een indruk kunnen wekken van voorkeur voor een bepaald merk console, en daarmee een zekere indruk van subjectivieit.

Ik twijfel zelf totaal niet aan de objectiviteit van T.net. Maar zouden andere console-producenten mijn conclusie trekken, dan kan ik me voorstellen dat ze daar niet zo blij mee zouden zijn. In dat geval zou het kunnen zijn dat T.net daar al dan niet gedwongen iets aan zou moeten doen. Komt nog bij: Ik ga er vanuit dat de kleur van de X360 door MS geregistreerd cq geclaimd is. Die zouden er ook niet zo blij mee kunnen zijn.

Los van het feit of deze kleur toeval is: hoe staat de redactie hier tegenover?

Overigens zie ik de kleur nu ook in de Google-ads bovenaan de pagina terugkomen. Nieuwe GoT template hier.

[ Voor 33% gewijzigd door The Eagle op 07-10-2008 23:54 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik denk dat je spijkers op laag water zoekt. Dan zou je nergens meer groen in je site kunnen gebruiken omdat *iemand* dat zou kunnen associëren met een ander merk. En dat kun je dan weer doortrekken naar blauw (Intel), wit (Nintendo WII), enz. enz.

Kortom, een beetje een non-issue.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Goed gezien :)

En als je goed kijkt zie je dat de kleur van de tekst zwart is, wat dus duid op de playstation, en de witte achtergrond is de link met de wii. En voro je het vraagt, de grijze balk aan de zijkant is speciaal voor PC's O-)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 13:01
Erkens schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:19:
Goed gezien :)

En als je goed kijkt zie je dat de kleur van de tekst zwart is, wat dus duid op de playstation, en de witte achtergrond is de link met de wii. En voro je het vraagt, de grijze balk aan de zijkant is speciaal voor PC's O-)
En wat mbt. mijn roze DS :'(

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:31

BM

Admin Softe Goederen
MariekeRoze template (8>

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55

Haan

dotnetter

Ik heb hier eigenlijk maar 1 gedachte bij: 8)7

En meteen maar een plaatje geprutst om te zien waar we het nu eigenlijk over hebben..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xS7ZXajuy6LcuV7Svi3fM336/full.png

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het zal de redactie een kouwe rotzorg zijn :+ We zijn als redactie ook in het geheel niet betrokken bij de kleurstelling van de site en dat vinden we prima :)

Als we Core groen maken bevoordelen we AMD, als we Mobile groen maken zijn we KPN-fans, als we General Chat groen maken krijgen we ruzie met de VVD...

There are only so many colors. Als je dit uit usability-overwegingen wilt aankaarten, moet je nog maar 'ns een poging in Lieve Devvers maken, maar als we een politieke stellingname willen doen, dan kunnen we dat uitstekend tekstueel afhandelen en als we reclame willen maken, dan willen we daarvoor betaald worden en zetten we er '-advertentie-' boven. Really that simple.

Deze gaat dicht wegens conspiracydenkwijze ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.