[ADSL] zeer vreemd probleem met http verkeer

Pagina: 1
Acties:

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:30
Ik heb een zeer vreemd probleem met http verkeer.

Zomaar uit het niets vertikt het modem om op een website door te geven. De eerste paar regels van http (ik krijg vaak de title tag door) komen op het scherm en voor de rest wordt er niks geladen.

Het vreemde is echter dat dit alleen geld voor http verkeer. Ik kan nog gewoon ftp verbindingen maken naar verschillende servers. Ook als er torrents aan staan lopen deze door.

Ook als ik soms thuiskom en alle computers hebben de hele dag uitgestaan dan kan het modem zich in deze toestand bevinden dus het heeft niks met een overdaad aan connecties te maken.

Dit speelt zich af op alle drie de pc's (mac + linux) wireless en bekabeld.

Waarom ik denk dat het het modem is, is omdat de enige site die wel goed werkt de web-interface van het modem is alwaar na een reset de rest van het internet ook weer te benaderen is.

Het modem is een Zyxel P-2602R-D1A en maakt gebruik van Telfort 20mbit. De instellingen van het modem staan praktisch op standaard behalve dat het firewall gedeelte is uitgeschakeld.

Iemand enig idee in welke hoek ik zou moeten zoeken?

Freelance Drupal Developer

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Check je DNS-servers en stel deze evt handmatig in in je modem en je netwerkverbinding.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 14:28
Je weet echt zeker dat het ook "vast loopt" als alle PC's uit staan?

Een router kan best vastlopen als je erg veel verbindingen open hebt staan. Bij het downloaden via torrent is dat meestal ook het geval.

Wellicht kan je eens nakijken of er nieuwe firmware voor je router is en vervolgens in de release notes nakijken of je iets terug kan vinden over een fix.
Wiethoofd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:13:
Check je DNS-servers en stel deze evt handmatig in in je modem en je netwerkverbinding.
Bij een DNS probleem zouden de linkjes ook niet half moeten laden, maar gewoon volledig niet bereikbaar zijn. Al zou het inderdaad kunnen dat de website naam al uit de cache gehaald wordt.

[ Voor 35% gewijzigd door Racemol op 07-10-2008 23:18 ]

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-11 09:51
Hoeveel verbindingen opent je torrent client? Standaard staat uTorrent op 750 max dacht ik, wat veel te hoog is voor "gewone" huis tuin & keukenrouters.

• TimDJ
daarom vermeld ik "Ook als er torrents aan staan lopen deze door." ter verduidelijking het gebeurd ook zonder dat ik iets open heb staan of zelfs zonder dat er een pc aanstaat. Als ik inlog in het modem staat daar geen hoge cpu-load vermeld.

Dns is het niet, pingen en tracen werkt namelijk ook.

• Override.nl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-11 19:22
Heb je voor de grap Zyxel al eens gebeld? Die paar keer dat ik zyxel aan de lijn heb gehad waren ze top.

Want door mij een telnet te laten doen naar de zyxel hadden ze me eigenlijk vrij snel aan een oplossing geholpen. Is alweer een jaar ofzo geleden maar toen waren ze top.

Volgens mij is het nummer: 0900-9993565
Of mail ze plat:Support@zyxel.nl

PS. Wat doet ie eigenlijk als je een website op IP basis opzoekt in je browser?

[ Voor 10% gewijzigd door Override.nl op 08-10-2008 14:53 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heeft de router een content filter? Zo ja, staat dat helemaal uitgeschakeld?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Softwarematige NAT-table volgelopen?

Ik moet soms ook mijn Zyxel rebooten als ik veel connecties heb gehad (in jouw voorbeeld dus met torrents); daarna werkt het weer een week als een zonnetje en dan kan het zomaar van het een op andere moment weer bal zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TimDJ
Zojuist kan ik het NAT-table poorten probleem helemaal uitsluiten. Mijn laptop aangezet deze ochtend. Een paar sites bezocht en het ging weer plat. Of op een of andere manier loopt de "NAT-table" niet meer leeg zodat ook het bezoeken van site's 'm teveel wordt.

Zal binnenkort even contact opnemen met Zyxel. Bedankt!

Pagina: 1