Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• visstick
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-11-2024
Beste mensen,

Ik heb sinds kort CoD 4, alleen ik het er een probleem mee. De ene keer kan ik het perfect spelen en de andere keer niet. Normaal zit de fps op 60 (heb op 60 max gezet) en de andere keer stottert het spel aan alle kanten en komt het niet boven de 30 uit.
Mij is al wel opgevallen dat zodra ik cod opstart het proces met de procesnaam "system" vaak 40-50% van de cpu gaat vreten, iets wat mij niet normaal lijkt.
Ik zelf dacht eest ook dat het een mijn nieuwe 5.1 geluid lag, gebruikte hiervoor namelijk gewoon stereo, maar nu ik weer stereo gebruik en opnieuw xp geinstalleerd blijft het probleem zich voordoen.
Het raarste vind ik nog dat het probleem zich de ene keer wel voordoet en de andere keer niet.
Kan iemand mij misschien helpen of kent dit probleem?

mvg,
Maarten Berben

ps. Mijn systeem:

cpu: athlon X2 4200+
mobo:asus m2n
gpu: nvidia 7600gt
mem: 2 GB ddr2 (800 mhz)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Afgezien van dat ''system''-proces, op wat voor instellingen draai je CoD4?

Je GPU vind ik nou niet bepaald denderend namelijk voor dit soort games.

Verwijderd

Ik heb op het moederbord na vrijwel hetzelfde setup, dus ook de 7600GT. Echter kan ik gewoon COD4 op medium tot high spelen (afhankelijk welke instellingen ik op high zet) Maar ik heb verder geen problemen met het spel en de performance (stotteren).

Misschien staan bij jouw de instellingen toch iets te hoog, kijk inderdaad eens hoe ze staan ingesteld en test ze eens op wat lagere instellingen.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Kijk eens of de framerate ook blijft schommelen als je gewoon stil gaat staan en de muis niet beweegt. Als de fps dan wel normaal is maar niet bij het gewoon spelen dan zou ik zeggen dat je te weinig intern geheugen hebt. Een upgrade naar 4 gb is zowieso aan te raden met de lage geheugenprijzen tegenwoordig. :P

En verder is het misschien een idee om de drivers van je videokaart te deinstalleren en alles eens schoon erop te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door frankknopers op 07-10-2008 23:06 ]

Goud is geen geld

• visstick
Ik het alles uitstaan behalve "sync every frame" en resolutie op 1440x900, maar bij bijvoorbeeld 800x600 verschilt het aantal fps niet of nauwelijks. daarbij haalt ie afentoe, daarmee bedoel ik een uur lang bijvoobeeld, wel de 60 fps met precies dezelfde instellingen.

Ik het hem van de week nog opnieuw geinstalleerd, en ook de nieuwe drivers erop gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door visstick op 07-10-2008 23:12 ]

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:28
visstick schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:07:
Ik het alles uitstaan behalve "sync every frame" en resolutie op 1440x900, maar bij bijvoorbeeld 800x600 verschilt het aantal fps niet of nauwelijks. daarbij haalt ie afentoe, daarmee bedoel ik een uur lang bijvoobeeld, wel de 60 fps met precies dezelfde instellingen.

Ik het hem van de week nog opnieuw geinstalleerd, en ook de nieuwe drivers erop gezet.
1440*900 trek ik niet eens soepel met mijn 8800GT e6750 en 4GB. Ik denk dat je toch beter een lagere resolutie moet gaan spelen.

• StgMt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 23:37
Ik heb nog wel een Tip kijk even op pro clan website zoals deze: http://www.team-dignitas.org/files.php?file_id=395 daar staat een config. Gebruik die! Ik had ook problemen met smoke op 1680x1050 met een 8800GTS die config er in gezet nu loopt alles helemaal prima.

je zet de config: X:\Call of duty 4\players\profiles\Jouwnick ligt aan wat je speelt. voor Mulitplayer gebruik je config_mp.cfg en voor single config.cfg.

Nou misschien heb der iets aan.

• visstick
mcg_nl schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:42:
[...]

1440*900 trek ik niet eens soepel met mijn 8800GT e6750 en 4GB. Ik denk dat je toch beter een lagere resolutie moet gaan spelen.
Dat vind ik heel gek, een vriend van mij heeft namelijk een athlonx2 5200+, 8600GTS en 2 GB op 1280x1024 en hij haalt normaal rond de 125. dus ik heb het idee dat ie bij jou dan ook niet lekker loopt, behalve natuurlijk als je vanalles aan hebt staan om het mooier te maken

Trouwens nog bedankt voor de snelle reacties en tips.

Dankjewel voor die config hij loop al wel een stuk beter, maar hebben jullie dan ook dat als je bij taakbeheer kijkt het proces met de procesnaam System heel erg veel (bij mij 40%) van je cpu vreet? want dat lijkt mij juist wat aan de hoge kant, en geeft mij het gevoel dat het meer aan dat proces (wat een fout ofzo heeft) ipv de configs

[ Voor 27% gewijzigd door visstick op 08-10-2008 22:37 ]

• StgMt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 23:37
Ik heb ook wel eens dat explorer.exe een beetje veel van me cpu eet. Ik sluit dan gewoon af start hem op nieuw niks aan de hand. Meestal komt dat bij mij door dat ik CoD4 vaak afsluit en opnieuw op start. Komt omdat niet de ingame serverlijst gebruik omdat ik die niet fijn vind. Vandaag 2 uur gespeeld zonder problemen ook maar 1 keer CoD4 opgestart.
Pagina: 1