M'n laptop van een aantal jaren oud van Dell, type: Inspirion 9100 heeft een hd van 80 GB.
Deze hd wil ik graag gaan vervangen voor een grotere.
Doel van deze nieuwe harde schijf is om al m'n foto's er op te zetten (daar zal ik ook een backup van maken). Verder zal ik af en toe een game spelen en er een beetje mee Photoshoppen. Nu vraag ik me af of ik gewoon de maximale grote van de hd er in kan stoppen?
Op dit moment zit er in:
Hitachi Travelstar
Model: HTS549090M9AT00
Specs:
- 5400 RPM ATA / IDE
- 5V 1.0A
- 80GB
Kan ik deze simpelweg vervangen voor:
Hitachi Travelstar
Model: 5K500 HTS545050KTA300
Specs:
- 5400 RPM 8Mb SATA
- 5V 1.0A
- 500Gb
Hoor graag of dit mogelijk is. Zo ja, is dit de ideale oplossing? Ik zou graag naar zo veel mogelijk opslag upgraden. Geeft een grotere hd ook meer warme af? Iaw, moet ik met de koeling rekening houden?
Alvast bedankt voor je reactie!
Deze hd wil ik graag gaan vervangen voor een grotere.
Doel van deze nieuwe harde schijf is om al m'n foto's er op te zetten (daar zal ik ook een backup van maken). Verder zal ik af en toe een game spelen en er een beetje mee Photoshoppen. Nu vraag ik me af of ik gewoon de maximale grote van de hd er in kan stoppen?
Op dit moment zit er in:
Hitachi Travelstar
Model: HTS549090M9AT00
Specs:
- 5400 RPM ATA / IDE
- 5V 1.0A
- 80GB
Kan ik deze simpelweg vervangen voor:
Hitachi Travelstar
Model: 5K500 HTS545050KTA300
Specs:
- 5400 RPM 8Mb SATA
- 5V 1.0A
- 500Gb
Hoor graag of dit mogelijk is. Zo ja, is dit de ideale oplossing? Ik zou graag naar zo veel mogelijk opslag upgraden. Geeft een grotere hd ook meer warme af? Iaw, moet ik met de koeling rekening houden?
Alvast bedankt voor je reactie!