DHCP Windows Server 2003 onder VMware (Workstation & Fusion)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:52
Hoi allemaal,

Ik ben een poosje bezig voor een projectje op werk om een DHCP server op te zetten (met doel om een PXE server erop te draaien). Nu heb ik geen problemen om dit native te draaien op een server. Maar als ik via VMware workstation of fusion probeer de DHCP server te laten draaien, herkennen mijn clients gewoonweg de DHCP server niet. Mijn clients krijgen dus geen ip adres toegewezen.
Als ik de clients een static ip adres geef, dan kan ik deze wel pingen en vice versa. Network mode = bridged.
Wie o wie kent dit probleem en/of heeft een oplossing?

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
je clients en server draaien allemaal op dezelfde host ? maak dan of 2 netwerkkaarten aan op je server en de clients 1
Alle netwerkkaarten op Virtual network. Behalve 1 op de server die zet je op Bridged.
Even je server juist configgen DHCP Identifier mee geven ...
en testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:52
LuckyY schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:02:
je clients en server draaien allemaal op dezelfde host ? maak dan of 2 netwerkkaarten aan op je server en de clients 1
Alle netwerkkaarten op Virtual network. Behalve 1 op de server die zet je op Bridged.
Even je server juist configgen DHCP Identifier mee geven ...
en testen
Nee, m'n clients draaien niet op de host... Zijn gewoon losse laptops. Dus alleen server draait op de host, an natuurlijk het native besturingssysteem.

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou gewoon eens sniffen of er uberhaupt DHCP Offers van je machine vandaan komen (ervan uit gaande dat je de built in DHCP meukee van VMware al het zwijgen op hebt gelegd).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device