Toon posts:

Compleet nieuw zelfbouwsysteem wil niet normaal opstarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit bericht ook al gepost op het MSI forum, maar aangezien ze daar geen grote lichten zijn probeer ik het hier maar eens.

Gelieve helemaal door te lezen, bespaart mij een hoop verwijzen naar.
Let op! het gaat hier om een compleet nieuw systeem, dus nog totaal geen software geinstallerd.

Heb dus een mooi MSI P35 Neo2 - FR moederbord gekocht samen met de volgende onderdelen:
Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed
Met een Arctic Freezer 7 pro erop.
XFX GeForce 9800GTX+,512MB, DDR3, PCI Express x16
G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit (2 modules) Latency Cas 4
Samsung Spinpoint F DT, 500GB
Lite-On LH-20A1S (DVD brander)
Apacer MegaSteno AE100 Cardreader (16 i,Zwart
HKC USP-5580,580Watt, Retail
En dat alles in een Cooler Master CM 690 + Window,Zwart.

Dus nu het probleem:
Bovenstaande onderdelen net allemaal in elkaar gezet, alle kabeltjes goed aangesloten.
Start PC op gaat allemaal goed (4 sets van 2 LED's gaan allerlei combinaties af) Krijg een scherm met eenzelfde afbeelding als de voorkant van de doos met groot "intel" rechtsonderin en onderin een grijs balkje met "press TAB for POST or DEL for bios setup" (moet zeggen dat dit in slechte resolutie/kwaliteit is XD verder niet relevant.) Hier blijft het scherm vervolgens op staan. Ik druk op "del" op mijn toetsenbord maar krijg vervolgens totaal geen reactie op mijn monitor te zien. Al kijkend op mijn moederbord zie ik een volgende LED code: groen rood groen rood, van boven naar onderen. Wat volgens de user guide zoveel betekend als:
"testing base and extended memory
Testing base memory from 240k to
640k and extended memory above
1MB using various patterns."

Dezelfde ledcode blijft de hele tijd staan tot ik de aan/uit-knop lang inhoud en de PC afsluit. Dit elke keer gehad als ik de pc power-knop aan druk.

Als ik tijdens het booten DEL ingedrukt houd om in de bios te komen krijg ik PRECIES het volgende te zien:

AMIBIOS(C) 2006 American Megatrends Inc
A7345IMS V1.8 012408
Intel(R) Core(TM) 2 CPU E8400 @ 3.0GHz , Speed 333x6 = 2000MHz
Memory Frequency For DDR2 800 (Single channel)
Initializing USB Controllers .... Done
2048MB OK

Dan niets, geen reactie op enige invoer.

Side notes: Keyboard werkt, ben ik zeker van.
Als de voedingskabel eruit is geweest en ik start de PC op, geven de leds een 4x rood aan wat zoveel betekend als: System power is ON The D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly. Hiervoor bij FAQ gekeken, schijnt normaal te zijn als er een nieuwe processor in zit. Daarna valt de PC uit en start deze opnieuw op en eindig ik vervolgens bij de hier helemaal boven bescheven situatie.
Werkgeheugen werkt, zeker van. Ook andere sloten geprobeerd.
Bios al gereset.
Bios versie compatible met processor.
Al geprobeerd met zo min mogelijk op te starten.

Nog meer informatie nodig om eruit te komen hoe ik dit moet oplossen? vraag maar, dan probeer ik een zo duidelijk mogelijk antwoord te geven.

Alvast bedankt voor het helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 21:27 . Reden: Meer info toegevoegd. ]

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-01 16:48
Wat staat er in de handleiding van je moederbord?

Edit: Over die "andere" LED-combinaties :|

[ Voor 32% gewijzigd door Spiked op 07-10-2008 20:44 ]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-01 19:29
Wat heb je al allemaal geprobeerd?

Probeer eens hoe ver je komt met zo min mogelijk randapparatuur als geheugen etc.

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-01 19:15
Neem dit eens door.

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:48
Heb je de Bios al geupdate en het met 1 geheugenreepje geprobeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door mklcln op 07-10-2008 20:50 . Reden: Bios is 1.8 dus support van e8400 ]

Verwijderd

Topicstarter
-meer info bij side notes toegevoegd.-

Verwijderd

Topicstarter
Doorgelezen, niets relevants gevonden.

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:48
Haal cpu er is uit en geheugenreepjes en maak die is schoon.
En heb je ook al een ander toetsenbord geprobeerd :$

[ Voor 31% gewijzigd door mklcln op 07-10-2008 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
dpz schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:56:
Haal cpu er is uit en geheugenreepjes en maak die is schoon.
En heb je ook al een ander toetsenbord geprobeerd :$
Cpu zit er best in naar mijn mening, zal het morgen nog eens nakijken.
Geheugenreepjes al in een andere PC getest, werken gewoon.
Heb al andere toetsenborden geprobeerd, ben er zeker van dat mijn toetsenbord werkt. (ook omdat als ik tijdens het booten DEL ingedrukt houd ik een reactie krijg in de vorm van een maar al te kort berichtje.)

Ben hier nieuw dus vraag me af wat jullie vinden van mijn inzet en gedrag op dit topic tot zover O-) ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 21:05 . Reden: Correctie zinsbouw ]

• la_fusion
Probeer toch eens te starten zonder CPU en daarna weer met CPU erin en enkel de CPU. Heb je mogelijk nog een oud PCI videokaartje dat je kunt gebruiken?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:00
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:00:
[...]

Cpu zit er best in naar mijn mening, zal het morgen nog eens nakijken.
Geheugenreepjes al in een andere PC getest, werken gewoon.
Heb al andere toetsenborden geprobeerd, ben er zeker van dat mijn toetsenbord werkt. (ook omdat als ik tijdens het booten DEL ingedrukt houd ik een reactie krijg in de vorm van een maar al te kort berichtje.)

Ben hier nieuw dus vraag me af wat jullie vinden van mijn inzet en gedrag op dit topic tot zover O-) ?
Dus als je je videokaart erin doet dan begint die fan op de videokaart meteen met draaien? En als je tijdens het opstarten op del drukt wat zie je dan precies? dus PRECIES, niet in "een maar al te kort berichtje" ;)

=edit=
En waarom haal je een hele lange post met info weg? :p

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 07-10-2008 21:07 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
la_fusion schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:05:
Probeer toch eens te starten zonder CPU en daarna weer met CPU erin en enkel de CPU. Heb je mogelijk nog een oud PCI videokaartje dat je kunt gebruiken?
Poepoe, dat lijkt mij een heel gedoe, ben nu al 2 weken aan het klooien met dat ding. Voordat ik dat ga doen zou ik toch graag eerst willen weten wat de bescheven LED code inhoud en wat ik ertegen kan gaan doen.

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-01 17:19

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Heb jij niet toevallig van dat geheugen dat op een hoger voltage draait? Waardoor dus je pc niet werkt omdat je het voltage niet kan instellen en dus het voltage te laag blijft.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:07:
[...]

Dus als je je videokaart erin doet dan begint die fan op de videokaart meteen met draaien? En als je tijdens het opstarten op del drukt wat zie je dan precies? dus PRECIES, niet in "een maar al te kort berichtje" ;)

=edit=
En waarom haal je een hele lange post met info weg? :p
-Dus als je je videokaart erin doet dan begint die fan op de videokaart meteen met draaien?-
Waar maakt u dit uit op? en nee dat doet de videokaart niet :?
Wat ik krijg tijdens het opstarten als ik DEL ingedrukt houd staat bescheven in mijn eerste bericht.

• la_fusion
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:10:
[...]

Poepoe, dat lijkt mij een heel gedoe, ben nu al 2 weken aan het klooien met dat ding. Voordat ik dat ga doen zou ik toch graag eerst willen weten wat de bescheven LED code inhoud en wat ik ertegen kan gaan doen.
Die code moet je terug kunnen vinden in de handleiding of op de site van MSI. Dat het een heel gedoe is kan wel zo zijn maar op deze manier kun je wel elk onderdeel uitsluiten en vervolgens mogelijk constateren dat het moederbord niet helemaal lekker is.

Verwijderd

Topicstarter
Barres B. schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:11:
Heb jij niet toevallig van dat geheugen dat op een hoger voltage draait? Waardoor dus je pc niet werkt omdat je het voltage niet kan instellen en dus het voltage te laag blijft.
Het werkgeheugen draait op 2.0 volt In de user guide staat dat de sloten 1.8 geven, heb hier al over gebeld met alternate maar zij zeggen dat dit geen problemen op zou moeten leveren.

Verwijderd

Topicstarter
la_fusion schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:14:
[...]

Die code moet je terug kunnen vinden in de handleiding of op de site van MSI. Dat het een heel gedoe is kan wel zo zijn maar op deze manier kun je wel elk onderdeel uitsluiten en vervolgens mogelijk constateren dat het moederbord niet helemaal lekker is.
Betekenis van code staat bescheven in mijn eerste post maar is het is mij volkomen onduidelijk wat het inhoud.

Werkgeheugen: lekker.
Alle usb stuff: lekker.
DVD drive: lekker.
CPU: lijkt mij best lekker.
HDD: nog niet geproefd, ga morgen doen.
GPU: lijkt mij toch best moeilijk om niet lekker te vinden.

OMG! kom er net achter dat ik mijn PC uiterlijk vrijdagavond werkende moet hebben *crysis wars ftw!*
Ben nu weg, ik reargeer morgenmiddag weer.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 21:35 . Reden: Nog wat nutteloze info. ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.