Heb dit bericht ook al gepost op het MSI forum, maar aangezien ze daar geen grote lichten zijn probeer ik het hier maar eens.
Gelieve helemaal door te lezen, bespaart mij een hoop verwijzen naar.
Let op! het gaat hier om een compleet nieuw systeem, dus nog totaal geen software geinstallerd.
Heb dus een mooi MSI P35 Neo2 - FR moederbord gekocht samen met de volgende onderdelen:
Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed
Met een Arctic Freezer 7 pro erop.
XFX GeForce 9800GTX+,512MB, DDR3, PCI Express x16
G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit (2 modules) Latency Cas 4
Samsung Spinpoint F DT, 500GB
Lite-On LH-20A1S (DVD brander)
Apacer MegaSteno AE100 Cardreader (16 i,Zwart
HKC USP-5580,580Watt, Retail
En dat alles in een Cooler Master CM 690 + Window,Zwart.
Dus nu het probleem:
Bovenstaande onderdelen net allemaal in elkaar gezet, alle kabeltjes goed aangesloten.
Start PC op gaat allemaal goed (4 sets van 2 LED's gaan allerlei combinaties af) Krijg een scherm met eenzelfde afbeelding als de voorkant van de doos met groot "intel" rechtsonderin en onderin een grijs balkje met "press TAB for POST or DEL for bios setup" (moet zeggen dat dit in slechte resolutie/kwaliteit is XD verder niet relevant.) Hier blijft het scherm vervolgens op staan. Ik druk op "del" op mijn toetsenbord maar krijg vervolgens totaal geen reactie op mijn monitor te zien. Al kijkend op mijn moederbord zie ik een volgende LED code: groen rood groen rood, van boven naar onderen. Wat volgens de user guide zoveel betekend als:
"testing base and extended memory
Testing base memory from 240k to
640k and extended memory above
1MB using various patterns."
Dezelfde ledcode blijft de hele tijd staan tot ik de aan/uit-knop lang inhoud en de PC afsluit. Dit elke keer gehad als ik de pc power-knop aan druk.
Als ik tijdens het booten DEL ingedrukt houd om in de bios te komen krijg ik PRECIES het volgende te zien:
AMIBIOS(C) 2006 American Megatrends Inc
A7345IMS V1.8 012408
Intel(R) Core(TM) 2 CPU E8400 @ 3.0GHz , Speed 333x6 = 2000MHz
Memory Frequency For DDR2 800 (Single channel)
Initializing USB Controllers .... Done
2048MB OK
Dan niets, geen reactie op enige invoer.
Side notes: Keyboard werkt, ben ik zeker van.
Als de voedingskabel eruit is geweest en ik start de PC op, geven de leds een 4x rood aan wat zoveel betekend als: System power is ON The D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly. Hiervoor bij FAQ gekeken, schijnt normaal te zijn als er een nieuwe processor in zit. Daarna valt de PC uit en start deze opnieuw op en eindig ik vervolgens bij de hier helemaal boven bescheven situatie.
Werkgeheugen werkt, zeker van. Ook andere sloten geprobeerd.
Bios al gereset.
Bios versie compatible met processor.
Al geprobeerd met zo min mogelijk op te starten.
Nog meer informatie nodig om eruit te komen hoe ik dit moet oplossen? vraag maar, dan probeer ik een zo duidelijk mogelijk antwoord te geven.
Alvast bedankt voor het helpen.
Gelieve helemaal door te lezen, bespaart mij een hoop verwijzen naar.
Let op! het gaat hier om een compleet nieuw systeem, dus nog totaal geen software geinstallerd.
Heb dus een mooi MSI P35 Neo2 - FR moederbord gekocht samen met de volgende onderdelen:
Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed
Met een Arctic Freezer 7 pro erop.
XFX GeForce 9800GTX+,512MB, DDR3, PCI Express x16
G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit (2 modules) Latency Cas 4
Samsung Spinpoint F DT, 500GB
Lite-On LH-20A1S (DVD brander)
Apacer MegaSteno AE100 Cardreader (16 i,Zwart
HKC USP-5580,580Watt, Retail
En dat alles in een Cooler Master CM 690 + Window,Zwart.
Dus nu het probleem:
Bovenstaande onderdelen net allemaal in elkaar gezet, alle kabeltjes goed aangesloten.
Start PC op gaat allemaal goed (4 sets van 2 LED's gaan allerlei combinaties af) Krijg een scherm met eenzelfde afbeelding als de voorkant van de doos met groot "intel" rechtsonderin en onderin een grijs balkje met "press TAB for POST or DEL for bios setup" (moet zeggen dat dit in slechte resolutie/kwaliteit is XD verder niet relevant.) Hier blijft het scherm vervolgens op staan. Ik druk op "del" op mijn toetsenbord maar krijg vervolgens totaal geen reactie op mijn monitor te zien. Al kijkend op mijn moederbord zie ik een volgende LED code: groen rood groen rood, van boven naar onderen. Wat volgens de user guide zoveel betekend als:
"testing base and extended memory
Testing base memory from 240k to
640k and extended memory above
1MB using various patterns."
Dezelfde ledcode blijft de hele tijd staan tot ik de aan/uit-knop lang inhoud en de PC afsluit. Dit elke keer gehad als ik de pc power-knop aan druk.
Als ik tijdens het booten DEL ingedrukt houd om in de bios te komen krijg ik PRECIES het volgende te zien:
AMIBIOS(C) 2006 American Megatrends Inc
A7345IMS V1.8 012408
Intel(R) Core(TM) 2 CPU E8400 @ 3.0GHz , Speed 333x6 = 2000MHz
Memory Frequency For DDR2 800 (Single channel)
Initializing USB Controllers .... Done
2048MB OK
Dan niets, geen reactie op enige invoer.
Side notes: Keyboard werkt, ben ik zeker van.
Als de voedingskabel eruit is geweest en ik start de PC op, geven de leds een 4x rood aan wat zoveel betekend als: System power is ON The D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly. Hiervoor bij FAQ gekeken, schijnt normaal te zijn als er een nieuwe processor in zit. Daarna valt de PC uit en start deze opnieuw op en eindig ik vervolgens bij de hier helemaal boven bescheven situatie.
Werkgeheugen werkt, zeker van. Ook andere sloten geprobeerd.
Bios al gereset.
Bios versie compatible met processor.
Al geprobeerd met zo min mogelijk op te starten.
Nog meer informatie nodig om eruit te komen hoe ik dit moet oplossen? vraag maar, dan probeer ik een zo duidelijk mogelijk antwoord te geven.
Alvast bedankt voor het helpen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 21:27 . Reden: Meer info toegevoegd. ]