HP Pavilion S3020 Slimline

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220531

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een HP Pavilion S3020 Slimline PC, deze is inmiddels 14 maanden oud, dus net buiten de garantie, en wat denk je dat er gebeurd, 's avonds sluit hij nog goed af, maar de volgende dag doet hij helemaal niets meer, hij start niet meer op, geen beeld, geen toetsenbord en muis signaal, ook de ethernet aansluiting geeft geen lichtjes. De kaarten die los op het mobo zitten hebben nog wel stroom (de voeding van de videokaart draait nog op volle toeren). Ook de koeling van de processor draait dus het is iig niet dat het mobo geen stroom doorgeeft.

Ik heb al geprobeerd op te starten zonder enige hardware op het mobo, helaas zonder succes, nogsteeds starte de pc niet op.

Hieronder de specificaties van de pc:

mobo: Asus M2NC51-AR
processor: Athlon 64 X2 (W) 3800+ 2,0 GHz (65W)
intern geheugen: 1 GB
Harddisk: 250 GB SATA 3G
Videokaart: Geforce 7300LE 64 MB
extra's: Kaartlezer, netwerkkaart onboard, tv-kaart, HDaudio kaart on board,
de computer draaide op Windows Vista.

Verder heb ik geen idee wat jullie nog meer nodig kunnen hebben voor jullie mij evt. kunnen helpen met het oplossen van dit behoorlijk iritante probleem, maar mocht je nog iets willen weten, vraag het me.

Groetjes Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en begin met gestructureerd testen zoals in de troubleshooter staat :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen en je resultaten posten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ga k doen, k hou jullie op de hoogte.

thnx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eventjes wat testjes gedaan volgens de troubleshooter, kan er niet teveel doen aangezien de pc helemaal niet opstart (krijg GEEN beeld, en ook geen piepjes van bios, mobo of noem maar op, maar iig heb k de vragen beantwoord die ik nu kon beantwoorden, hieronder de antwoorden (ik snap er nu niet veel meer van en blijf maar denken dat het toch aan het mobo ligt).

Voeding:
- Getest en is werkend, alle componenten krijgen stroom, hetzij direct via de voeding hetzij via de MOBO
MOBO:
- Geeft de stroom goed door, zitten 2 kaarten op “geklikt”, een tv kaart en een videokaart, de videokaart heeft een eigen koeler en deze draait netjes.
- FSB kan ik niet terugzetten ivm dat ik helemaal niet in het systeem kom. Wanneer je de pc aanzet gaat het power ledje netjes branden, maar vervolgens doet het hele systeem niets, noppes, nada. Ook geen beeld, dus geen melding.
- Moederbord geeft ook geen signaal bij het aanzetten
- Geheugen uit het MOBO gehaald, helaas geen piepjes (mobo defect??)
BIOS:
- Reset gegeven door middel van verwijderen batterij. Nogsteeds niet starten (had ook niet anders verwacht.)
Conflicten:
- Het is voor zover ik kan bepalen geen conflict in de diverse hardware onderdelen, alle onderdelen heb ik losgekoppeld, maar helaas, nogsteeds wil hij niet booten.
Processor:
- Is niet overgeklokt geweest, de computer is alleen gebruikt voor standaard bezigheden.
- Kan verder niets testen aangezien ik nog niet eens in de bios kom.
Geheugen:
- Wordt ondersteund, het is een standaard pc van HP, het heeft ook altijd gewerkt tot vandaag helaas.
Videokaart:
- Zowel de on board geprobeerd als de losse videokaart. Beide zijn niet overgeklokt, dus zouden geen problemen moeten geven. Tevens draait de koeler van de losse kaart gewoon goed.
IDE/SCSI:
- Harde schijf losgekoppeld samen met de overige hardware (anders dan mobo, processor) maar nogsteeds wilde de computer niet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al een andere DIMM geheugen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je bedoeld een ander geheugenreepje?
Nee, nog niet, maar ik denk ook niet dat dat het probleem is aangezien het mobo niet eens een seintje geeft als er helemaal GEEN geheugen in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Move naar PMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Genetx, want?? Niet kwaad bedoeld ofzo, maar het is een compleet systeem volledig standaard die niets meer doet, ik heb ook geen idee wat het probleem is.... vandaar mijn keuze voor complete systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CSL is een plek om complete systemen te bespreken, niet te troubleshooten.

Het feit dat jij een systeem 'compleet' gekocht hebt verandert niets aan wat je te doen staat om te achterhalen waar het probleem zit. Nogmaals:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die heb ik dus doorlopen maar helaas, ik kan er niet veel mee aangezien voor 99% van de daar genoemde dingen je iig beeld nodig hebt... En dat heb ik nou juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al een ander scherm/andere kabel naar je scherm geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jep allebei geprobeerd en helaas geen succes.

Maar hij start helemaal niet op, ook de randapparatuur die eraan hangt doet niets (geen testlichtjes toetsenbord of niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef dan precies aan op welk punt van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter je vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118070

Dag Kevin,

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds vandaag. Kan je wat vertellen over de mogelijke oplossingen? Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189171

Sommige van deze computers starten niet op of geven geen video weer. Computers die één of beide van deze symptomen vertonen, die toe te schrijven zijn aan het moederbord van de computer, komen in aanmerking voor deze uitbreiding van de HP garantieservice. Dit programma voorziet een kosteloze vervanging van het moederbord tot 12 maanden nadat uw éénjarige hardwaregarantie verstrijkt of tot 31 december 2009, welke datum zich het eerst voordoet.

http://h10025.www1.hp.com...ule=37257&product=3377264
Pagina: 1