• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-11 10:31
[misschien staat dit topic niet juist, ik twijfel tussen hardware en dit hier]
Hallo,

Ik ga misschien een server kopen.

De specs zijn:

Processor: 2x Quad Core Xeon 2.5 GHz
Ram: 8GB RAM

Ik ga deze waarschijnlijk ook in een datacenter laten plaatsen. Nu vraag ik me af wat een gameserver zowat gebruikt gemiddeld gebruikt qua Processor.

Bv. ene css server tick 100,24 slots 24/7 online vooral in primtime goed bezocht. Dit is trouwens niet voor commercieel gebruik, puurt voor de fun. Iemand enig idee hoeveel gameservers ik hier mee kan draaien?

code:
1
Op Google vind ik nogal erg uiteenlopende antwoorden. Men spreekt op sommige sites dat je met bv. 1GB ram & P4 @ 2.4ghz 32 slots kan draaien. Andere zeggen dan weer dat je veel meer nodig hebt...

Verwijderd

Ik ben niet op de hoogte van wat een gameserver voor specifieke games qua processorkracht nodigheeft, maar 8 GB ram voor eender welk spel met ocharme 32 spelers lijkt me zware overkill, niet? Aantal gameservers: veel. De bottleneck zal hier je bandbreedte zijn en niet je server specs.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb niet zoveel verstand van games, maar heeft het ook niet te maken met het type spel. Lijkt me dat een Pong of Tetris- gameserver al prima draait op een 80386 met 2mb geheugen.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 02:26:
Ik ben niet op de hoogte van wat een gameserver voor specifieke games qua processorkracht nodigheeft, maar 8 GB ram voor eender welk spel met ocharme 32 spelers lijkt me zware overkill, niet? Aantal gameservers: veel. De bottleneck zal hier je bandbreedte zijn en niet je server specs.
Als 'ie 'm in een datacenter laat plaatsen dan denk ik niet dat bandbreedte echt een issue gaat worden ;)

Misschien is het voor de TS een idee om eens wat admins van andere servers te mailen ? Ingame beetje contacten maken en daar aftasten of er toevallig mensen online zijn die hier ervaring mee hebben ? Wellicht Valve mailen ?