Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Zwart scherm na POST

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:03
Ik heb een vreemd probleem met een Windows XP installatie van een kennis. Na het opstarten (POST) verschijnt er een zwart scherm en verder gebeurt er niks. Wel vaker gezien, maar ik kom maar niet achter de achterliggende oorzaak;

* HD is niet het probleem. Partities zijn bereikbaar, chkdsk vind geen fouten en ntldr en dergelijke bestanden zijn gewoon aanwezig en leesbaar. SMART status is ok. De harddisk lijkt niet het probleem te zijn.
* Fixmbr via de recovery console haalt eveneens niks uit.
* Hardware/geheugen e.d. zijn ook niet het probleem. Geen fouten gevonden en in principe werkt alles ook als ik een LiveCD als BartPE e.d. gebruik.

De enigste aanwijzing die ik heb is dat het probleem is ontstaan nadat de computer lange tijd zonder stroom is komen te staan, waardoor alle BIOS-instellingen corrupt/gewist waren. Ik heb deze zo goed als mogelijk weer gereset/terug gezet, maar nu vraag ik me af of er daar toch iets mis mee gaat.

Buiten dat laatste heb ik geen flauw idee waar ik het verder nog zou moeten zoeken. Iemand ideeen?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:13
En het batterijtje ? of doet dat niet ter zake bij dit soort dingen ? Weet het niet hoor...

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:03
Dat doet er nu nog niet toe, aangezien ie nu continu onder stroom staat en al zijn settings onthoudt. Klok klopt ook. Punt is hem vooral dat ie gewoon niet van de HDD boot, maar voor de rest alles wel doet. Als ik dat heb gefixed/snap, komt de rest eventueel later nog wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Klaus_1250 op 07-10-2008 21:20 ]

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
Ik had laatst hetzelfde probleem.

Heb het volgende gedaan:
- Windows XP cd erin gedaan.
- Install.
- Dan vraagt hij of ik bestaande wil repairen..

Ik heb dit laten doen en vervolgens werkt het weer als een tierelier :)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:13
Mja, als dat er niet toe doet, lijkt het mij ook dat er iets in de install is misgelopen, als ubcd en livecd'tjes werken, dan zou ik ook eens een repair laten doen...