Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Medion ALDI Computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet!

Ik heb een probleem, en hopelijk kan er me hier iemand verder helpen. Ik heb reeds de zoekfunctie gebruikt, maar lees overal flarden van oplossingen die maar half mijn probleem oplossen. Daarom deze nieuwe topic om mijn "probleem" helder te verwoorden in de hoop een heldere uitleg te krijgen ;)

Ik ken redelijk wat van computers, maar als het richting hardware/formateren/... gaat blijf ik er liever vanaf. Daarmee dat ik een vaste ALDI-computer koper ben met reeds 3 "ALDI-PC's" in men bezit.

Men eerste computer is al een heel oud beestje, die ergens in men kast staat.
Nu, nog niet zo lang geleden (enkele jaren ofzo) heb ik een Medion-aldi-computer gekocht van 499€ (die goedkope versie dus, zonder de grafische kracht onder de motorkap) dit om hem enkel maar voor internet te gebruiken en om oude spelletjes op te installeren en wat te knoeien met software uit te proberen.

Specs van die computer zijn:
MEDION
Pentium 4 CPU 2.8GHz
Kloksnelheid: 2.80GHz, 960Mb
Windows XP Home Edition Versie 2002 SP2

Een eindje later, ergens in eind 2006, begin 2007 denk ik, heb ik me men derde aldi computer aangeschaft, om de meer grafisch veeleisende games te spelen (om een idee te geven, ik kan TES3: Oblivion vlotjes spelen met alle grafische pracht opengegooid)
Specs:
Intel Core 2 CPU 6300 @1.86GHz
Kloksnelheid: 1.86GHz, 1.00GB
XP Media Center Edition SP2

Nu tot zover men inleiding van wat ik in huis heb :)

Nu de vraag; DE VRAAG _/-\o_

Ik wil mijn "499€ Computer" weer maagdelijk wit hebben zoals de dag waarop ik hem in de plaatselijke ALDI kocht.

Dit heb ik al gevonden:
Application & Support CD - Windows automatisch opnieuw installeren
Met deze CD zet u uw pc of notebook in een mum van tijd terug in de toestand zoals u hem kocht. Windows en alle voorgeïnstalleerde software worden hierbij automatisch opnieuw voor u geïnstalleerd, zelfs alle stuurprogramma's. Kopieert u, voor u begint, eerst alle bestanden die u wilt bewaren, zoals documenten en foto's, naar station D:\. Station C:\ wordt namelijk volledig overschreven met de Windows-installatie van de aankooptoestand.

Product Recovery CD - Windows handmatig opnieuw installeren
Deze optie is bedoeld voor ervaren gebruikers. Met de Product Recovery CD kunt u Windows opnieuw installeren. De stuurprogramma's en overige voorgeïnstalleerde software dient u hierbij echter handmatig te installeren.
En de eerste optie lijkt me dus degene die mij op het lijf geschreven staat.

Nu, aangezien ik reeds 3 computers heb gekocht van MEDION in den ALDI, lig ik hier dus met 3 bundeltjes aan bijgeleverde CD'tjes.
Nu, de intelligentie is maar laat gekomen, en ik heb dus enkel de CD'tjes (en alle papierwerk) die bij men laatste computer zat (die die Oblivion daar kan spelen) appart in een doosje gestoken.

De CD's van men oudste en men "499€" computer liggen hier dus voor de moment op mijn bureau, zonder dat ik dus weet wat bij wat gaat, nu laat ik hieronder eens citeren wat ik heb:

** 01 ** Medion Recovery Disc: Microsoft Works 8.5 (all rights res. 13-01-06)
** 02 ** Medion Recovery Disc: Microsoft Windows XP Home Edition SP2 (all rights res. 22-05-06)
** 03 ** Medion Product Recovery CD-ROM: Het windows XP home edition icoontje staat erop (all right res. 02-10-07)
** 04 ** Application & Support CD: All rights res. 17-02-2003
** 05 ** Aplication & Support CD: All rights res. 30-08-06

Nu, mag ik aannemen dat schijfje ** 05 ** hetgeen is dat ik nodig heb? Daar staat de jongste datum (is dit wel de datum? :s want op ** 03 ** staat er Copyright 1985-2001, dus dat 02-10-07 kan misschien toch iets anders zijn dan de datum :s) op naast "all rights reserved".
** 02 ** zit nog in het plastiekje samen met het boekje, dus ik ben bijna zeker dat die bij men 499€ PC hoort.

Maar als ik zoals hierboven gezegd de eerste optie wil, moet ik me dus niets aantrekken van cd'tjes 01, 02 en 03 en voor CD'tje ** 05 ** gaan right?

Indien het bovenstaande opgelost is, wat doe ik dan met men juiste CD'tje?
Ik heb gelezen dat je je computer moet opstarten met dat CD'tje in je DVD-speler, maar daarbij stond er dat je hem moest instellen om vanaf de CD te starten? Klopt dit enzoja, hoe doe je dit?

Of is het werkelijk zo simpel van men "Application & Support" CD'tje in men computer te stoppen en op "opnieuw opstarten" te klikken bij start-afsluiten?

Ik ben heel gevoelig met dat formateren en opnieuw instaleren enzo, dus mocht er ergens iets op het wijde web zijn die voorzien is van een guide met afbeeldingen die mijn oplossing van "App & Supp CDtje" illustreerd dan zou dit ook heel handig zijn, dan kan ik "zien" dat ik echt niets verkeerds doe :D (mocht je hier zelf op reply'en met afbeeldingen, dan zou ik je zelf nog dankbaarder zijn _/-\o_ )

Dus, door de redelijk bouwvallige muur van tekst gegraakt? Dan dank ik u bij voorbaad met je hulpvaardig antwoord :)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:25
Of is het werkelijk zo simpel van men "Application & Support" CD'tje in men computer te stoppen en op "opnieuw opstarten" te klikken bij start-afsluiten?
Indien je BIOS juist is ingesteld krijg je dan bij opnieuw starten inderdaad de vraag of je van cd wilt booten. Probeer het zou ik zeggen ;) Mocht het niet lukken of je loopt ergens vast kun je je vraag hier neerzetten.

Zorg wel dat je alle belangrijke informatie (documenten/foto's) op backup hebt.

Verder lijkt *05* me de juiste cd, maar je krijgt waarschijnlijk ook een melding mocht dit niet het geval zijn :)

Edit: Welkom op GoT

[ Voor 15% gewijzigd door asfaloth_arwen op 07-10-2008 20:19 ]

Specs

Verwijderd

Een paar maanden geleden heb ik de Aldi PC van mijn schoonpa in maagdelijke toestand gebracht.
Niet met behulp van de recover CD maar op je PC is een verborgen partitie met daarop een recover image. Deze brengt de PC zoals je hem aanschaft. Met de recover CD installeer je een 'upgrade'versie van XP zonder alle extra SW en instellingen van Medion.
Ik herinner me dat het lastigste was deze recovery in gang te krijgen. Maar als je vb via een opstart diskette op deze recover partitie kan komen het nog maar een fluitje van een cent was. Op deze partitie staat vermoedelijk een programmatje 'RETTEN'. Hiermee zet je de oorspronkelijke image die op deze partitie staat terug op de C schijf en is je pc daarna weer zoals je hem gekocht heb.

Modbreak:*knip request*
Dat is dus niet de bedoeling hier.

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 27-11-2008 11:45 ]