Ik kan gaan werken bij het bedrijf waar ik een jaar terug heb stage gelopen.
Nu is het zo dat de man waar ik voor ga werken een op zichzelf staand eenmansbedrijf heeft en hij wil mij laten werken voor hem.
Ik moet een website bijhouden, artikelen plaatsen, redactieleden ondersteunen.
Nu heeft deze man geen ervaring met werknemers en ik heb altijd gewerkt voor bedrijven waar alles goed geregeld was.
Ik doel dan op loonbelasting, premies etc. die netjes door de werkgever werden afgedragen.
Hoe zit dat nu als mijn toekomstige werkgever daar een potje van maakt? Wie is er dan verantwoordelijk, maar belangrijker nog: Wie weet hoe het werkt zodat ik hem daar een beetje bij kan helpen?
Het gaat er niet om of ik wel voor zo iemand zou moeten werken etc. dat is geen issue.
Ik heb samen met hem een samenwerkingscontract opgesteld waarbij ik op het volgende ben uitgekomen:
Wat doen we goed?
Wat doen we niet goed?
Wat mist er?
Wat moet eruit?
Ik weet het dus echt niet omdat ik al die tijd een gespreid bedje heb gehad....
Bovenstaand contract heb ik opgezet naar aanleiding van enig onderzoek op internet, maar om juridische problemen te voorkomen, wil ik dus graag wat zekerheid...
Nu is het zo dat de man waar ik voor ga werken een op zichzelf staand eenmansbedrijf heeft en hij wil mij laten werken voor hem.
Ik moet een website bijhouden, artikelen plaatsen, redactieleden ondersteunen.
Nu heeft deze man geen ervaring met werknemers en ik heb altijd gewerkt voor bedrijven waar alles goed geregeld was.
Ik doel dan op loonbelasting, premies etc. die netjes door de werkgever werden afgedragen.
Hoe zit dat nu als mijn toekomstige werkgever daar een potje van maakt? Wie is er dan verantwoordelijk, maar belangrijker nog: Wie weet hoe het werkt zodat ik hem daar een beetje bij kan helpen?
Het gaat er niet om of ik wel voor zo iemand zou moeten werken etc. dat is geen issue.
Ik heb samen met hem een samenwerkingscontract opgesteld waarbij ik op het volgende ben uitgekomen:
Dus:SAMENWERKINGS CONTRACT.
Samenwerkings overeenkomst *********.
Geachte heer ***** (hierna te noemen; werknemer),
Hierbij de overeenkomst tot samenwerking met ********(hierna te noemen; werkgever), mbt de ********** jongeren site: www.*********.nl.
Tijdsduur:
Werknemer verbindt zich aan werkgever tenminste voor een periode van 6 maanden aan dit project voor 8 uren per week. Deze 8 uren zijn door de werknemer vrij in te vullen. Werknemer zal door middel van een urenstaat wekelijks aangeven waar deze 8 uur zijn ingevuld.
De werkzaamheden:
Monitoren van de website
Evalueren van de website
Coaching van de redactieleden
Verder houdt de werkgever zich het recht voor om werknemer werkzaamheden te laten verrichten die verband houden met de werkzaamheden van *********, dit echter pas indien er geen passend werk meer bestaat voor de website of de redactie.
Loon:
De betaling voor deze uren bedraagt 22,50 euro bruto per uur.
Afdracht van alle noodzakelijke belastingen en premies worden door de werkgever verzorgd.
Er is geen sprake van een vakantietoeslag
Duur van de samenwerking:
De samenwerking zal ieder half jaar opnieuw worden bekeken en bij gelijkblijvend functioneren worden verlengd.
De samenwerking is gegarandeerd voor een periode van 4 jaar.
Beëindiging van de samenwerking:
Er geldt een opzegtermijn van 1 maand indien de overeenkomst vroegtijdig wordt beëindigd.
Vrije dagen:
Werknemer heeft volgens het wettelijk minimum recht op 4x8 uur vakantie per jaar.
Wat doen we goed?
Wat doen we niet goed?
Wat mist er?
Wat moet eruit?
Ik weet het dus echt niet omdat ik al die tijd een gespreid bedje heb gehad....
Bovenstaand contract heb ik opgezet naar aanleiding van enig onderzoek op internet, maar om juridische problemen te voorkomen, wil ik dus graag wat zekerheid...