Toon posts:

Yamaha CA-410 VU-lampjes specificaties benodigd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Heb voor weinig een mooie Yamaha versterker uit de jaren 70 kunnen kopen. Enkel werken de lampjes van de VU-meters niet meer. Ik wil deze vervangen maar weet niet waar ik ze kan krijgen en welke eigenschappen deze moeten hebben. Weten jullie wellicht welke dit moeten zijn en/of waar ik deze kan krijgen.

De versterker: http://roma.kijiji.it/c-E...0-WATTS-W0QQAdIdZ60407028

Heb gezocht op google naar informatie maar vind enkel sites als circuitsonline, audiokarma etc. maar daar staat zeer weinig op over deze versterker. Vind wel schema's over de 610 en 1010 versies maar daar kan ik ook geen info uithalen. Tevens heb ik op Conrad gezocht en andere elektronicasites en ik vind daar zogenaamde draadlampen. Maar of dit de juiste zijn? Ook heb ik Yamaha enkele dagen geleden een mail gestuurd en gevraagd of ze voor mij een schema hadden of wisten welke specificaties deze lampjes moesten hebben; Helaas geen replay. (Wellicht begrijpelijk uiteraard).

Wat ik wel geprobeerd heb is het aansluiten van enkele kerstboomlampjes maar geen enkele werkt wanneer ik deze aansluit op de draden. Weerstand heb ik proberen door te meten maar krijg geen info op mn meter. Ik ben echt een elektronica noob (Wellicht moet dit topic daar naar toe eigenlijk?) en wilde eens kijken of jullie tips en informatie voor mij hebben. Wellicht wil iemand mij helpen met het refurbishen van deze versterker tegen een krat bier? Alhoewel ik denk dat het probleem niet zo groot kan zijn omdat de versterker eigenlijk feilloos werkt. Een lampje is een lampje toch? De aansluiting van de lampjes is het zelfde als bij kerstlampjes. De + en - kant zijn niet meer dan ijzerdraadjes die je in de kabels drukt zodat ze contact maken. Het lampje schuif je weer in een rubbertjes en zo zijn ze dan bevestigd.

Had dit topic bij 'Audio en Hifi' staan maar daar helaas geen reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:51
Als je op de aansluiting van zo'n lampje gaat meten moet je je meter wel op V~ en V= zetten, en niet op weerstandsmeting. Welke spanning meet je? Het kan ook zo zijn dat de 2 lampjes in serie zitten, dan moet je tussen beide uitersten meten.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ik krijg geen enkel waarde te zien. Of mijn meter is niet toereikend genoeg. Bij V~ kan ik hem op 750 of 200 zetten. Heb elke combinatie geprobeerd op mn meter maar meet helemaal niets. :/
Wat hbedoel je precies met "tussen beide uitersten" meten? Van de ene kant de min en van de andere de plus?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sorry, maar 2 topics in 2 verschillende fora is niet gewenst. De juiste manier om je topic in EL te krijgen is een topic-report bij je andere topic te zetten, en lief aan de moderator aldaar te vragen of je topic deze kant op mag. Deze kopie gaat iig op slot.

Nm, is daar al gefixed. Volgende keer wel met een TR regelen AUB, scheelt mij weer typewerk :P

[ Voor 16% gewijzigd door Sprite_tm op 07-10-2008 21:30 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Ik heb dezelfde versterker en had ook dit probleem. Ik heb de lampjes vervangen door kleine 12Volt lampjes die je ook vaak in dashboards van auto's tegenkomt. Ik geloof dat ze een watt of 2 a 3 zijn. Branden iets feller dan de originele lampjes. De lampjes pasten prima in de originele bevestiging in de versterker.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumper69
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03 08:31
Hi, ben je er nu achter gekomen welke lampjes het moeten zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumper69
Okay, uitgezocht ;

VU meter lampjes voor de Yamaha CA 410 amp / versterker

T1 BI-PEN lampje

* Spanning (lamp) 12 V
* Stroom 60 mA
* Vermogen 0,7 W

* Steekmaat 2,54mm
* Pinlengte 6,35mm
* Glasdiameter 3mm
* Behuizing lengte 6mm

Online verkrijgbaar bij Okaphone in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumper69
Vermogen moet dus 7 watt zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

dr zit zo'n edit knop op je posts waarmee je je post kan aanpassen.
en niet 7w, maar 0.7w
Pagina: 1