Toon posts:

fahcore / Maximize CPU Utili...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even een vraagje over het fahcore syndroom...ik heb geen problemen met dit filetje en het bijbehorende console te verwijderen..echter blijft hier een map staan met nog wat files die mij in beginsel niet veel interesseren maar ik toch liever wil verwijderen..deze zitten in de map waar fahcore en de console zelf ook in zaten, nl.:

WINDOWS\Maximize CPU Utilization

daar zit 1 map in met de naam work en 3 andere files:1 index.html: Myfolding (..goh), een .dat file, genaamd queu, een notepad bestand, genaamd unitinfo...

in die map (work) zitten enkele eng / dat / sta / xyz / inp / top files

zou ik deze gewoon kunnen verwijderen? ik wil eigenlijk de gehele map verwijderen maar mijn kennis is te ontoereikend om te beoordelen of dit gepaard met toekomstige problemen gaat..

alvast vriendelijk dank voor het antwoord (mist onderbouwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Ik heb even de eerste post in dit topic verwijderd. Als je wat wilt toevoegen omdat je te vroeg op Verstuur bericht hebt gedrukt, kan je gebruik maken van de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif edit-knop. ;)

Verder, ik zie niet echt in wat dit met Beveiliging & Virussen heeft te maken. Ik ga het topic dan ook naar Dutch Power Cows verplaatsen, waar dit meer thuis hoort. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik kan begrijpen waarom het bij beveiliging & virussen staat. Een map met Maximize CPU Utilization in je windows folder waar een proces in draait die je CPU cycles opvreet, is natuurlijk zeer verdacht.

Om de TS gerust te stellen: je kan rustig die hele map verwijderen. Alle bestanden die je noemt zijn standaard bestanden van het programma Folding@Home.

Op zich is er overigens niets ergs aan F@H: het is een distributed computing project waar onderzoek wordt gedaan naar het vouwgedrag van eiwitten. Erg nuttig werk dus zelfs. Het is alleen niet netjes dat zoiets ongevraagd op je pc is geinstalleerd. Ik ben dan ook erg benieuwd wie dat is geweest. Dat is als het goed is makkelijk na te gaan via de MyFolding file.* Heeft iemand anders die computer voor jou geinstalleerd? Zoja, zou je hem of haar eens kunnen vragen waarom hij (ongevraagd) Folding@Home heeft geinstalleerd. Als je hier namelijk niets van afwist is het alles behalve netjes om op andermans pc zulke programma's te laten draaien: het systeem wordt continu volledig belast (wat in sommige gevallen de levensduur van de componenten niet ten goede komt) en verbruikt daarmee ook meer stroom, waar jij uiteindelijk voor betaald.

offtopic:
*Nieuwsgierigheid is iets interessants, maar uiteindelijk zou deze informatie mij en/of andere mensen weinig helpen, dus laat dat eigenlijk maar zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door Bubbles op 08-10-2008 14:01 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 23:03

Mist

Een gevaar op de weg

Het lijkt me toch wel interessant om te weten wat voor F@H user voor die installatie verantwoordelijk is, zowel voor tagere als in het algemeen. Dit lijkt me niet de standaard installatiemap, dus het oogt hoe dan ook dubieus.

Als het een bekende van tagere blijkt te zijn, kan hij diegene erop aanspreken.
Als het tagere niks zegt en hij ook geen idee heeft waar die install vandaan komt (en het blijkt een grote user te zijn) lijkt het me goed dit bij de projectleiding te melden.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de antwoorden...ik snap dat hele eiwitten onderzoek niet helemaal, hoe kan je dat via een pc meten dan?

ik heb het cgu fileverwijderd waardoor ik niet meer kan zien wie de verantwoordelijke is..weet wel dat 't van een kopie van adobe dreamweaver kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:04:
dank voor de antwoorden...ik snap dat hele eiwitten onderzoek niet helemaal, hoe kan je dat via een pc meten dan?

ik heb het cgu fileverwijderd waardoor ik niet meer kan zien wie de verantwoordelijke is..weet wel dat 't van een kopie van adobe dreamweaver kwam..
Dan heeft het waarschijnlijk nooit op jouw pc gedraaid. En had jij waarschijnlijk ook niet de officiele installatiecd van dreamweaver, maar dat terzijde.
Het programma moet ofwel hadnmatig aangezet worden, of het draait als een service onder windows. In het laatste geval moet er een installatieprocedure doorlopen worden die los staat van de dreamweaver installatie. Die installatieprocedure ziet er uit als een DOS-scherm, als je dat nooit gezien hebt heeft het ook nooit gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

En met 'die hele map' bedoelde ik dus die zogenaamde "Maximize CPU Utilization" map.
Wat betreft dat eiwitonderzoek, klik in dit subforum maar eens wat rond in de FAQ. Dan kom je vanzelf wel bij lappen tekst uit waar het haarfijn is uitgelegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niets in die faq vinden..vind sowieso dat die erg onoverzichtelijk is opgesteld.

de zoekfunctie levert ook geen resultaten..ik zou het waarderen wanneer je het even kort uitlegt want ik begrijp er zeer weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Onder het kopje DPC projecten in de FAQ staat het volgende linkje: http://wiki.dutchpowercow...buted_Computing-projecten , waar je vervolgens dit linkje kan vinden: http://wiki.dutchpowercows.org/index.php/Folding%40Home
Voor meer informatie verwijs ik je door naar http://folding.stanford.edu/ wat je had kunnen vinden als je googled op Folding@Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die links maken toch echt niet duidelijk wat het verband tussen de software en het vouwen van eiwitten is..

hoe moet ik dit in vredesnaam interpreteren? eiwitten haal je uit voedsel..voedsel eet je..de pc staat daar volledig los van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

quote: FAQ
Folding@Home FAQ
Folding@Home (afgekort F@H) is een distributed computing-project met als doel meer te weten komen over eiwitten, met name over wat ze doen en hoe ze vouwen (folding).

Eiwitten zijn de werkpaarden van het lichaam, maar voordat ze kunnen werken moeten ze zich op een bepaalde manier rangschikken, het zogenaamde ordenen of: vouwen. Dit vouwen is fundamenteel voor alle biologische wezens, maar voor de mens eigenlijk bijna een compleet mysterie. Dit vouwen gebeurt constant in het lichaam, maar het gebeurt wel eens dat dit misgaat, het zogenaamde misvouwen. Soms is er niets aan de hand als dat gebeurt maar het kan ook gebeuren dat het grote gevolgen heeft. Een aantal ziekten zijn gerelateerd aan dit misvouwen, bijvoorbeeld Alzheimer, BSE, CJD, ALS en Parkinson.
Met daaronder de regel:
Het doel van Folding@Home is het simuleren hoe eiwitten folden, misfolden, aggregatie van eiwitten en de hieraan gerelateerde problemen.
Ik snap niet wat daar niet duidelijk aan kan zijn 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 11:25

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:23:
die links maken toch echt niet duidelijk wat het verband tussen de software en het vouwen van eiwitten is..

hoe moet ik dit in vredesnaam interpreteren? eiwitten haal je uit voedsel..voedsel eet je..de pc staat daar volledig los van..
Je bestaat voor een groot deel uit eiwitten. En hoe die werken heet ook wel "folden". Daar komt dus Folding@home vandaan.

Als je eiwitten niet goed "folding" kan dat allerlei ziekten veroorzaken. Alzheimer en diverse kankersoorten bijv.

Het programma simuleerd het folden van eiwitten om meer te weten te komen hoe deze ziektes precies werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Da's een beetje kort door de bocht wat je daar stelt :)

Je hele lijf zit vol eiwitten. Eiwitten die voor alles en nog wat een functie hebben. Soms doen die eiwitten het niet goed en dan resulteert dat in een ziek mens. Ziekten die dodelijk kunnen zijn. Vaak erfelijk.

Even in Jip en Janneke-stijl: Als je kan voorspellen hoe eiwitten vouwen en zouden moeten vouwen dan kan je er medicijnen voor ontwikkelen. Dat vouwen van eiwite kan je doorrekenen met behulp van computers. Supercomputers zijn hier zeer geschikt voor maar niet altijd beschikbaar voor wetenschappers. En daar komt dan de kracht van Distributed Computing om de hoek: vele langzamere computers kunnen dat werk ook doen. En dat is precies waar de Dutch Power Cows en vele anderen mee bezig zijn: in de tijd dat hun computer toch staat te niksen 'm aan het werk zetten voor iets wat zij nuttig vinden.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
o het simuleert het folden..heb daar denk ik overheen gelezen..

oke, maar het simuleert dus..waarom moet dat dan op mijn pc gebeuren en waarom zou dit niet gewoon op 1 pc kunnen (net als bijv. animaties op 1 pc..)..ik zie het nut er niet van in om dit op zoveel mogelijk pc's te doen zegmaar..(zou bijna spijt krijgen het prog dr te hebben afgehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het is Distributed computing, dus hoe meer computers mee doen hoe sneller er meer werk klaar is en hoe meer eiwitten er gevouwen zijn en hoe meer misvouwen etc. er ontdekt worden.

En dan is er onderling nog het wedstrijdaspect. Strijden in een team voor de eerste plaats tegen andere teams waar dat ook gebeurd.
http://tadah.mine.nu/inde...l=memberoffset&prefix=fah zijn de stats van huidige dag.

Hoe meer computers jij op jou naam mee laat vouwen geeft meer punten per dag, dus een hogere positie dus een hoger puntenaantal waarmee je je eigen team weer een plek omhoog kunt brengen in de overall stats.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Maargoed, waarschijnlijk heeft TS een illegale versie van Dreamweaver gedownload ;) en bij die installatie had de uploader een client ge-repackaged die op afstand draaide op de pc van TS.
De uploader krijgt hier natuurlijk dik extra punten voor en verstopt het uiteraard in de windows folder :P wat uiteraard leuk is voor z'n stats en nog steeds erg nobel om op zo'n grote schaal mee te werken, maar ook wel erg achterbaks is tegenover je medespelers en de downloaders van je software (alhoewel die software illegaal is ;) dus da's nog aanvechtbaar :P ).

Wat mediabeast zegt is natuurlijk onzin, een programma is zeer simpel te repackagen inclusief de serviceinstallatie met alle benodigde instellingen er al in. Zo kun je die bij iedere andere installatie invoegen. Daarnaast is het geen DOS, maar da's offtopic.

Een voorbeeld van zo'n programma wat prima kan repackagen is de Caphyron Advanced Installer, zelf werk ik op m'n werk veel met de Enterprise versie. Daar kun je gewoon een complete installatie van meerdere stuks software + al je gewenste instellingen onderbrengen in 1 grote MSI mocht je dat willen. Zo heeft de uploader dat waarschijnlijk ook gedaan. Software als dreamweaver heeft vaak toch al Administrator-rechten nodig om te mogen installeren (volgens mij vrijwel alle software) dus kan dan ongemerkt ook zo'n service meeplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:19

jeroenathome

Een regel tekst

Het folden van een eiwit is afhankelijk van verschillende factoren waaronder de temperatuur. Door al deze factoren moet een eiwit zelfs meerdere malen worden doorgerekend om uitsluitsel te geven. De gegevens die je van het F@H project krijgt bevat de gegevens van eén eiwit met specifieke factoren die doorgerekend moeten worden. Het kan dus voorkomen dat je dezelfde eiwit meerdere malen krijgt.

Het F@H project wil alle eiwitten die er in ons lichaam zitten simuleren. Dit is dusdanig veel werk dat zelfs een supercomputer dit niet in 10 jaar voor elkaar krijgt. Door zoveel mogelijk mensen mee te laten helpen hopen ze erop dat de resultaten eerder klaar zijn, zodat er sneller naar een oplossing van de mogelijke ziektes kan worden gezocht.

Het F@H project heeft ondertussen al een plek in de top 50 bemachtigt in de lijst van supercomputers. Dit is voornamelijk veroorzaakt door de PS3 en de nieuwste grafische kaarten.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:08
jeroenathome schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:16:
Het F@H project heeft ondertussen al een plek in de top 50 bemachtigt in de lijst van supercomputers. Dit is voornamelijk veroorzaakt door de PS3 en de nieuwste grafische kaarten.
Kleine correctie, ik heb het al eerder gepost, maar vergelijk het F@H netwerk http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=osstats met de top 500 supercomputers http://www.top500.org/list/2008/06/100. Opvallend is de bijdrage van de Nvidia GPU's.

De conclusie is dan simpel, de F@H cluster is ruim 4x sneller dan de nummer 1 uit de top500.

[ Voor 3% gewijzigd door jeronimo op 21-10-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Ha ik vind het wel een goed idee van die gast die F@H bij z'n release heeft gestopt :) Beter dat dan een vaag virus of adware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

corné schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:49:
Ha ik vind het wel een goed idee van die gast die F@H bij z'n release heeft gestopt :) Beter dat dan een vaag virus of adware
Niet helemaal met je eens daar. Ik vind het een minder slecht idee om zoiets te doen. Toegegeven, een virus of adware is echt heel erg om te doen, maar dit is wel alles behalve netjes. Natuurlijk wordt de wetenschap er wel mee geholpen, maar dit is misbruik maken van andermans computers om zelf beter in stats te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
Bubbles schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:53:
[...]

Niet helemaal met je eens daar. Ik vind het een minder slecht idee om zoiets te doen. Toegegeven, een virus of adware is echt heel erg om te doen, maar dit is wel alles behalve netjes. Natuurlijk wordt de wetenschap er wel mee geholpen, maar dit is misbruik maken van andermans computers om zelf beter in stats te komen.
Ach ja dat is het risico als je slechte releases van illegale software download :) Ik zou het niet goed vinden als een software bedrijf dit in hun eigen software bouwt (mits het uitgeschakeld kan worden), maar dit is toch wel een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Tuurlijk, dat is ook het risico van 'minder legale' software op je pc zetten. Dan nog blijf ik het moreel verwerpelijk vinden om over de rug van anderen jezelf beter te laten doen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:08
Bovendien is deze illegale werkwijze nadrukkelijk verboden door Stanford. Je loopt hiermee het risico van uitsluiting van jezelf of je team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 23:03

Mist

Een gevaar op de weg

Aardig dat dit topic ineens weer leeft, want nu ik nog eens google blijken ze bij Folding@Home zelf inmiddels ook op de hoogte te zijn :)

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 08-10 21:58

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ja, het is ook verdomd makkelijk om te zien wie dit doet, hij staat op de eerste plek in zijn team. Hopelijk neemt Stanford actie hierin en delete dit account. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 11:25

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Xaverius schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:27:
Ja, het is ook verdomd makkelijk om te zien wie dit doet, hij staat op de eerste plek in zijn team. Hopelijk neemt Stanford actie hierin en delete dit account. :)
Dat is idd wat er in het verleden is gebeurd met dat soort users....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Iemand een linkje naar zijn profiel? ;)

tnx :)

[ Voor 11% gewijzigd door Noxious op 22-10-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:15

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

De stanford links zijn onbruikbaar tijdens stats updates:
Stats update in progress

External access to the Folding@home stats server is currently not available in order to expedite the stats input process. We expect this to take about 45 minutes.

Third party stats systems work independently of this database and can be queried at this time. See this FAH Wiki page for a list of third party stats systems.
Dus nog maar een direkte link naar de betreffende EOC stats:
http://folding.extremeove...r_summary.php?s=&u=386620

Deze user is pas sinds deze maand (weer) actief.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Active processors
(within 50 days) 840
Active processors
(within 7 days) 603

woet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Het valt me daarin ook wel op dat de hele top20 van actieve users pas sinds een weekje actief zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 08-10 21:58

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Even in de gaten houden, anders nogmaals aankaarten wanneer er niks gebeurd. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Misschien dat iemand met een foldingforum accountje in die thread ook kan melden dat er hier een zeer vergelijkbaar incident is geweest, wat werd veroorzaakt uit een copy van Dreamweaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Mja ik vertrouw dat hele team niet zo, vergelijkbare nicknames met vergelijkbare scores...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Inderdaad. Ook als je kijkt naar de plotselinge explosieve groei van vrijwel niets naar ruim 1000 leden... Toegegeven, zoiets gebeurde bij ons wel vaker als we stampede hadden, maar als mensen het al verdacht vonden, konden we het makkelijk aantonen waar het door kwam.

[ Voor 43% gewijzigd door Bubbles op 22-10-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Die top 3 hebben ook allemaal "in 1x uit het niets" vele honderden CPU-cores ... valsspelers dus ;(

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1