Toon posts:

[Club 3d HD4850] Installatieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn nieuwe computer binnen gekregen, met daarin de Club 3d Radeon HD4850 kaart. Het geheel is netjes in elkaar gezet en geïnstalleerd met Vista X64+SP1

Vervolgens begin ik drivers te installeren, ook van de videokaart, het lijkt echter alsof het installeren hiervan geen enkel effect heeft. Ik kan mijn resolutie niet instellen op iets hoger dan 1280*1024, en geen d3d toepassingen gebruiken.

Ik heb al diverse driver versies gebruikt, de nieuwste, de meegeleverde drivers, e.d, maar niets lijkt te werken. De kaart wordt in apparaatbeheer herkend als videokaart uit de "4800 Series", geen verdere aanduidingen.

Heeft iemand ervaring met deze kaart/gelijksoortige problemen? Het lijkt mij dat de installatie van een kaart gewoon prima moet werken. Ik heb hardwarematig al enkele dingen getest, namelijk:
- Mijn oude Geforce 7600GT, deze werkt prima
- Een andere precies dezelfde HD4850 (ik heb twee dezelfde pc's besteld), deze vertoont dezelfde mankementen.

Hieruit durf ik wel te concluderen dat dit eigenlijk puur een driver issue moet zijn, of gewoon een hele brakke serie kaarten ofzo?

Specs:

Intel Q9400
2x2GB DDR2, 800MHZ, C5 (Kingston)
Gigabyte EP45-DS3L
Bovengenoemde videokaart
De rest van de config lijkt me niet zo belangrijk

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik heb niet stil gezeten:
zojuist heb ik windows XP geinstalleerd, en dan gewoon de 32 bits versie. Simpelweg omdat dat bijna altijd wel zou moeten werken. Wederom onstaat hetzelfde probleem, de resolutie kan naar 1280*1024 max, en alle breedbeeld resoluties falen (ook lagere).

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Ik heb zowat hetzelfde probleem wanneer ik mijn 3850 in windows een andere bios in flash. Dan reboot ik maar vervolgens kan ik drivers en catalyst en-weet-ik-niet-wat instaleren op elk hokkie-tokkie OS tot ik een ons weeg. Het lijkt gewoon alsof hij de drivers niet pakt.

Ik zou contact opnemen met de winkel waar de kaartjes vandaan komen en alles duidelijk en het liefst kort mogelijk vertellen (ervaring met teveel shops dat ze maar tot je probleem lezen). Er in vermelden wat je geprobeerd hebt. Je hebt waarschijnlijk 2 RMA'tjes te pakken, hoe vreemd het ook is dat je 2 kaarten met dat probleem hebt. Misschien een foute serie ofzo....

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al veel gegoogled, en het is inderdaad een probleem dat vaker plaats vind bij ATI kaarten uit de HD serie, of dat is iig wat ik constateer. Er worden alleen geen oplossingen aangedragen...

Maargoed, zoal ik al zei, ik heb twee pc's besteld... Morgen de andere in elkaar zetten, als die dan op magische wijze wel werkt dan is het probleem misschien een ander hardware onderdeel (wat ik vreemd zou vinden, omdat de bak nu met mijn oude graka gewoon prima en stabiel aan de gang is)

Verwijderd

Heb je al een hele schone Windows installatie gedaan dus zonder oude troep erop en dus ook geen oude nVidia drivers die roet in het eten kunnen gooien.
Chipset drivers ook geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb 2 keer vista en een keer XP install achter de rug, beide met totale format, dus geen oude troep meer aanwezig lijkt me.

Tijdens het uitproberen van andere drivers heb ik ook overigens steeds netjes drivercleaner gebruikt om de boel voor me op te ruimen alvorens een nieuwe driver te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, een vrij vreemde conclusie, maargoed:

De kaart bevat twee DVI poorten. Omdat ik er nou eenmaal het makkelijkst bij kan heb ik steeds de linker DVI poort gebruikt. Sloot ik vanmiddag in een halfgare opstelling bij toeval mijn monitor op de andere poort aan, werkte hij ineens probleemloos. |:(

Voor zover ik zie vertonen beide kaarten die ik in mijn bezit heb dit mankement, dus ik weet niet meer helemaal of ik mijn kaarten nou terug moet brengen of niet, in principe zijn ze wel prima, maar ik vind het een vreemde bug...

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:17
Informeer anders ook even bij de fabrikant voordat je ze terugstuurd.
Pagina: 1