Electronic-king (ebay) -> verzending naar België

Pagina: 1
Acties:

• sventunus
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-02 10:16
Hoi tweakers,

Heeft iemand van jullie al eens een aankoop gedaan bij electronic king op eBay vanuit België?
Die man heeft uiterst interessante prijzen, maar ben beetje bezorgd of ik bij de uiteindelijke biedprijs ook nog invoerrechten en BTW zou moeten betalen.

Ik woon in Antwerpen en heb tot nu toe al altijd prijs gehad bij de douane wanneer ik aankopen vanuit de VS liet opsturen.

Als iemand van jullie wat ervaringen kan meedelen hoor ik het graag, thanks!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Is het via dropship of stuurt ie het van hem naar jou?

Reken er echter maar op dat de Belgische douane je om losgeld zal vragen om je pakje te krijgen.

[ Voor 41% gewijzigd door Neobahamuth op 07-10-2008 18:31 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• sventunus
Hij stuurt het naar mij.

Het pakje in kwestie zou vanuit de UK komen dit keer, niet vanuit de VS. Als het goed is ga ik daar geen invoerrechten en BTW op moeten betalen omdat de UK onder de EU valt.
Maar ik weet het wel graag zeker voor ik m'n aankoop doe natuurlijk ;-)

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Uit de UK zal het je niks kosten, neen.

• sventunus
Bedankt voor je reacties Neobahamuth!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:39
Neobahamuth schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:30:
Reken er echter maar op dat de Belgische douane je om losgeld zal vragen om je pakje te krijgen.
En waarom dan wel?
Heb al pakjes toegestuurd gekregen uit de VS, Hawaï en de laatste paar weken enkele dingen uit Hong Kong; nog nooit problemen gehad met douane.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 13:36

amahusu

taking over the world!

PinkPanther1970 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:35:
[...]

En waarom dan wel?
Heb al pakjes toegestuurd gekregen uit de VS, Hawaï en de laatste paar weken enkele dingen uit Hong Kong; nog nooit problemen gehad met douane.
het hangt er natuurlijk ook vanaf wat er in he pakje zit. Een camera bv valt meer op dan een dvd'tje

[ Voor 13% gewijzigd door amahusu op 08-10-2008 12:24 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

[...]

En waarom dan wel?
Het hangt er inderdaad van af wat en hoe groot het pakje is en wat de aangegeven waarde is.
Ik heb nu de voorbije jaren uit bijna elk land dat ik kan opnoemen (m.u.v. Afrika) wel iets besteld (US, Mexico, Canada, UK, Nieuw-Zeeland, Japan, China, Hong-Kong, Polen, Rusland, Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Ierland, enz. enz.) en telkens het van buiten de EU aankomt, dan krijg ik zonder uitzondering een vriendelijk verzoek om een bijdrage te doen aan het douane-drinkgeld-fonds. Van bepaalde landen worden mijn zendingen zelfs steevast in beslag genomen.

Ik ben echter bijna zeker dat mijn naam op een lijst staat bij de Douane wegens mijn vele buitenlandse aankopen. Ik laat per aparte zending het totaalbedrag gelukkig niet te hoog oplopen zodat ik altijd slechts het forfaitair minimumbedrag (€ 10) betaal. Eén van mijn filmvrienden krijgt wekelijks verscheidene zendingen binnen (uit de US) en hij betaalt stukken meer douane-losgeld dan ik per zending aangezien hij ook voor een groter bedrag per zending bestelt.

• sventunus
[...]

En waarom dan wel?
Wel PinkPanther, dan heb jij gewoon erg veel geluk. Woon je ook in het Antwerpse?
Bij mij is er, net zoals bij Neo, nog nooit een pakje van buiten de EU door de douane geraakt zonder dat er 'losgeld' gevraagd werd. En dan gaat het bij mij niet om vele aankopen zoals bij Neo, het gaat over 5 à 6x per jaar een pakket boeken van Amazon.com, voor zo'n 300 Euro per keer.
Altijd prijs, zonder uitzondering.

Nu, we zijn een beetje off-topic aan het gaan. Ik was dit topic gestart om te vragen of er mensen waren die ervaring hadden met verkoper Electronic King op eBay.
Ondertussen kan ik zeggen dat mijn pakketje goed is toegekomen, dat alles in perfecte staat is zoals beloofd, dat de correcte artikelen geleverd werden en dat de man snel en correcte informatie geeft via mail of berichten naar z'n eBay-account.
Mochten er andere mensen twijfelen om al dan niet bij hem te kopen, ik kan alleen maar positief over hem spreken.

Sven
Pagina: 1