Norton Ghost

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
Heb net een nieuwe schijf en Ghost van een gast geleend. Als ik ghost wil starten zie ik enkel lang verticale lijnen in beeld. Wat is er mis met ghost?

Flickr

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Een programma met zo'n naam, dat kan toch bijna niet anders? LOL

Luister eens, waar wil je het voor gebruiken?

• rkrythe
kopie van mijn oude schif op mijn nieuwe, de oud ga ik verkopen

Flickr

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Exact.....download xxcopy.exe van [url="http://www.xxcopy.com."]www.xxcopy.com.[/url] Dit programmaatje start je vanuit een dos box in windows en hiermee maak je een exacte kopie van je harde schijf naar een andere schijf. Wel daarna uittesten voordat je de oude wegdoet !!!!

Commando: xxcopy C:/ D:/ \CLONE

• rkrythe
Het lukt niet helemaal, alleen de bestanden in de map waarin xxcopy staat worden gekopieerd

Flickr

Verwijderd

Doe het dan onder ''real'' dos mode

• rkrythe
hij vraagt steeds DELETE D:\RECYCLED
dan doe je y or N en dan kapt hij ermee

Flickr

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Je kunt xxcopy.exe het beste naar de map c:\windows\command kopieren, dan start je dos box vanuit Windows op (schijnt belangrijk te zijn...dus NIET in real dos mode gaan) en dan vanaf c:\ het commando xxcopy c:\ d:\ /CLONE geven. Ik ga ervan uit dat c: je oude schijf is en d: je nieuwe schijf. Het is verstandig om eerst je schijf op te schonen, dus prullenbakken legen en als het even kan swapfile uitzetten.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Nog even dit, zorg ervoor dat je de recycle bin van je nieuwe schijf verwijderd. In eigenschappen van je prullenbak stel je het zo in dat je geen prullenbak voor die schijf wilt gebruiken en vervolgens kun je vanuit de Verkenner d:\recycle (of hoe die ook heet) verwijderen. Ik denk dat dit essentieel is. Veel succes! Laat me weten of het lukt. Anders help ik je een andere oplossing te zoeken.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 21:50
Gewoon een standaardbootflop met win98 maken ghost erbij opzetten en raggen met die hap zo moeilijk is het toch niet :?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ja maar Ghost is bij hem aan het spoken !!!

• rkrythe
het is gelukt met xxcopy (handige proggie ;)
Alleen heb ik een paar bestanden minder dan op mijn c-schijf, maar dat maakt niet uit. Nu wil graag gaan booten vanaf die andere schijf, maar FDISK zegt dat alleen partities van station 1 kunne worden geactiveerd :? Ik heb het wel eens eerder gedaan en toen lukte het wel.

Flickr

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Je moet nu of je oude schijf loskoppelen of beide schijven wisselen qua IDE aansluiting...dus je nieuwe op IDE 0 en de andere op IDE 1 of als slave aan IDE 0. En uiteraard ervoor zorgen dat met FDISK de primaire partitie van je nieuwe schijf geactiveerd is. Dat je een paar bestanden mist, dat had ik ook, heel vreemd al werkt mijn nieuwe schijf zonder problemen.

• rkrythe
Nieuwe schijf -> Primairy MASTER
Oude schijf -> Primairy SLAVE
DVD -> Secundary MASTER
Ik wil de paritie van mijn nieuwe schijf activeren met FDISK, maar dan zegt hij dan alleen de parities van schijf 1 kunnen worden geactiveert :?

Flickr

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Misschien is de primairy partitie van je oude (thans slave) schijf nog geactiveerd?
Pagina: 1