Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XS4all] FRITZ!Box gebruiken icm USB-harddisk?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:24

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb een systeem bedacht voor external hosting van mijn data. Mijn pa (die woont dus ergens anders dan ik) :-) heeft XS4all en heeft zo'n FRITZ!Box. Nu zag ik dat je daar een USB-device op aan kunt sluiten. Nu had ik dit idee (phear my painting skillzzzz ofzo):

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/tmp/gaafplaatje.jpg

Kan ik nu, zonder dat mijn pa de pc aanheeft een soort FTP-server draaien op een USB-aangesloten harddisk op de Fritz!box die ik vanaf mijn pc'tje thuis kan benaderen? Iemand ervaring?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Het idee is leuk :) Maar het zal niet werken.

1: Je hebt namelijk appache (voor FTP) nodig. Maar dat kan alleen werken als je HD in je computer zit.
2: Voor zover ik weet (correct me if I'am wrong) is het niet mogelijk om je ip rechtstreeks te forwarden naar je USB aansluiting.

Mocht je echt graag een fileserver hebben voor je pa. Dan zou ik aanraden om een oud pc'tje nieuw leven in te blazen en deze uit te rusten met Appache (Linux) en zo als een FTP servertje aan je netwerk te hangen.

Verwijderd

Hoi

Kan er geen alternative firmware op draaien?
Wat het port forwarden betreft kun je in je virtualserver list gewoon het ip van de fritzbox instellen.
Mischien dat het ook al zonder werkt.
Dit is op mijn asus wl500gp met alternative firmware in ieder geval wel zo.

Succes

• linkforsoad
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-11 19:22
-...........-

[ Voor 96% gewijzigd door linkforsoad op 29-01-2010 00:22 ]

Verwijderd

linkforsoad schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:44:
Ik heb vandaag bij een klant een Fritz!box moeten aansluiten. Dit is goed gelukt. Alleen wat TS wil is niet gelukt. Hiervoor heeft de klant een NAS met volledige server module gekocht en dat werkt goed. Maar iig, wat jij wil, is niet mogelijk. Oja! Apache = Webserver en niet FTP. Voor FTP zou ik zelf Filezilla gebruiken ;)
Idd :) iets te snel getypt :) FTP server :)

Verwijderd

Hey,

Sinds 3 maanden ben ik ook de gelukkige bezitter van een Fritz Box en toevallig heb ik deze week een external Toshiba USB Disk (320Gb) aangesloten op mijn Fritz Box. Het had enige voeten in de aarde maar dit kwam doordat de Disk als FAT of FAT32 geformateerd moet zijn en dan ondersteund hij weer maar bestanden tot 4Gb (dus DvD iso bestanden zijn te groot). Heleboel onnodige informatie wellicht maar kort samengevat: ik kan nu vanaf overal ter wereld bij mijn schijf welke aangesloten is op de Fritz Box door heel eenvoudig als URL "ftp://<ip-adres>/" te gebruiken.

Gr. en succes

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:24

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:40:
Hey,

Sinds 3 maanden ben ik ook de gelukkige bezitter van een Fritz Box en toevallig heb ik deze week een external Toshiba USB Disk (320Gb) aangesloten op mijn Fritz Box. Het had enige voeten in de aarde maar dit kwam doordat de Disk als FAT of FAT32 geformateerd moet zijn en dan ondersteund hij weer maar bestanden tot 4Gb (dus DvD iso bestanden zijn te groot). Heleboel onnodige informatie wellicht maar kort samengevat: ik kan nu vanaf overal ter wereld bij mijn schijf welke aangesloten is op de Fritz Box door heel eenvoudig als URL "ftp://<ip-adres>/" te gebruiken.

Gr. en succes
Dus? Kan dit ook met een USB-stick? Iemand ervaring?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Hey Spaceboy,

Heel kort: Ja, dat kan.
Aangezien ik best lang heb zitten klieren (boekjes niet gelezen |:( ) met mijn als NTFS geformateerde USB-Schijf heb ik op een gegeven moment (om te controleren of een ander USB apparaat het wel doet) mijn 1Gb USB-Stick geprobeerd en deze deed het direct :) . Op dat moment wist ik dus dat het probleem bij mij aan de schijf moest liggen wat later dus bleek (wat ook via de Help functie in de FritzBox zelf te vinden is) dat alle MasseStorageDevices geformateerd moeten zijn als FAT of FAT32.

Succes!

Verwijderd

Gaat dit ook met een Mac werken?
Ik heb de Fritzbox en wil graag een netwerkschijf die ik met mijn Mac moet kunnen benaderen.
Wat is de beste (lees: goedkoopste goedwerkende) oplossing?
Groet,
Jeroen
Pagina: 1