Toon posts:

DDR2-800 niet meer dan 2 modules?

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views

Verwijderd

Topicstarter
Als je bij Alternate een systeem samenstelt met de PC-Builder en daar meer dan 2 geheugenmodules van 800 (of sneller) in stopt, krijg je de volgende aanbeveling/waarschuwing:

Aanbeveling
Geheugen - Moederbord
•U heeft vier of meer DDR2 modules gekozen. Let u er alstublieft op dat een systeem met een dergelijk aantal modules vaak wegens stabiliteit met maximaal DDR2-667 aangestuurd wordt, ook bij gebruik van sneller geheugen. Dit kunt u voorkomen door een kleiner aantal modules te kiezen die een hogere capaciteit hebben.

Iemand hier ervaring mee??? Is dit inderdaad instabiel of dekt alternate zich hier gewoon teveel in???

gjko

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05 10:36

Hoite

Goed verhaal

ik heb hier 4x1gb PC6400 draaien en dat draait perfect.
(asus M3a32-MVP deluxe, Geil PC6400 5,5,5,15)

instabiliteit heb ik ook niks van gemerkt, maar misschien denken andere tweakers hier anders over.
op mijn mobo werkt het in ieder geval als de brandweer.

Lekker kort.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-05 19:40
Ik heb het ook nog niet eerder gehoord/vernomen. Maar waarom 4 modules bij het samenstellen van een nieuw systeem? Met 2 modules heb je later eventueel nog uitbreid mogelijkheden.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Op oudere chipsets zal je net zoals nu met 1066MHz of 1200MHz+ geheugen soms tegen een limiet aanlopen op een bepaald moederbord, of wat meer trucjes uit moeten halen om het te laten draaien. Ik denk dat je met PC6400 veilig kunt stellen dat je in ieder geval op elk A-merk bord wel 4 sloten kunt vullen tot natuurlijk het maximum van het moederbord.

Verwijderd

Meestal staat vaak ook wel in de handleiding of website van de fabrikant vermeld hoeveel geheugen het type bord in kwestie theoretisch kan hebben. Hangt van meerdere factoren af. (bios versie mobo, OS om er een paar te noemen). Het is gewoon een kwestie van uitproberen. :)

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Vaak heeft de memorycontroller het moeilijk bij het overklokken van 4 sloten, of het nu 4x1 gig is of 4x2gig.

Deze informatie(max Mhz met 4 geheugenmodules) is wel te vinden bij de fabrikant van het mobo, en het 'probleem' is trouwens al veel langer bekend. :P

[ Voor 21% gewijzigd door pcgek op 07-10-2008 19:22 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Klopt, zoiets stond ook in de manual van mijn oude Asus bordje:

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/ncl1d3.jpg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst, welkom op GoT.

We verwachten op GoT dat als je een topic opent je zelf de moeite hebt gedaan om je probleem op te lossen. Dat houdt dus ook in dat je aangeeft wat je zelf hebt gevonden en al hebt gedaan om het uit te zoeken.
Zonder ook maar te vermelden om wat voor moederbord het gaat is hier natuurlijk weinig zinnigs over te zeggen.

Mocht je er niet uitkomen is er natuurlijk altijd de mogelijkheid een nieuw topic te openen :).
Vermeldt hier dan wel de specs en natuurlijk wat je zelf al hebt gedaan, zoals je ook in het PMG Beleid kunt lezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.