Ik ben bezig met het schrijven van een plugin (Interactive Voice Response) voor een VoIP server (TeleVantage), dit alles in .NET/C#. Deze plugin is een class library welke een interface implementeert van een COM-object. Ik heb de plugin com-visible gemaakt in de project properties van VS, daarnaast heeft deze ook een strong name key file. Daarnaast heb ik de assembly geregistreerd met regasm. De plugin draait ook out of process d.m.v. een surrogate process (dllhost.exe). Dit om te voorkomen dat een crashende plugin de hele server met zich meeneemt.
Voor de duidelijkheid, de plugin draait dus ook werkelijk de server en wordt dus op dezelfde machine aangeroepen. In de code van de plugin staat verder niets, enkel de 3 lege functies die geïmplementeerd dienen te worden.
Als ik vervolgens in de Com/Ole object viewer van MS kijk staat mijn plugin ook netjes tussen de com objecten. De server herkent de plugin ook. Echter, bij het invoken van de plugin verschijnt er de volgende foutmelding in het eventlog:
Heeft iemand ervaringen met een soortgelijk probleem, of met het schrijven van plugins voor TeleVantage?
Voor de duidelijkheid, de plugin draait dus ook werkelijk de server en wordt dus op dezelfde machine aangeroepen. In de code van de plugin staat verder niets, enkel de 3 lege functies die geïmplementeerd dienen te worden.
Als ik vervolgens in de Com/Ole object viewer van MS kijk staat mijn plugin ook netjes tussen de com objecten. De server herkent de plugin ook. Echter, bij het invoken van de plugin verschijnt er de volgende foutmelding in het eventlog:
Ik heb me inmiddels suf gegoogled (ook op de Engelse variant "Server execution failed"), maar ik ben nog niet achter de oorzaak van het probleem gekomen. Het lijkt erop alsof er DCOM instellingen verkeerd staan ingesteld op de server, of dat er iets misgaat met het registreren van het com object (verkeerde GUID wellicht).`Call Offering Error in IVR PlugIn 'NewOne.class1'. Reason: 'Serveruitvoering is mislukt
(0x80080005)'.
Heeft iemand ervaringen met een soortgelijk probleem, of met het schrijven van plugins voor TeleVantage?
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?