Ik zit met een probleem. Ik kom van een RAID0 configuratie met Vista 64 Bit, maar wil gezien de grote hoeveelheid aan data een veiliger RAID opstellen. Ik heb na veel onderzoek gekozen voor de opstelling in RAID5 met 4 seagate 750GB schijven. Nou doet het geval dat ik de RAID5 configuratie niet bootable krijg???
Ik heb onderstaande geprobeerd:
1. RAID0 configuratie met 2 schijven gemaakt, resultaat bootable en vista kan geïnstalleerd worden.
2. RAID5 configuratie met 3 schijven gemaakt, resultaat bootable en vista kan geïnstalleerd worden.
3. Default settings BIOS geladen en met een schone lijn begonnen, geen resultaat.
4. Windows XP geprobeerd er op te krijgen, maar lukt ook niet wegens de zelfde reden.
Waarom is de opstelling met 3 schijven wel bootable en met 4 schijven niet? Ik krijg dus ook een Boot waarschuwing als ik Windows 64 Bit wil installeren. Wat doe ik fout? Kom er niet echt verder mee....
PC Configuratie:
Processor: Intal Dual Core 3GHZ
Moederbord: Gigabyte P35C-DS3R rev 1.1
Geheugen: 4 GB DDR2 Kingston geheugen
Hardeschijven: 4 X Seagate Barracuda 7200.11 750GB 32MB
Mocht er meer info nodig zijn laat het dan even weten....
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb onderstaande geprobeerd:
1. RAID0 configuratie met 2 schijven gemaakt, resultaat bootable en vista kan geïnstalleerd worden.
2. RAID5 configuratie met 3 schijven gemaakt, resultaat bootable en vista kan geïnstalleerd worden.
3. Default settings BIOS geladen en met een schone lijn begonnen, geen resultaat.
4. Windows XP geprobeerd er op te krijgen, maar lukt ook niet wegens de zelfde reden.
Waarom is de opstelling met 3 schijven wel bootable en met 4 schijven niet? Ik krijg dus ook een Boot waarschuwing als ik Windows 64 Bit wil installeren. Wat doe ik fout? Kom er niet echt verder mee....
PC Configuratie:
Processor: Intal Dual Core 3GHZ
Moederbord: Gigabyte P35C-DS3R rev 1.1
Geheugen: 4 GB DDR2 Kingston geheugen
Hardeschijven: 4 X Seagate Barracuda 7200.11 750GB 32MB
Mocht er meer info nodig zijn laat het dan even weten....
Alvast bedankt voor jullie hulp!