Toon posts:

Cross-over freq. bij Kef iQ7, JBL E250P en Onkyo TX-SR606

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit al een tijdje te spelen met cross-over frequenties bij mijn set-up...ik heb 2 kef IQ7, een Q6c voor midden, en een JBL E250P subwoofer....ik probeer al een tijdje de cross-over frequenties te vinden die goede overall geluid geven maar het lukt me maar niet....

Ik heb 2 settings eentje de LFE-freq en eentje waar ik de cross-over freq moet zetten, op het moment heb ik de cross-over op 40 hz en LFE of 120 hz.....

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Ik zou de crossover op 60 Hz zetten en de LFE laten staan op 120.
Je sub moet niks boven de 120 Hz doen en je speakers doen het wat zwakker onder de 60.
Dit is echter ook afhankelijk van je kamerakoustiek en een beetje spelen met de instellingen kan nooit kwaad.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

En je vraag is?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
welk crossover frequentie en LFE frequentie ik het beste kan proberen....

Nu ik de referentie waarde heb van mac, zal ik de crossover van 60 tot 80 Hz proberen...

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

Weet niet helemaal of je JBL zo lekker bij je Kefs past. Volgens mij wat ik hier en daar gelezen heb lijkt het me geen echt lekkere match, maar pin me er niet op vast.
Verder lijkt me geen crossover ook wel een goeie om te proberen zeker bij muziek. Gewoon direct mode selecteren. Bij film zal hij dan wel spelen. En aangezien het lage kanaal niet hele tijd aanwezig is, wordt het dan niet meteen een rommeltje?

Verder verplaatsen van sub kan ook veel helpen. Meer minder naar de hoek van de muur dichter bij luisterplek etcetc.