Externe DAC, 5.1

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53
Ik ben op zoek naar een externe portable DAC die van een digitaal (dolby digital OF DTS, hoeft niet eens allebei) signaal een analoog 5 kanaals signaal maakt.

Het gaat dus simpel gezegd om een kastje met een input (tulp, digitaal) en vijf tulpjes als output. Het doel is dat ik met een DVJ-1000 van Pioneer het geluid van een DVD multichannel analoog kan doorsturen. Het ertussen plaatsen van een receiver is geen optie helaas.

Bestaat dit? Online is het in ieder geval erg moeilijk te vinden merk ik.. DAC's genoeg, maar geen multichannel.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:03
Volgens mij moet je de output van een dergelijke dac (als die bestaat) altijd nog versterken... Vanuit een dac heb je altijd een analoge uitgang die je een versterker inleidt. Dus waar wou jij die vijf analoge uitgangen heen sturen als je geen receiver wil gebruiken :?

[ Voor 21% gewijzigd door vandermark op 07-10-2008 15:27 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

'Multichannel (DD en/of DTS) DAC' heet in elk geval een decoder. Na de decoder kan het een mengpaneel in of iets dergelijks (iets wat als preamp gaat fungeren) of je hebt een surround preamp nodig.
Ik vind het ook lastig dit te vinden.. je hebt van Creative zo'n plastic bakje wat het kan met allemaal 3.5" plastic jack uitgangen. En anders zit je dus meteen bij de surround preamps..

Hier wel nog een oud en soortgelijk (aan Creative) product van Klipsch: http://www.klipsch.com/pr...ails/promedia-dd-5-1.aspx

[ Voor 17% gewijzigd door daan08 op 07-10-2008 18:00 ]

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53
Excuus; het gaat inderdaad om een decoder, doet iets meer dan alleen DA converten.

Inderdaad wordt het signaal hierna nog versterkt; maar dat wil ik erbuiten houden. Iets duidelijkere omschijving zou dan ook zijn een supercompacte pre-amp met DD en DTS decoding capaciteiten. En zo goed mogelijke kwaliteit.

Die Klipsch is eigenlijk precies wat ik zoek; even kijken of dat apparaat nog ergens te koop is en of de kwaliteit afdoende is.