Allen,
Ik wil alle plaatjes uit mijn css file in een array stoppen, deze array vergelijken met de array die ik heb met alle bestanden in een map (geen subdirectories e.d.) zodat ik kan zien welke files niet in gebruik zijn door mijn css.
Nu heb ik in een variabele $testoutput een compleet bestand als string geladen en daar wil ik de volgende regexp op loslaten om zo alle xxx.png of xxx.jpg te krijgen (ongeacht of ze tussen () of tussen '' staan.
Hieronder mijn poging maar ik krijg elke keer niets terug
Heeft iemand een idee waar ik de mist in ga?
Ik wil alle plaatjes uit mijn css file in een array stoppen, deze array vergelijken met de array die ik heb met alle bestanden in een map (geen subdirectories e.d.) zodat ik kan zien welke files niet in gebruik zijn door mijn css.
Nu heb ik in een variabele $testoutput een compleet bestand als string geladen en daar wil ik de volgende regexp op loslaten om zo alle xxx.png of xxx.jpg te krijgen (ongeacht of ze tussen () of tussen '' staan.
Hieronder mijn poging maar ik krijg elke keer niets terug
code:
1
2
3
| $testoutput = "jaja dit is mooi man test.jpg en 'testje.png' daarnaast wil ik (dit-nog-testen.jpg)"; preg_match_all("([^\s]+(?=\.(jpg|gif|png))\.\2)", $testoutput, $matches); print_r($matches); |
Heeft iemand een idee waar ik de mist in ga?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 14:48 . Reden: $testoutput toegevoegd ter illustratie. ]