Toon posts:

Orange / Online Livebox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een Live box van Orange (nu Online). Ik heb zowel ADSL als Telefonie via de livebox lopen. Echter om de welbekende redenen wil ik van mijn Livebox af. Bestaat er ook een wireless modem router die alle functionaliteit van de live box overneemt? Ik zou het liefst een router willen van draytek maar ik kom niet veel verder op hun website. Verder ben ik benieuwd of er nog meer mensen zijn die al een soortgelijke stap hebben genomen.

Vr. Gr.

Michel.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

De WAG200G zou dit kunnen dacht ik zo

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Heb je ook telefonie van Online? Zoja zal je de livebox moeten gebruiken.
Heb je geen telefonie van Online zal 90% van de routers gewoon werken, eventueel met een splitter ervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb nu ook een reactie van draytek. Als je telefonie hebt van online / orange dan ben je veroordeeld tot de live box. De specificaties van de telefonie doorgifte wordt niet door online / orange vrijgegeven.

Vr. Gr.

M. Bond

Verwijderd

Sluit gewoon een eenvoudig wireless routertje aan op de livebox.
Kabel vanuit livebox in een van de LAN poorten (niet de WAN !!!!!)
De router werkt dan als switch.
Zet wel DHCP en firewall uit in het wireless routertje.

werkt perfect, heb nu desktop en laptop beide draadloos er op zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Waarde doehetzelver,

Zoals jij het stelt heb ik het reeds aangesloten. Echter onder sommige "load" omstandigheden performt mijn Live box heel erg slecht. Met name als je veel connecties tegelijkertijd hebt. Ik denk dat ik voor een wireles skype telefoon van Philips of Siemens ga en mijn spraak abonnement opzeg. Vervolgens kan ik dan mijn eigen router kiezen. Dit is ook nog goedkoper op de langere termijn.

Vr. Gr..

Michel
Pagina: 1