Probleem: Soft56K Modem en Amd K5

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01
Mijn Opa wil op z'n (bijna) 80tigse aan de pc. Ik dus wat meuk opgezocht die ik nog had liggen en een pc-tje (AMD-P200, Via Apollo Chipset en 80 MB Ram)voor hem in elkaar gezet. Alles draaiend, maar nu wil ie ook internetten, ik ergens een Rockwell SoftModem vandaan gehaald en geinstalleerd. Maar nu blijft het modem zeuren dat het MMX nodig heeft om in te bellen. En de voor opa snel genoege AMD K5-PR200 heeft dat dus niet. Weet iemand een manier om het modem tog aan de gang krijgen?

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

AMD P200? Is dit een K6 200? Zoja dan wordt MMX wel ondersteund. Een Rockwell softmodem? Weet je dit zeker? Nooit van gehoord. Ken wel Motorola softmodems. (met rockwell en motorola bedoel ik de chips op het modem)Als het zo is dan haal je de snelheid van opa's systeem helaas wel onnodig naar beneden. Vraagt in verhouding te veel CPU.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik ben bang dat dat modem niet gaat werken in die PC. Een softmodem heeft echt minimaal een 200MMX nodig, als het lager is belt ie niet eens in of hij doet na inbellen helemaal niks. En een K5 is eigelijk een vet opgevoerde 486 core dus dat wordt helemaal niks. (en de K5 gebruikt P-ratings, draait dus waarschijnlijk in het echt op 150MHz ofzo). Ik zou op jacht gaan naar een Hardmodem (computerland heeft ze van e-tech, PCI) of een extern serieel modem. Rockwell heeft tegenwoordig wel Softmodems sinds ze Conexant hebben gekocht (of andersom).

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Niet moeilijk doen en je humeur verpesten, een modempie PCI kost maar zes tientjes, ben je in een keer klaar en is Opa blij...

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
PCI (soft-)modems van Trust werken ook in 486 en AMD K5 systemen.

...With a touch of magic¿