Verwijderd

Topicstarter
Als ik op een layer levels wil toepassen, en ik de juiste levelinstellingen heb uitgezocht kan ik bij de preview al zien hoe het gaat worden.
Maar als ik dan op OK klik dan maakt photoshop er heel iets anders van dan ik bij de preview zag.
Terwijl het een doodgewone layer is zonder layermask of adjustment layer of iets dergelijks. (hij is wel eerder gemerged met een andere layer)

Ligt het misschien aan mijn documentinstellingen?

alvast bedankt!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb je titel sowieso even iets begrijpelijker gemaakt ;)

Daarnaast is het misschien even handig om een aantal kleine screenshots hier weer te geven zodat het wellicht al duidelijker is wat je precies probeert. Er zijn namelijk zoveel mogelijke oorzaken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

Staat je layer gewoon op normaal ? Niet dat je hem bijvoorbeeld op screen etc heb staan per ongelijk.

Ik weet niet of je er nog veel aan moet werken, maar als het een finish is kan je ook alles mergen naar 1 layer totaal, en gewoon levels op te roepen ipv enkel op de layer zelf. (CTRLl + L)

[ Voor 79% gewijzigd door RoyK op 07-10-2008 11:41 ]

Mijn portfolio op Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Hier 2 screenshots, een hoe ik de preview zie, en de andere als ik op OK heb geklikt.

De layersetting staat gewoon op normaal, het is ook nog geen finish, ik wil er na deze levels nog veel mee doen..

Afbeeldingslocatie: http://w3build.nl/Jakob/levelpreview1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://w3build.nl/Jakob/levelpreview2.jpg

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:23
Staat je document op 8 bit RGB? CMYK? Hoe staat je monitor ingesteld?
Staat je Proof Setup aan? Zo ja, welke setting? Custom? Mac, Win of Monitor RGB? Kan allemaal uitmaken :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb een CMYK document, 300dpi, 8-bits. (heb trouwens ook al RGB e n16bits geprobeerd..)
Proof setup staat op Working CMYK.

Ik heb met het document het volgende gedaan:
layer 50%grey
noise toevoegen
lighting effect
brush strokes / spatter effect

nieuwe toplayer
render / clouds (default colors)
blending mode: multiply
opacity 75%

en dan die twee layers gemerged.

Op dat punt wil ik dus levels toepassen...

Krijgen jullie hetzelfde probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Hm het probleem doet zich ook voor als ik via exposure hetzelfde probeer.

Ben er nu ook achter wanneer het misgaat.

Ik werkte in een heel groot document: 600x400mm op 300dpi. Daar krijg ik dus het probleem wat ik eerder typte.
Als ik het doe in een document van 50x50mm 300dpi, dan is er niks aan de hand.

Blijft staan dat het best raar is, weet iemand hoe dat komt?

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:29

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Het heeft waarschijnlijk te maken met de blending mode van je top-layer. De ene mode met de ander mergen gaat in PS niet echt lekker. Wat ik meestal doe is een nieuwe layer aanmaken onder de (in jouw geval) top-layer. Die top-layer met de nieuwe layer mergen (blending mode staat dan weer op 'normal') en de gemergde layer nu weer met je onderste layer mergen.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

Pendaco schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:53:
Het heeft waarschijnlijk te maken met de blending mode van je top-layer. De ene mode met de ander mergen gaat in PS niet echt lekker. Wat ik meestal doe is een nieuwe layer aanmaken onder de (in jouw geval) top-layer. Die top-layer met de nieuwe layer mergen (blending mode staat dan weer op 'normal') en de gemergde layer nu weer met je onderste layer mergen.
Inderdaad, deze truck verhelpt wel meer "vreemde" probleempjes in Photoshop. Dus extra lege layer aanmaken, beiden selecteren en pats, CTRL+E en dan weer doen wat je wilde doen.

Mijn portfolio op Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Pendaco schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:53:
Dat werkt niet, zogauw ik mn toplayer met een lege layer merge, dan staat idd de blendingmode weer op normal. Als ik die layer dan merge met de onderste layer dan ben je het multiplyeffect kwijt.. en zie je dus niks meer van de onderste layer.

Zelfs als ik de een nieuw bestand aanmaak, daar de gemergde layer in plak en dan flatten image, geeft hij nog steeds dat vreemde effect bij levels.
Pas als ik dat nieuwe bestand kleiner maak (van 3000x3000 naar 800x800) dan past hij zonder problemen de levels aan.

Ik kan niet veel kleiner werken, het is voor een tijdschrift (ongeveer a4) en het wordt op 300dpi gedrukt.

Verwijderd

Topicstarter
gebruik nu gewoon een level adjustment layer. Zogauw ik die adjustment layer merge met de gewone layer dan gaat t weer mis, maar het is in mijn geval niet nodig om die adjustment layer te mergen met de onderste layer.
Pagina: 1