Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn N96.
Als ik hem een poosje niet gebruik, is de foon helemaal stil / dood
Alleen het witte ledje licht nog om de 30sec op.
Verder doet hij helemaal niets meer.

Overigens als hij aan de oplader blijft zitten, heb ik dit probleem niet.

Contact gehad met Nokia Care kan hem ter reperatie aanbieden.
''Ja hallo toestel is krap 2 weken oud.'' Ben niet blij :-(

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:53:
Ook nieuwe toestellen kunnen problemen hebben. Wat is je probleem met het aanbod van Nokia?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Of je moet de telefoon omruilen voor een nieuwe in de winkel, maar ligt eraan waar je de telefoon gekocht hebt. Bij Primafoon bijvoorbeeld kan het maar binnen 8 dagen.
En ja als ie opgestuurd moet worden, het blijft zuur maar tis niet anders. Ik heb mijn N96 ook na 9 dagen moeten opsturen en na 2,5 week heb ik em nog steeds niet terug :/

Verwijderd

Topicstarter
Upbeat schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:06:
Of je moet de telefoon omruilen voor een nieuwe in de winkel, maar ligt eraan waar je de telefoon gekocht hebt. Bij Primafoon bijvoorbeeld kan het maar binnen 8 dagen.
En ja als ie opgestuurd moet worden, het blijft zuur maar tis niet anders. Ik heb mijn N96 ook na 9 dagen moeten opsturen en na 2,5 week heb ik em nog steeds niet terug :/
Ik zit inderdaad over 8 dagen heen. En ik heb het toestel gekocht bij de Primafoonwinkel.
Ben er inmiddels achter dan als je het toestel langer 2 uur niet gebruikt in ''dood'' modes terrecht komt.
In het begin dus niet gemerkt omdat je hem veel gebruikt/bekijkt.

Dit is dus echt super balen.
Dacht misschien dat er speciale sleepmodes was. Maar alles blijft donker/zwart.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:54:
[...]

Ook nieuwe toestellen kunnen problemen hebben. Wat is je probleem met het aanbod van Nokia?
Eens!! dat begrijp ik ook wel dat nieuwe toestellen problemen kunnen hebben.
Maar ik vind dat men hier makkelijker mee om moet gaan, ofwel een nieuwtoestel leveren.
Nu is maar de vraag of ik mijn toestel terug krijg?! of een ander gemaakt toestel.
(dit probleem heb ik met Qtek gehad)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:48:
Maar ik vind dat men hier makkelijker mee om moet gaan, ofwel een nieuwtoestel leveren.
Nu is maar de vraag of ik mijn toestel terug krijg?! of een ander gemaakt toestel.
(dit probleem heb ik met Qtek gehad)
Dat hangt af van je garantieafspraken en je contract, en is niet iets wat met Nokia te maken heeft. Je zult bij je provider moeten zijn.

Bij een RMA krijg je normaal je toestel gerepareerd terug, en als ze het niet kunnen repareren, dan een vervangend toestel. Maar ook dat zul je met de verkoper/provider moeten regelen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:50:
[...]

Dat hangt af van je garantieafspraken en je contract, en is niet iets wat met Nokia te maken heeft. Je zult bij je provider moeten zijn.

Bij een RMA krijg je normaal je toestel gerepareerd terug, en als ze het niet kunnen repareren, dan een vervangend toestel. Maar ook dat zul je met de verkoper/provider moeten regelen.
Donderdag ga ik bij de Primafoon langs.
Ik ben benieuwd.
Maar ik blijf vinden dat dit DOA is.

Is dit voor Nokia standard dat ze het toestel repareren en geen refurbish toestel geven?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:00:
Maar ik blijf vinden dat dit DOA is.
Hij doet het toch gewoon, behalve onder specifieke omstandigheden? Dat is geen DOA. Dat het vervelend is dat je je telefoon kwijt bent voor reparatie is duidelijk, maar dat hoort erbij.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:47:
[...]

Hij doet het toch gewoon, behalve onder specifieke omstandigheden? Dat is geen DOA. Dat het vervelend is dat je je telefoon kwijt bent voor reparatie is duidelijk, maar dat hoort erbij.
Mag hopen dat je niet bij Nokia werkt!! En mijn klacht straks gaat afhandelen :P
''hij doet het toch gewoon'' Yeah right! hahaha

We zullen afwachten hoe deze DOA opgelost word.

Bedankt voor de reactie.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:24:
Mag hopen dat je niet bij Nokia werkt!! En mijn klacht straks gaat afhandelen :P
''hij doet het toch gewoon'' Yeah right! hahaha
Nokia? Mochten ze willen :P . Maar hij doet het inderdaad op het lichtnet, zoals je zelf zegt, dus een RMA ipv een DOA.
We zullen afwachten hoe deze DOA opgelost word.
Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte? Succes in ieder geval :)

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:35:
[...]

Nokia? Mochten ze willen :P . Maar hij doet het inderdaad op het lichtnet, zoals je zelf zegt, dus een RMA ipv een DOA.

[...]

Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte? Succes in ieder geval :)
Kan het niet laten hoor :-)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dead_On_Arrival
DOA = Dead On Arrival (DOA) wordt in de technische (en computer-) wereld gebruikt om aan te geven dat hardware al (volledig of gedeeltelijk) stuk is bij de levering.

DOA is veel voorkomend bij bijvoorbeeld harde schijven. De harde schijf heeft dan slechte sectoren. Ook batterijen kunnen al van bij aankoop DOA zijn of zelfs complete systemen zoals computersystemen.

Zwaai Andre

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:53:
Hallo,
Dat wordt een retourtje Nokia, ook wij kunnen er niets anders van maken. Uiteraard kan je zelf proberen om het een-en-ander te herstellen, maar ik ben bang dat het dan alleen maar erger wordt en dat er zelfs een kans is dat het dan niet meer onder garantie valt.

Omdat een discussie over wel/niet DOA/RMA hier niet hoort en omdat er al gemeld is wat er te melden valt, gaat deze op slot.

Succes met je RMA/DOA. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op verzoek nog even open zodat TS het aan kan vullen. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:37:
Op verzoek nog even open zodat TS het aan kan vullen. :)
Waarvoor dank.

Vinkje van automatisch kantelen van het scherm op default gezet, ''uit'' dus.

De hele nacht (zonder oplader) heeft de N96 aangestaan...en vanmorgen werkte de N96 zonder problemen :-)

Vinkje voor het automatisch kantelen van het scherm weer ''aan'' gezet...en na 2 uur ongebruikt te hebben, zat ie weer vast.
Niets werkt er weer. alleen het witte ledje gaat om de 30 sec nog aan.

Dus ben der nu echt zeker van dat dit het is. Software foutje??
ga dit terug koppelen aan Nokia.
Wellicht hebben meerdere dit probleem?!

Mocht ik reactie terug krijgen van Nokia zal ik het hier melden.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals Beloofd hierbij een update:

Ik ben vanmorgen gebeld door Nokia.
Aller eerst moet ik zeggen dat alles zeer klant vriendelijk was.

Ik heb verschillende dingen te melden.

1. Het vastlopen van N96 met kantel optie op ‘’aan’’, is een software probleem
2. Er schijnen ook veel timings problemen te zijn met Wlan en Bluetooth
hier is men druk mee bezig om de software fouten op te lossen
3. N-Games schijnen op dit moment veel problemen te geven.
Men is met spoed bezig om dit op te lossen.

Er is al een software update beschikbaar, alleen nog niet op de Nokia sites. Deze update is alleen nog beschikbaar bij de Nokia Care Point’s.

Nokia heeft deze keer gekozen om de N96 toch uit te leveren in Nederland met mogelijke software problemen. Hier is voor gekozen omdat in Nederland het toestel zo goed als gratis verkrijgbaar is. De Feedback van de klanten worden direct verwerkt in de software.
Ofwel bij problemen is het zeker aan te raden om deze feedback terug te koppelen aan Nokia zodat deze ook verwerkt zal worden.

Het is dus zeker aan te raden om de software updates in de gaten te blijven houden en wanneer beschikbaar is deze te installeren.

Om nog een voorbeeld te geven.
Toen ik het toestel kreeg werd mij verzekerd dat de sim direct actief was.
Zodra je het apparaat voor de eerste keer aanzet doorloopt deze een instal wizard.
Helaas was de sim nog niet actief, kon alleen nog maar de wizard stoppen.
Het dimmen het licht /screensaver staat standaard op 2 seconde.
Als je niet bekent met de opbouw van het OS, kan ik je vertellen dat het een ramp is voordat je gewonden hebt waar je deze tijd kan aanpassen.
Ook deze feedback word meegenomen door Nokia.

Nog een mail TIP
Als je problemen ondervind met het versturen van mail op de N96, probeer de send poort dan eens op 26 te zetten. (default is 25)

We wachten met spanning af op de software updates!

• Holy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09-2010
Heb net de firmware update 12.043 opgehaald en geïnstalleerd. Heeft bij mij de problemen met het toegang tot Wlan opgelost! Ook lijkt het toestel sneller te reageren op commando's. Update gewoon via de Nokia Software Updater v1.4.70 binnengehaald en geïnstalleerd.
Pagina: 1