Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gebruik van DOS applicaties via RDP (MSTSC) geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op afstand gebruik wil maken van Exact dan start ik een RDP sessie (MSTSC) naar het betreffende station. Dit station maakt gebruik van Windows XP Professional. Als ik de DOS applicatie Exact boekhouding of een ander op DOS gebaseerd programma start krijg ik de volgende foutmelding:

Kan het videoapparaat niet initialiseren voor een volledig scherm. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.

Op de een of andere manier probeert MSTSC de applicatie te maximaliseren, dit lukt schijnbaar niet waardoor de applicatie sluit. Als ik met Radmin het systeem benader en Exact start dan werkt het allemaal prima. Op een maximaal scherm na, het scherm blijft zwart namelijk. Maar ik kan door middel van minimaliseren wel gewoon op afstand in Exact werken, met MSTSC niet. Iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 09:20
Je zou in kunnen stellen dat hij het programma geminimaliseerd op moet starten. Dan werkt het waarschijnlijk ook in RDP

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik deze toepassingen geminimaliseerd laten starten? De groote van het venster staat op 'geminimaliseerd' en uit het volgende topic heb ik \prefetch:1 achter de opdrachtregel geplakt maar dit mocht niet baten:

Mediaplayer streaming via Taakplanner starten

Voor Exact is een oplossing gevonden, met -Q wordt deze applicatie zonder een gemaximaliseerd logo opgestart. Is er een tool/programma dat zorgt dat elk DOS programma in een kleiner venster wordt geopend en ook klein blijft? Ik maak namelijk gebruik van een ander softwarepakket wat eerst juist start maar daarna uit zichzelf maximaal wordt en dus voor de foutmelding zorgt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 11:48 ]