C3La schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:49:
In het topic dat ik in mijn OP aanhaalde (c:\resycled\boot.win) staat dat er virussen zijn die actief worden zodra je een memory-stick gebruikt. Lijkt me dat dat ook omgekeerd kan, toch?
Er is denk ik een verschil tussen
(a) een virus waar je al mee besmet bent, en wat dus (op de achtergrond) al actief *is*, en blijkbaar zo in elkaar is gezet dat het actief wordt, en dingen gaat doen zoals zichzelf kopiëren als er een externe HDD of een memorystick wordt aangesloten, of
(b) een virus dat in een bestand zit dat op een memorystick staat endat, terwijl jouw windows-install nog *niet* geinfecteerd is, actief wordt zodra je niks anders doet dan hem aansluit
Dat laatste lijkt me een stuk onwaarschijnlijker; zolang je geen bestanden gaat openen of executable opstart zit je over algemeen vrij safe. Onwaarschijnlijk dus, maar niet onmogelijk, want zgn. "Memory Stick Worms" die zich via de AUTORUN activeren bestaan blijkbaar wel, zie deze link die ik via Google vond.
http://nick.brown.free.fr/blog/2007/10/memory-stick-worms
Dus als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, lees die pagina even: daar staat ook een manier om AUTORUN functionaliteit algeheel te disablen, ongeacht vanaf welk medium.
Misschien heeft iemand er wat aan...
[
Voor 42% gewijzigd door
RagingR2 op 07-10-2008 12:21
. Reden: linkje toegevoegd, typfouten gefixt ]
P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D