Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista x64] Programma - Bestandsassoc kapot en onherstelbaar

Pagina: 1
Acties:

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:56
Tot gistermiddag werkte alles prima. Na een reboot was vista ineens heel veel associaties kwijt.

.pls opent niet meer met winamp
.mkv niet meer met media player classic
.torrent niet meer met utorrent

De extensies zijn verdwenen uit het register ofzo, want het is ook niet door een ander programma overruled.

Als ik vervolgens in de dialoog de juiste executable selecteer, dan komt deze niet te voorschijn in de lijst met beschikbare programma's. Alles wordt op deze manier tamelijk onbruikbaar omdat ik alles in de geschikte programma's moet gaan slepen.

Overigens zijn andere extensies nog wel gewoon in takt zoals .pdf of .mp3.

Tijdens de reboot is er trouwens wel het een en ander aan bestandsherstel gedaan. Heb regelmatig last van corrupte bestanden op de e partitie. Ik ben er nog niet achter of dit de schuld is van Vista of van de schijf zelf. Misschien dat het relatie heeft met het hoofdprobleem.

[ Voor 4% gewijzigd door storeman op 07-10-2008 08:17 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:54
storeman schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:14:
...
Tijdens de reboot is er trouwens wel het een en ander aan bestandsherstel gedaan. Heb regelmatig last van corrupte bestanden op de e partitie. Ik ben er nog niet achter of dit de schuld is van Vista of van de schijf zelf. Misschien dat het relatie heeft met het hoofdprobleem.
Dit lijkt mij dus eerder het signaal voor je hoofdprobleem.
Corrupte data wijst op hardware probleem.

gewaarwordingshorizon