MSI P43 NEO-F max FSB

Pagina: 1
Acties:

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2025
Goeiedag,

Ik ben wat aan het rotzooien met mijn nieuwe setup, maar over mijn moederbord zijn weinig (lees: geen) reviews te vinden. Daarom vraag ik het hier, heeft er iemand een MSI P43NEO-F, en zo ja wat haal je als max. FSB en met welke CPU op stock voltage en met stock cooler. Hier loopt Orthos al te piepen bij een FSB van 350Mhz. Mijn CPU is een E8400 en ik heb 2x2gb Corsair Dominator PC 8500 DLX geheugen. Iemand ervaringen met deze setup en stock overclocks?

edit oops typo

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vrij logisch dat je geen review vind van de MSI P42NEO-F. Hij bestaat namelijk niet. ;)
Maar zonder gekheid hier staat vast wel wat. :)

[ Voor 50% gewijzigd door -The_Mask- op 07-10-2008 09:28 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:05
Ik heb twee berichten gevonden op het MSI forum waarin staat dat het bord een FSB wall heeft bij 417MHz. Zelf heb ik heel wat moeite gehad het bord op 400MHz FSB te krijgen, maar hoger lukt niet 401MHz boot niet(overclocked settings failed). Ook 405, 410, 415 en 450 geprobeerd zonder resultaat.
Ben jij nog wat wijzer geworden van dit bord?

Draai zelf nu een E7300 op 9x400 met een Vfsb van 1.25. Maak gebruik van het nieuwste bios 1.6. Verder leest elk programma de chipset verkeerd uit. Volgens de progamma's is het een P45 met DDR3 mem op 500MHz.

iRacing Profiel

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 16:40
Sorry voor de giga bump van dit topic, ik heb dit mobo ook en ik wil graag de FSB op 400 mhz krijgen zodat mijn e8400 op 3,6 Ghz loopt en ook 1:1 synchroon met mijn PC6400 geheugen. Maar in de bios --> cell menu krijg ik dit niet voor elkaar: ik heb alle auto overklok features uit staan, net als eist, maar de FSB kan ik niet wijzigen. Kan iemand me uitleggen hoe ik dat kan doen in de bios? Ter info, ik heb de nieuwste bios erop gezet .06 geloof ik.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• -The_Mask-
  • Niet online
Volgens mij ziet jouw bios er ongeveer zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/msi-x48-platinum/cell_menu.jpg
Als dat zo is moet je gewoon D.O.T control op Enable of Manual zetten. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• vandermark
Nee, met D.O.T. kom je er niet, dat is een automatische overklok tool.

Ik heb het nu hardwarematig gedaan met een paar jumpers op het mobo, stond in de manual hoe dat moest: FSB is van 333mhz naar 400 mhz gegaan, bord blijft stabiel (1 uur CPU burn-in gedraaid) en temps van de cores blijven beneden de 50 graden. Verder niks veranderd aan Vcore en dat soort dingen. Wel raar, overklokken moet je met kleine stapjes doen begreep ik en nu ben ik in één stap van 333 --> 400 mhz gegaan...

Ik heb mijn doel dus wel bereikt maar vind het wel raar dat het niet via de bios lukte....

Heeft iemand nog enige tips

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe verander je de FSB dan of wat gebeurd er als je die veranderd?
Is het grijs zodat die niet veranderd kan worden. Want volgens moet je gewoon de Adjust CPU FSB frequentie selecteren en dan met +/- of Page up en down de FSB veranderen.

AMD Nieuwsdiscussie

• vandermark
Tja, ik zit nu op mijn werk en ik zag in een ander topic over een MSI mobo ook die tip van + en - langs komen, dat heb ik dus niet geprobeerd |:( De FSB is niet grijs, dus die + en - had wsl. wel gewerkt, bedankt voor de hulp trouwens.

Is het fout/risicovol hoe ik het nu heb gedaan? Ik heb mijn doel namenlijk wel bereikt...

[ Voor 27% gewijzigd door vandermark op 22-12-2008 10:35 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Is het fout/risicovol hoe ik het nu heb gedaan? Ik heb mijn doel namenlijk wel bereikt...
Fout is het niet het moederbord denkt nu gewoon dat de standaard FSB van de CPU 400MHz is en zal dus ook na een bios reset op 400MHz blijven. Voor de rest is er geen verschil. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Vrij klote om te lezen dit, krijg dit mobo binnenkort binnen voor m'n 2e bakkie en wil er een E6550 op prikken welke maar een multi van 7 heeft... hoop niet dat ik dan ook op 417 blijf steken... ;(

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hier ook een MSI Neo-F P43 mainboard, FSB wall op 415.

Mijn E6550 haalt daarmee dus ook slechts 2.904mhz.
(2GB Geil black dragon 800mhz cl5 @ 828mhz)
Vcore 1,3125 is laagste stabiel. (=1.35 in bios)
Cores worden 52 en 50 graden, Die temp van 58graden na uren 100% load, onder een Scythe Mine Rev B.
Pagina: 1