Toon posts:

Hoeveel cfm voor mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu geen cooler (behalve cpu en psu) en de cpu is nu 40 c en het systeem 33 c na 2 uur bijna idle.

Als ik 2 coolers koop, hoeveel cfm zouden ze dan moeten leveren? Ik heb nergens een indicatie gezien van wat een hoge en lage cfm waarde is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 00:28 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[helderziendheid]4932.908877 cfm[/helderziendheid]

Even serieus: hoe moet iemand dat voorspellen als je geen informatie geeft over processor, videokaart, luchtstroom, kast, etc etc

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
Beetje karige uitleg nietwaar? Wat is 33c? Je CPU? Je HDD? Je GPU? Je chipset? Wat zijn de temperaturen onder stressed conditie? Aan idle hebben we niets. Wat voor koelers wil je kopen? 80mm? 92mm? 100mm? 120mm? 140mm? Welk RPM moeten te koelers draaien, of beter gezegd: is stilte een vereiste of ga je voor goede airflow?

Etc...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49
Dit is inderdaad niet de goede manier om een topic te openen.

Allereerst is 40 en 33 graden nou niet echt zo'n probleem.. Maargoed, idle wil natuurlijk nog niet alles zeggen.
Kijk ook eens naar de temperaturen van bijv. je harddisk en grafische kaart.

Welke fan's je moet uitzoeken heeft niet alleen met het aantal cfm te maken. Als dat zo zou zijn zou iedereen delta-fan's in z'n pc hebben. Het heeft ook te maken met prijs, formaat en geluidsnivo.
Dus maak voor jezelf eerst eens duidelijk of je echt extra fans nodig hebt, en daarna kun je aan de hand van meerdere criteria wel een fan uitzoeken die geschikt is.

Succes.

Dit topic is gesloten.