Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me een 2e hands pc aan geschaft en wil deze nu nog iets gaan upgraden.

Dit is wat ik nu heb
22 inch Samsung 226BW

CPU Intel Core Quad Q6600 2,4/BOX
Asus 775 Moederbord P5B met laatste bios.
Geheugen 4 GB DDRII/800 PC6400
HDD 1 Samsung 750 GB HD753LJ 32mb/7200
Grafische Kaart ATI EAH3650 256 MB PCI-Express
LG DVD player
Samsung Dual Layer Writer SH-S203D
PSU Xilence SPS-XP480 480 W ATX Voeding
ThermalTake Soprano Zilver Behuizing

Ik ben nog aan het twijfelen tussen 64 of 32 bits en vista en xp denk dat het vista 64 wordt. waarom andere??

Verder heb ik zo mijn twijfesl over het moederbord zo ja wat zijn andere suggesties.???

en grafische kaarten wil ik eigenlijk gaan voor radeon 3850 2x crossfire. goede keuze??

Andere vraag haal ik dit met deze voeding. of moet ik een stapjes hoger gaan ???

ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Waarom 2 x een 3850? Haal gewoon één snelle kaart (HD4850) i.p.v. twee langzamere in CrossFire. ;)

Ik ken het merk "Xilence" niet, maar als het een degelijk merk is dan is 480W prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vraagstelling is nogal ongericht. Je noemt een paar onderdelen die voor een vervanging in aanmerking zouden kunnen komen maar geeft geen redenen voor vervanging. Als je strakker wilt gaan gamen lijkt één sterkere videokaart i.p.v. een dubbele opstelling veel logischer en efficiënter. Maar wat zijn de redenen naar een 64 bits OS te gaan. Zit je omhoog met de geheugenbeperkingen van een 32 bits OS? En wat zijn redenen om aan een nieuw mobo te denken?

Upgraden om het upgraden is niet zo'n zinvolle weg. Dus: geef eens wat redenen aan waarom je hogerop wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik gelezen heb in tijdschrift dat 2x 3850 niet veel langzamer en soms sneller zijn in benchmerks. En ze kosten maar 1/2 van de kaart die jij voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je vraagstelling is nogal ongericht. Je noemt een paar onderdelen die voor een vervanging in aanmerking zouden kunnen komen maar geeft geen redenen voor vervanging. Als je strakker wilt gaan gamen lijkt één sterkere videokaart i.p.v. een dubbele opstelling veel logischer en efficiënter. Maar wat zijn de redenen naar een 64 bits OS te gaan. Zit je omhoog met de geheugenbeperkingen van een 32 bits OS? En wat zijn redenen om aan een nieuw mobo te denken?

Upgraden om het upgraden is niet zo'n zinvolle weg. Dus: geef eens wat redenen aan waarom je hogerop wilt.

Nou deze ondersteunt zowiezo geen 2 3850's. Verder heb ik er niet zoveel verstand van, van moerderborden dan heh.
Ik zit niet zo zeer omhoog met de heugen beperking maar als het kunt waarom zou je het dan niet gebruiken, het gaat toch om de snelheid van je systeem en we willen allemaal het maximale uit ons systeem halen.
Ik ben allleen niet zo;n overclocker, heb ik me nog niet in verdiept en ben ik eigenlijk ook niet van plan dus vandaar.

Reden voor upgraden somige onderdelen zijn nu nog wat waard en nieuwe onderdelen zijn nu goedkoper geworden, dus vandaar.
Verder heb ik zoals al gezegd gelezen dat je met ati 3850 crossfire de nieuwst GTX280 van Nvidea overtreft voor maar (EXCUSES) 2/3 van de prijs.

En de reden waarom ik mijn systeem wil optimaliseren is omdat ik er nu mee bezig ben en er graag zo veel mogelijk wil uithalen voor zo wienig mogelijk geld(denk hierbij aan rendabel verkoop van onderdelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:03
Ze vreten echter wel 2x zoveel stroom als een enkele HD4850. Verder moet je een duurder moederbord ivm crossfire ondersteuning en heb je een dikkere voeding nodig omdat je 2 videokaarten moet voeden. Daarnaast heb je betere airflow in je kast nodig omdat die hitte er ook weer uit moet.

Als ik kijk naar de prijzen: HD4850 varieert van 140 tot 200 euro, HD3850 van 85 tot 120 euro. Tweedehands kan je ze idd goedkoper krijgen.
Pagina: 1