Ik heb sinds het in elkaar zetten van mijn nieuwe systeem problemen met mijn raid controller. De specs van mijn pc zijn:
Antec 650 W voeding
HD 4870 1024 MB videokaart
2x 1Gb DDR3-1333 Kit (Ultra versie)
core 2 duo E8500
MSI X48C platinum
2X spinpoint F1 320 gig RAID0
Nu ziet hij de ene keer wel en de andere keer mijn tweede schijf niet in het DOS scherm tijdens het opstarten. Vaak bij een "cold boot" geeft hij de message: reboot and select proper boot device.........etc. Start ik hem nog een keer op met CTRL-ALT -DEL dan krijg ik nog een keer dit bericht of hij start dan wel goed op. Als hij niet goed op start ziet het scherm er zo uit:

Dus na verschillende keren opstarten kom ik uiteindelijk op mijn bureaublad. Als ik daar eenmaal ben loopt alles volgens verwachtingen.
Ik heb de volgende dingen gechecked:
- diagnose tool van samsung en geen errors gevonden
- alle connectors nagekeken en andere ata kabels geprobeerd
- nieuwe "matrix storage manager" software geinstalleerd
- FAQ doorlopen en gegoogled
Echter bij de faq's en het googlen kom ik deze specifieke fout niet tegen. Wel dat hij een van de schijven voor een mindering van opslagcapaciteit waarneemd.
Wie weet raad?
Antec 650 W voeding
HD 4870 1024 MB videokaart
2x 1Gb DDR3-1333 Kit (Ultra versie)
core 2 duo E8500
MSI X48C platinum
2X spinpoint F1 320 gig RAID0
Nu ziet hij de ene keer wel en de andere keer mijn tweede schijf niet in het DOS scherm tijdens het opstarten. Vaak bij een "cold boot" geeft hij de message: reboot and select proper boot device.........etc. Start ik hem nog een keer op met CTRL-ALT -DEL dan krijg ik nog een keer dit bericht of hij start dan wel goed op. Als hij niet goed op start ziet het scherm er zo uit:

Dus na verschillende keren opstarten kom ik uiteindelijk op mijn bureaublad. Als ik daar eenmaal ben loopt alles volgens verwachtingen.
Ik heb de volgende dingen gechecked:
- diagnose tool van samsung en geen errors gevonden
- alle connectors nagekeken en andere ata kabels geprobeerd
- nieuwe "matrix storage manager" software geinstalleerd
- FAQ doorlopen en gegoogled
Echter bij de faq's en het googlen kom ik deze specifieke fout niet tegen. Wel dat hij een van de schijven voor een mindering van opslagcapaciteit waarneemd.
Wie weet raad?