Reacties op Wereldrecord 1M-benchmark Superpi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
Veel reacties op het bericht "Wereldrecord 1M-benchmark Superpi in Nederlandse handen" zijn met een -1 beoordeeld (zie http://tweakers.net/nieuw...n-nederlandse-handen.html).

Deze reacties betreffen (voor zover ik heb kunnen zien) allemaal Superpi scores van gebruikers. Het is misschien een off-topic post (ook al geeft het wel inzicht in de daadwerkelijke snelheid van het wereldrecord), maar zeker wel een onschuldige reactie. Volgens de Moderatie FAQ's dienen dergelijke onschuldige off-topic reacties met een 0 te worden beoordeeld.

Het betreffen wel reacties op een nieuwsbericht en moeten daarom misschien strenger worden beoordeeld, maar sommige scores worden wel met 0 beoordeeld terwijl andere met -1 worden beoordeeld. Dit lijkt mij een ongewenste situatie. Nu geven sommige "-1" reacties geen uiteg, maar gezien de grote aantal posts met een score snapt iedere bezoeker dat het een Superpi score betreft (zelfs ik 8)7 ). Dit zou dus geen reden mogen zijn voor de negatieve beoordeling. Andere negatief beoordeelde posts geven echter wel tekst.

De "aanstichter" die mensen oproept hun Superpi score te posten wordt bovendien met een 0 beoordeeld. Dit vindt ik terecht, maar ik vind het vreemd dat reacties die hierop volgen met een -1 worden beoordeeld. In dat geval zouden alle reacties met een -1 moeten worden beoordeeld.

Ik heb de reacties trouwens een 0 gegeven. Dit is de eerste keer dat ik iets post in dit forum dus hoop dat het allemaal duidelijk is. Indien dit niet zo is hoor ik het graag :) .

Cheers,

P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het is a) dubbel posten (wel elke keer een ander getalletje, maar verder ook niets) en b) er staat niets bijzonders is, ze zijn volkomen zinloos. Het is gewoon van 'ikke heb dit', 'ikke heb dat!'. Dat is niet meer onschuldig, dat is gewoon vervuiling en dus -1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Ik kan me prima in DirkW uitleg vinden. Het roepen van een 'kale' *ik heb* score, zonder enige verdere informatie, is totaal nutteloos voor de lezer en daardoor niet meer dan vervuiling.

(Overigens mag dit een volgende keer best in het kleine mismod-topic ;) )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik kan mij ook wel in de uitleg van DirkW vinden, maar het ging mij ook om de consistency. Nu krijgen sommige -1 en anderen weer een 0.

@ Botoo: zal het volgende keer in het kleine mismod-topic plaatsen. Als het nog te verplaatsen is dan is dat misschien ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
We zijn er ook nog redelijk mild mee geweest. Wanneer er iets meer gemeld werd dan enkel score zus en zo met die en die processor kreeg het al gauw een 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenamp
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-04 21:49
Ik zie veel -1's op reacties waar wel degelijk systeemspecificaties bijstaan. Ik, en vele anderen, vinden het WEL interessant om eigen scores te vergelijken met die van anderen met vergelijkbare systemen.
Ik vind het helemaal nergens op slaan. De reacties zijn precies wat je mag verwachten van een dergelijk artikel over een superpi-score. Wat had je anders verwacht?
Voor de zoveelste keer zinloos gemodder in mijn ogen.

[ Voor 39% gewijzigd door ravenamp op 16-10-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 11:19
Nou, het gaat over een superscore van een van de meest extreem overclockte CPU's die er zijn. Een vergelijking met een normale score lijkt me relevant, een vergelijking extreem overclockte AMD <=> extreem oveclockte Intel lijkt me ook relevant. Benchmarks delen is niet relevant omdat het gewoon offtopic is, als mensen benchmarks willen delen kunnen ze een mooie revieuw schrijven over hun processor op T.net. Als ze graag 100+ scores van alle mogelijke CPU's in alle mogelijke configuraties willen bekijken kunnen ze beter naar Ome Tom gaan en het benchmark gedeelte van de site opentrekken. Bij Ome Tom staat dat namelijk allemaal netjes gerankschikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Ravenamp, voor onderlinge vergelijkingen is het forum een veel betere plaats en daar lopen dergelijke topics dan ook. Op de frontpage vallen droge 'ik heb' kreten dood, is er geen overzicht in te zien en is het eigenlijk vervuiling voor veel lezers.

Voor de zoveelste keer zinloos gemodder? Hoe vaak ben jij hier langsgeweest om 'zinloos gemodder' aan te kaarten? Met geflame kom je niet echt veel verder . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dirk schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 00:11:
Het is a) dubbel posten (wel elke keer een ander getalletje, maar verder ook niets) en b) er staat niets bijzonders is, ze zijn volkomen zinloos. Het is gewoon van 'ikke heb dit', 'ikke heb dat!'. Dat is niet meer onschuldig, dat is gewoon vervuiling en dus -1.
Ook ik ben het geheel met de reactie van DirkW eens. Het betreffen over het algemeen dubbelposts die zonder extra info voor niemand interessant zijn en daarmee de 0 score gewoonweg niet verdienen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1