Oplossing voor katten en zuil-speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Regelmatig hoor ik mensen die spreken over boxen die gemolt worden door kattennageltjes... Katten gaan leuk in de speakers klimmen en mollen zo alles wat er aan kapot kan.. met of zonder doek, het mag meestal niet baten want ze gaan er dwars doorheen, en het is ook zonde voor het doek.. mijn speakers zijn hier erg gevoelig voor, de conussen zitten namelijk net achter het doek.. nu hebben wij ook nog katten en ik wil het ongeluk voor zijn.. Heeft er iemand een slimme oplossing voor dit probleem? Hoger plaatsen (op een kast ofzo) is geen gehoor, dan heb ik echt veel te veel bassen...

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Je kan bij de dierenwinkel van die spuitbussen met luchies kopen die katten niet leuk vinden.

Die worden bijv. ook gebruikt om te spuiten op plekken waar katten graag piessen enzow.

Informeer daar eens naar.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Bigs
  • Niet online
lol @ pizzaman :)

Verwijderd

Probleem heb ik ook :)
Moet je gewoon ff je stereo aan zetten als ze in je doek zitten te klauwen, katten hebben een teringhekel aan het geluid (zal wel komen door hun supergevoelige oren...). Anyway, na een keertje of 2 blijven ze wel weg :)

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Op donderdag 22 februari 2001 18:54 schreef PsyFlux het volgende:
Probleem heb ik ook :)
Moet je gewoon ff je stereo aan zetten als ze in je doek zitten te klauwen, katten hebben een teringhekel aan het geluid (zal wel komen door hun supergevoelige oren...). Anyway, na een keertje of 2 blijven ze wel weg :)
Lekker diervriendelijk >:)>:)

• Zeepoog
Op het moment dat ze erin zitten is het bij mijn speakers dus echt veel te laat!! want mijn woofers zitten nogal ver naar voren dus.. !

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Net op het moment dat je kat langs een speaker loopt laat je een hond blaffen door je woefers >:)

Of gewoon 220V opzetten dat werkt zeker :D

Alle proemn in n drek

• Zeepoog
een paar dagen geleden zat er eentje recht voor een van mijn pa's luidsprekers en toen ik het geluid vol opengooide begon hij jùìst aan te vallen! de katten die we hebben zijn nog erg jong en nog speelser..

Verwijderd

Schilder (de kop van) een hond op het speakerdoek :)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Gewoon meteen op de kop tikken als ze ook maar iets proberen, en verder zoveel mogelijk uit je kamer houden, doe ik ook zo :)

ff offtopic, dit is dus de potentiele boosdoener bij ons thuis :P

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/l.parren/alhpics/poes.jpg

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 18:58 schreef freak007 het volgende:
Lekker diervriendelijk >:)>:)
Niet hard natuurlijk :)
Dat zou ik onze kleine tijger nooit aan kunnen doen...

Leuke picture trouwes ALH !

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat van dat heras... De vriend van m'n zus heeft er dus gewoon kippengaas omheen gezet... Het werkt wel, maar dat van die geurtjes lijkt me inderdaad wel een beter planidee...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 01:36 schreef JvS het volgende:
Dat van dat heras... De vriend van m'n zus heeft er dus gewoon kippengaas omheen gezet... Het werkt wel, maar dat van die geurtjes lijkt me inderdaad wel een beter planidee...
Lekker hoor, heb je net een paar stevige designboxen gehaalt, zet je er een hek om ! :) Maar jah, ik heb geen beter idee.

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Dat gedoe met di espray werkt ook in 95% van de gevallen, want mensen gebruiken het ook om bijv. bij hun voordeur te spuiten, wat voor veel katten een geliefd plekje is om territoria te markeren .. vooral als er buiten nogal wat katten lopen die dus precies hetzelfde aan het doen zijn, omdat jouw kat aan de andere kant zit van die deur .....

Maar ik weet dus niet hoe vervelend jouw kat het vind om dan in de buurt van die speakers te komen ..... mischien wil hij zelfs niet de kamer in, of vind hij er helemaal nix aan en helpt het geen reet ....

Maar zoals ik al zei .... gewoon even naar de dichtsbijzijnde dierenwinkel gaan.... die hebben daar best wel verstand van...

Jive's Box
Jive @ DNET

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik ken het probleem.
Mijn kat heeft het alleen meer gericht op mn satteliet-speakers (zij kan erbij vanaf de bank :()
Helaas heeft, zowel lokstof op de krabpaal als afweerstof op de rest van het huis, absoluut helemaal nix, nada, geen effect :(

Maar Heras vind ik nou niet echt een super-oplossing :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1