Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 05:02

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
ik heb deze vraag al meerdere malen in het HTC Touch Pro topic gesteld maar nog steeds geen antwoord op gehad dus probeer ik het hier nog maar eens omdat ik er echt niet uitkom met googelen..

Ik wil graag een 8GB microSDHC kaartje voor mijn HTC Touch Pro kopen.. maar nou zijn deze er in allerlei smaken (class 2, 4 en 8 ) en wordt het verschil daartussen vaak slecht aangegeven bij webshops..

het liefste wil ik gewoon een SanDisk kaartje omdat ik dan gewoon zeker ben van goede kwaliteit.

De 8GB microSDHC van sandisk is er als ik verschillende sites moet geloven in verschillende smaken

(dit zijn de 2 meest aantrekkelijke, de class 2 is even duur als de class 4 en de class 6 is even duur als de class 8 )

- Sandisk 8GB microSDHC (class 4) (€ 24,20 bij One2remember incl verzendkosten)
- Sandisk Mobile Ultra microSDHC (class 8) (€ 34,95 bij One2remember incl verzendkosten)

Wat wil ik doen met mijn Touch Pro en het geheugenkaartje? Filmpjes en foto's maken, muziek luisteren, filmpjes afspelen (misschien zelfs nog wel dvdripje kijken in geval van verveling)

Waar kan mijn Touch Pro nou optimaal gebruik van maken? want de 10 euro extra voor de ultra steek ik natuurlijk graag in mijn zak als de Touch Pro deze extra snelheid helemaal niet kan benutten, maar ik ben wel bereid deze extra 10 euro neer te leggen als het gebruikers comfort er van omhoog gaat..

Voor het versnellen van het kopieren van bestanden vanaf de computer doe ik het niet.. want ik kan intussentijd prima iets anders doen en heb daar genoeg geduld voor..

Volgens deze review merkt de reviewer de snelheid wel icm een Nokia N95 welke me inferieur lijkt aan de Touch Pro.. maar dat weet ik natuurlijk niet zeker..

In het kort: Ik wil optimaal gebruiksgemakt op het apparaat zelf.

Wie helpt mij met het oplossen van dit vraagstuk?

[ Voor 5% gewijzigd door Cidious op 06-10-2008 22:51 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Alhoewel ik geen antwoord heb in de vorm van een maximale leessnelheid van de Touch Pro, wil ik wel wat overwegingen neerzetten:
  • Stel dat de Touch Pro met de huidige firmware maximaal Class 4 snelheden kan halen, en later door fimware updates Class 8 snelheden kan halen, dan baal je volgens mij dat je die Class 4 kaart hebt gekocht.
  • Als je die Class 8 kaart hebt, dan weet je vrij zeker dat het aan de kaart niet ligt als je vertragingen ervaart.
Ik zou dus de snelste Class kiezen die ik kan / wil betalen, en of de Touch Pro het maximale eruit haalt op dit moment maakt mijns insziens niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Tegen de tijd dat de touch pro een officiele rom update krijgt met officiele rom updates geoptimaliseerd is ben ik grijs en zweven de auto's boven de weg :+

Ongein hoor, je hebt daar wel een punt, maar serieus gezien denk ik dat er tegen die tijd al lang snellere 16GB chippies op de markt zijn en waarschijnlijk zelfs al wel de 32GB varianten.. en dan is het veel aantrekkelijker om weer te upgraden naar die chippies..

Als ik vragen mag, wat voor chipje heb jij in je TP?

[ Voor 12% gewijzigd door Cidious op 07-10-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Upgraden over een tijdje is mooi, maar gooi je de oude kaart weg? Is het dan niet fijn om een kaart te hebben met extra potentieel voor een apparaat dat het wel gebruikt? Als dat niet boeit dan geef je dus eigenlijk zelf al het antwoord op de vraag welke je moet kopen: de beste koop, en niet de best geteste.

Ik heb zelf een 8GB Sandisk Class 4 aangeschaft bij Memoryshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Bevalt dat kaartje?

Met filmpjes maken/afspelen, muziek luisteren (vooral het aanspreken van de bestanden) enz enz?

Nou jah, ik denk dat ik sowieso voor de ultra ga want mijn opa vertelde me net dat hij vorige week zijn 3e 8GB microSDHC heeft gehaald (waaronder 2x class 4 en 1x class 2) en dan die kan ik vast wel even lenen om een leuke kleine review te doen samen met de Ultra..

dan weten we het allemaal zeker..

EDIT: Ik heb vandaag de PEAK 8GB microSDHC **CLASS 6** gekocht ipv een sandisk omdat deze 30 euro en direct op voorraad bij Norrod was vandaag en ik geen slechte ervaringen heb met die PEAK Kaartjes.. m'n vrouwtje heeft een 2GB mini in d'r telefoon van peak al zo'n 2 jaar en nooit problemen gehad en m'n opa heeft ook 2GB mini's liggen en een 4GB micro SD Class 2

Dit wordt dus geen vergelijking tussen de SanDisk Mobile Ultra en de lagere classes maar tussen de volgende chippies:

PEAK 8GB microSDHC Class 6
Sandisk 8GB microSDHC Class 4
Sandisk 8GB microSDHC Class 2

Ik zal over enige dagen mijn bevindingen posten en hopelijk met wat benchmarks als ik daar software voor kan vinden.

[ Voor 45% gewijzigd door Cidious op 08-10-2008 18:37 ]