Yamaha CA-410 VU-lampjes specificaties benodigd

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154480

Topicstarter
Topic zelf verplaatst naar ander forum. Tweaking--->elektronica

Hoi allemaal,

Heb voor weinig een mooie Yamaha versterker uit de jaren 70 kunnen kopen. Enkel werken de lampjes van de VU-meters niet meer. Ik wil deze vervangen maar weet niet waar ik ze kan krijgen en welke eigenschappen deze moeten hebben. Weten jullie wellicht welke dit moeten zijn en/of waar ik deze kan krijgen.

De versterker: http://roma.kijiji.it/c-E...0-WATTS-W0QQAdIdZ60407028

Heb gezocht op google naar informatie maar vind enkel sites als circuitsonline, audiokarma etc. maar daar staat zeer weinig op over deze versterker. Vind wel schema's over de 610 en 1010 versies maar daar kan ik ook geen info uithalen. Tevens heb ik op Conrad gezocht en andere elektronicasites en ik vind daar zogenaamde draadlampen. Maar of dit de juiste zijn? Ook heb ik Yamaha enkele dagen geleden een mail gestuurd en gevraagd of ze voor mij een schema hadden of wisten welke specificaties deze lampjes moesten hebben; Helaas geen replay. (Wellicht begrijpelijk uiteraard).

Wat ik wel geprobeerd heb is het aansluiten van enkele kerstboomlampjes maar geen enkele werkt wanneer ik deze aansluit op de draden. Weerstand heb ik proberen door te meten maar krijg geen info op mn meter. Ik ben echt een elektronica noob (Wellicht moet dit topic daar naar toe eigenlijk?) en wilde eens kijken of jullie tips en informatie voor mij hebben. Wellicht wil iemand mij helpen met het refurbishen van deze versterker tegen een krat bier? Alhoewel ik denk dat het probleem niet zo groot kan zijn omdat de versterker eigenlijk feilloos werkt. Een lampje is een lampje toch? De aansluiting van de lampjes is het zelfde als bij kerstlampjes. De + en - kant zijn niet meer dan ijzerdraadjes die je in de kabels drukt zodat ze contact maken. Het lampje schuif je weer in een rubbertjes en zo zijn ze dan bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Weerstand meet je niet omdat de lampjes stuk zijn :) Meet eens hoeveel volt er op de draadjes staan.

Over het algemeen zijn deze lampjes allemaal standaard en in elke electronica zaak te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:52

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit is zo eigenlijk niet de bedoeling. Als je je topic verplaatst wil hebben, maakt dan gewoon een topic report aan (handje links bovenin).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.