Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

EXCEL VBA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil middels VBA een hyperlink opbouwen waarbij men gegevens in een cel intypt waardoor er een nieuwe excelsheet wordt gemaakt op basis van een exceltemplate. Ik heb wel middels de F1 knop enkele macro's te weten te achterhalen. Maar krijg het niet werkende. Hoe krijg de de savenaam gelijk aan de celnaam die ik invoer.

CREATE NEW DOCUMENT:

Visual Basic for Applications
With Worksheets(1)
Set objHyper = _
.Hyperlinks.Add(Anchor:=.Range("A10"), _
Address:="\\Server1\Annual\Report.xls")
objHyper.CreateNewDocument _
FileName:="\\Server1\Annual\Report.xls", _
EditNow:=True, Overwrite:=True
End With

Groeten

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:50
Het enige wat deze macro doet is een nieuwe hyperlink creëren. Wat wil je doen? Een nieuw bestand (workbook) of een nieuw tabblad (worksheet) aanmaken. Zoek google eens af naar de workbooks.add resp. worksheets.add methodes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw bestand aanmaken wat als bestandsnaam een ingevoerde waarde in een cel is.

Dat is de bedoeling. Je kunt niet standaard bij hypelink een cel aanwijzen. Anders had ik het macro kunnen maken door middel van de opneemfunctie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[google=vba create new excel file] + de juiste string (cells(***).value) meegeven als parameter = klaar.

offtopic:
Een macro maak je niet door de opneemknop, de opneemknop geeft je (vaak onhandig gekozen) tips als je zelf geen functie kan vinden via F1 of Google ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik ben niet zo'm VBA guru. Ik ben pas begonnen, maar vind het wel leuke materie.

Het zou trouwens ook leuk zijn als middels die koppeling een template wordt geladen en dan vervolgens onder de naam die in de cel vermeld staat wordt opgeslagen.

Kan iemand me een voorzet geven...

- Even een newbie vraag, hoe werkt dat zo met die strings -

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:20:
Ik heb geen idee waar je het over hebt.
ik hoop dat het ondertussen al wat duidelijker is want het eerste zoekresultaat van F_J_K's link geeft expliciet de code van hoe je het moet doen.
- Even een newbie vraag, hoe werkt dat zo met die strings -
F_J_K bedoelt uiteraard dat de ingetypte celwaarde (dit zijn een aantal tekens na mekaar wat een string genoemd wordt) de bestandsnaamparameter wordt van de opdracht die je hierboven via de link terugvindt, dit doet dan precies wat je wenst. lees het rustig effe door (misschien even meer dan de eerste link), probeer het eens uit en post opnieuw bij "onoverbrugbare" problemen.

hint: doe ook eens macrorecorder nieuw bestand.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 10:10 . Reden: hint ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:48:
[...]
hint: doe ook eens macrorecorder nieuw bestand.
En save dat bestand terwijl de macrorecorder nog loopt.
Pagina: 1