Toon posts:

Wireless werkt niet meer na toevoegen switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb Tele2 20Mbit en de DV201-AMR router/modem. Ik heb een netwerk thuis liggen en wilde d.m.v. een switch (eerst al een router geprobeerd, als bridge ingesteld) meerdere computers met elkaar te verbinden. Tevens wil ik dat wireless ook werkt.

Als ik de switch toevoeg doet wireless het opeens niet meer. De laptop vindt wel het netwerk en kan tevens ook connecten alleen krijg ik internet niet aan de praat.

Zonder switch werkt wireless perfect.

Iemand enig idee wat ik hier fout doe?

b.v.d.,

wazzaby

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Misschien kun je ook even vertellen welke switch je toevoegd en op welke plek in je netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry:

Switch - Sitecom Network Switch 5 port

Bij de tele2 modem zitten op LAN3 en LAN4 de aansluitingen voor de PC's. Op de LAN3 zit rechtstreeks 1 PC en op LAN4 zit de switch. Vervolgens zit de switch vol met 4 aansluitingen naar een centrale zogeheten "12 port snap-in faceplate patch panel" (waar de kabels door het huis heen samenkomen).

Iig dank voor je snelle reactie!

• Ralphy_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-03 20:11
Probeer de switch eens aan te sluiten me een crossover kabel. Je kunt ook kijken of de switch een uplink poort heeft en deze gebruiken met een gewone kabel

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 07:50
Lijkt me uitgesloten dat je een crossover kabel moet gebruiken.
Kijk eens naar je ip instellingen (dns, gateway) en post deze eens en post ook eens de rest van de ip gegevens.