Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

velleman fm zender (k1771) waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-11 19:57
ik wou ook eens beginnen met een fm transmitter maken, nu is mijn oog gevallen op de k1771 van velleman.
http://www.velleman.be/ot/en/product/view/?id=8892

helaas staat eronder;
Not Available in the Following Countries: Belgium Germany Denmark Spain Finland France Greece Luxemburg The Netherlands Norway Austria Portugal Sweden United Kingdom
maar ik wil hem toch wel erg graag hebben!, en het liefst zonder al teveel verzendkosten.
ik vond al een website, maar die rekent meteen meer dan 10,- om het op te sturen naar nederland vanuit de VS.

weet iemand een webwinkel het liefst in nederland die deze verkoopt, of zelfs in europa (dan met paypal)?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Op Co staat ook een erg goed te bouwen bugje.
Mischien dat je daar een PCBtje voor kunt regelen, en je hebt die hele velleman kit niet meer nodig :).

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wil je hem per sé zelf maken? Deze apparaatjes zijn volgens mij voor weinig ook wel van eBay te halen. (leve de Chinese massaproductie)
offtopic:
Waar heb jij een dual cpu bord met 2 MHz processoren vandaan? :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-11 19:57
ik wil hem wel echt zelf maken,
ten eerste voor de kick , ten tweede, hij heeft dan stukken beter bereik dan zo'n chinees dingetje.

dus niemand weet echt waar je deze kunt krijgen? jammer.
ik ga wel opzoek naar een ander goed schema van een fm transmitter, iemand suggesties?

Verwijderd

De reden dat ze hier niet beschikbaar zijn is omdat ze vziw hier illegaal zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 07:28 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Op co, bij artikelen, staat een goede.

Verwijderd

oddish2211 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 07:25:
ik wil hem wel echt zelf maken,
ten eerste voor de kick , ten tweede, hij heeft dan stukken beter bereik dan zo'n chinees dingetje.
Ik zou lekker bij een chinees dingentje blijven, zolang het niet 100% zeker is dat het legaal is (rest van eu wel :/ ) dan zou ik liever niets storen, en met een chinees dingetje zend ik ook door mijn hele huis (soms staat hij aan als ik ergens aan het werk ben) op een kanaal waar niemand last van heeft.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 07:27:
De reden dat ze hier niet beschikbaar zijn is omdat ze vziw hier illegaal zijn.
Verkoop is volgens Agentschap Telecom legaal, het bezit van een FM zender is ook legaal. Je mag tot nu toe alleen nog niet zenden.
Het is tenslotte een handje vol onderdelen. Of willen ze alle onderdelen waarmee je FM zender kan maken "illegaal" verklaren? _o-

In dit topic hadden ze het over "niet dit jaar", misschien is er ondertussen iets veranderd (wie belt Agentschap Telecom ;) ).

FM minizender, na de zomer ook legaal in Nederland

Ik persoonlijk vind het maar onzin dat de ongebruikte ruimte niet gebruikt zou mogen worden door burgers (oa ivm dat analoge radio er toch uit gaat per 2012 oid). Ik zend lekker rond als ik dit nodig vind, al let ik er wel op dat ik geen andere zenders stoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 10:37 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:36:
al let ik er wel op dat ik geen andere zenders stoor.
En jij hebt de meetapparatuur om 'spurious' van je zendertje in bijvoorbeeld de luchtvaartband te meten? Zodat je doorhebt dat je een 747 met een paar honderd mensen erin hindert bij z'n landing? Er is meer dan eens een vliegtuig op schiphol vertraagd of uitgeweken door de activiteiten van 'zendamateurs' dus het is helemaal niet zo theoretisch als je graag zou denken.

Het voordeel van iets als die velleman-kit is dat 'ie ontworpen en getest is door iemand die weet wat 'ie doet en je dus de meest voor de hand liggende problemen uit het ontwerp kunt halen. Omdat dit al een honderd milliwatt levert zal 'ie dus _nooit_ onder de ERP-regels gaan vallen waar een maximaal vermogen van 0.0000005W toegestaan is, tegen de 0.1W die dit ding levert.

Schema's van het internet kunnen heel goed zijn, maar voor hetzelfde geld (geen geld) heb je iets te pakken wat enorm veel hinder, overlast en gevaar oplevert, en zullen sowieso buiten de ERP-regels vallen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17

Caveman

whahoehaha

Maak toch lekker zelf een zendertje, die eenvoudige FM-zendertjes zijn echt simpel. vb: Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/avschaik/schema/fmzender.gif

Ik had vroeger er ook nog een met een 2n2219 oid en een hele kleine voortrap, die deed het altijd super, maar dat schema kan ik zogauw ff niet vinden.

Gevonden :), Deze deed het altijd super...

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/ripkipelectriczone/fmv007.jpg

edit; heb er weer eens eentje gebouwd :) was lang geleden. De condensators C0 kunnen gewwon weg, de condensator C2 bij audio in heeft ook niet zoveel nut en kun je ook weglaten, dat geld ook voor C6. Het is zelfs zo als je een line out gebruikt ipv een mic, kun jezelfs de hele voortrap weglaten, en het geluid bij C2 na de tor invoeren. Heb je helemaal een mini zender :) Heb er weer lol ingekregen is denk ik wel 20 jaar geleden dat ik dit zendertje gebouwd had (in grote oplage, de hele buurt gebruikte hem als babyfoon :) )

[ Voor 54% gewijzigd door Caveman op 08-10-2008 19:25 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

burne schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:54:
En jij hebt de meetapparatuur om 'spurious' van je zendertje in bijvoorbeeld de luchtvaartband te meten? Zodat je doorhebt dat je een 747 met een paar honderd mensen erin hindert bij z'n landing? Er is meer dan eens een vliegtuig op schiphol vertraagd of uitgeweken door de activiteiten van 'zendamateurs' dus het is helemaal niet zo theoretisch als je graag zou denken.
Ik zit niet echt in de buurt van een vliegveld ('s-Hertogenbosch), zenden tot Eindhoven zal met een chinees ding niet lukken (ook de storing niet).

Misschien als een vliegtuig op 50 meter boven mijn huis langs vliegt dat hij dan storing krijgt, maar dan is er meer aan de hand dan dat mijn zender het probleem veroorzaakt (wtf moet een vliegtuig alla 747 op 50 meter boven de grond op een plek waar geen vliegveld is?).

Als ik dan iets doe met FM dan heb ik liever een standaard schakeling dan zelfbouw. Ik mag hopen dat de chinezen wel rekening houden met storingen/etc in hun schema, en doen ze dat niet dan zit ik alsnog aan de onderkant van de FM radio band (88 t/m 90). Vliegverkeer begint op 108.40 MHz, en dan zit Eindhoven op:
• 122.450 Twenthe en Eindhoven FIN
• 124.525 Eindhoven Director (VKL)
• 126.025 Vliegveldinfo Eindhoven / Volkel-radio
• 131.000 Eindhoven TWR

Maar ik ben het wel met je eens, je moet opletten wat je doet voordat je dingen gaat storen. Maar dan denk ik dat mijn President Lincoln bak (am, fm, usb, lsb en cw) een groter probleem is dan een prutzendertje uit china voor 2 euro. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 13:23 ]

Verwijderd

Zoals eerder vermeld, zelf bouwen. Leer je van. FM zenders an zich zijn niet illegaal, mits je onder een bepaald vermogen blijft.
Heb ooit ook zo'n Velleman ding gehad, werkte geinig, maar niet geinig genoeg, dus ben ik in zo'n rommelige electronica winkel gestapt, en terug gekomen met onderdelen, en een schema. Lekker bakken met de soldeerbout en een half uurtje later had ik iets wat stukken beter werkte. Oh en spoeltjes maken vind ik nog steeds een ramp :P

Grootste probleem bij FM zenders, kit of zelfbouw is gewoon de hoeveelheid ruis op de band die je uitzend, geen probleem als je op laag vermogen zit, maar hang er een kachel aan en je verziekt de ether.

Uiteindelijk wil je een PLL zender, het liefst met een stereocoder. En een fatsoenlijke antenne ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 22:35 ]

Pagina: 1