Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrepen heb zijn er verschillen in de HDMI kabels.
Ik heb een cheapy HDMI kabel van 10 euro gehaald (1,5m) maar blijkt dus geen 1.3 te wezen, maar lager.

Wat betekent, als ik gran turismo speel het meer op SD als op HD lijkt.
En wat ook het geval is, ik kan mijn laptop wel aansluiten op de TV en dan wel FullHD Counter Strike Source spelen.
Maar dan komt het geluid uit mijn laptop.

Nu mijn idee:
Zou ik het beeld via de HDMI kabel kunnen laten lopen, en het geluid via de AV kabel?
Zo komt er meer bandbreedte vrij in de HDMI, waardoor de resolutie hoger kan, of werkt het niet op die manier?

Google kwam ik niet uit, en ik probeerde het zelf in de instellingen, maar ik kreeg geen geluid, en dat was ook niet de bedoeling 8)7

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Bandbreedte is het probleem niet. Wat goed zou kunnen is dat je pc/laptop geen geluid over HDMI ondersteunt en dat krijg je het sowieso niet aan de praat. Aangezien je redelijk weinig informatie geeft over de beschikbare hardware is dat nogal gissen.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-02 15:25

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

PS3 kan geluid en beeld gescheiden uitsturen; bijvoorbeeld
-Beeld->HDMI
-geluid->AV

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostrider op 08-10-2008 14:52 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er zijn volgens mij nog altijd geen Full HD spellen voor de PS3, dus 720p is voorlopig het maximale dat je gaat halen. Upscaling kun je wel door de PS3 laten doen (dan krijg je er wel een 1080i/p signaal uit), maar ook door je TV. HDMI 1.3 wordt pas belangrijk bij hogere refreshrates/resoluties en nieuwere audiostandaarden dan die je PS3 überhaupt uitstuurt. Je 10 euro kabeltje is dus waarschijnlijk prima.

En zoals Ghostrider zegt: je kunt de AV inderdaad ook nog apart uitsturen (zo heb ik het nu ook staan: video via HDMI->DVI op m'n 24" monitor, AV via optical out op m'n versterker.

[ Voor 31% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-10-2008 15:01 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02 17:30

Appie

F1RST Racing

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:00:
Er zijn volgens mij nog altijd geen Full HD spellen voor de PS3, dus 720p is voorlopig het maximale dat je gaat halen. Upscaling kun je wel door de PS3 laten doen (dan krijg je er wel een 1080i/p signaal uit), maar ook door je TV. HDMI 1.3 wordt pas belangrijk bij hogere refreshrates/resoluties en nieuwere audiostandaarden dan die je PS3 überhaupt uitstuurt. Je 10 euro kabeltje is dus waarschijnlijk prima.

En zoals Ghostrider zegt: je kunt de AV inderdaad ook nog apart uitsturen (zo heb ik het nu ook staan: video via HDMI->DVI op m'n 24" monitor, AV via optical out op m'n versterker.
Misschien even wat meer onderzoek doen, voordat je ongefundeerde uitspraken doet. Er zijn redelijk wat spellen die 1080p draaien (o.a. GT5:P, Wipeout HD@60fps). Zie het playstation topic voor meer titels.
Wanneer ik de OT lees, vraag ik mij af of de TS wel de juiste instellingen heeft ingesteld voor zijn TV (dus 720p/1080i/p gemarkeerd heeft).

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Roely
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08-2023
De bitstream voor geluid loopt via andere aders dan die van beeld in een HDMI kabel, dus het geluid niet door de kabel heen sturen maakt geen bandbreedte vrij voor het beeld !

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Verwijderd

Topicstarter
Appie schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:11:
[...]

Misschien even wat meer onderzoek doen, voordat je ongefundeerde uitspraken doet. Er zijn redelijk wat spellen die 1080p draaien (o.a. GT5:P, Wipeout HD@60fps). Zie het playstation topic voor meer titels.
Wanneer ik de OT lees, vraag ik mij af of de TS wel de juiste instellingen heeft ingesteld voor zijn TV (dus 720p/1080i/p gemarkeerd heeft).
Dat is nou het mooie.
Ik ben een LG 37LF75

Ik heb nergens kunnen vinden hoe ik de resolutie op de tv kon veranderen. Alleen de scaling en verder niks wat er te maken heeft.

Wel zie ik wat als "Mode XGA" maar die staat grijs en kan em dus niet instellen.. lekker vaag?

op TV mode niet, en HMDI-3 ook niet.

Op dit gebied heb ik dan ook maar een schrale hoeveelheid verstand |:(

Het zou em in de Mode XGA kunnen zitten?

Wat me opvalt, de resolutie is op elk spel hetzelfde, dus op 720p spellen en 1080p spellen :?
Pagina: 1