ASUS GTX280: PhysX wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Deodaatje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-10-2025

Deodaatje

The Editor

Topicstarter
Beste allemaal,

Mijn probleem is het volgende (search leverde me nog niets op helaas dus maar hier posten)

In mijn systeem zit een ASUS GTX280. Hij wordt netjes herkend en draait als de bekende tierelier.
De als admin geïnstalleerde Drivers: 178.13 en PhysX 08.09.04 onder Vista Ultimate.
Helaas geeft het systeem echter aan dat er geen PhysX hardware is geïnstalleerd.
Allerlei driverversions geprobeerd, kaart er een keer uitgehaald en alles van voor af aan gedaan maar niets mag baten. Het systeem vindt nog steeds dat er geen PhysX-hardware inzit.

Hoe in godesnaam krijg ik het systeem aan haar verstand dat er wel degelijk een kaart inzit die PhysX ondersteund? Mijns inziens klopt er ergens iets niet maar ik heb geen idee meer waar ik het moet zoeken.

Op onderstaande screenshot zou in de rode omlijning naar mijn idee toch echt een kaart te zien moeten zijn ...
Afbeeldingslocatie: http://www.200asa.nl/PhysX.jpg

Help?!

Alfie

Verwijderd

En bij het tabje "settings" ? ( oeps... ) ;)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo ziet de mijne (8800GT) er ook uit, maar inderdaad zoals Marco123 zegt kun je bij Settings kiezen of je GeForce moet gaan rekenen. Het tabblad wat je hier laat zien heeft qua processor alleen te maken met een dedicated PhysX chip en niet met een GPU die het erbij doet.

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Je GTX280 is geen echte AGEIA Physx processor, vandaar dat hij daar niet staat.
De software kan je videokaart wel dezelfde taken laten doen.

Zoals Marco123 al zegt:
Kijk eens bij settings, als het goed is staat daar Geforce physx aangevinkt (vinken met een bolletje?)
Dan zou het gewoon moeten werken.

edit: weer eens te laat, toch succes.

[ Voor 8% gewijzigd door pauldegroot op 06-10-2008 17:57 ]

Verwijderd

probeer de bios eesn te flashen, kan zijn dat dan verder goed herkend wordt.

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 10:46
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:52:
probeer de bios eesn te flashen, kan zijn dat dan verder goed herkend wordt.
Dat zou ik niet doen ;) Garantie vervalt dan he.. Ik zou eerst Zoals Marco en Missing al aangeven kijken bij het tabblad Settings ;)
Pagina: 1