Bas_f belt Sonera helpdesk!

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Na een zeer korte bandje dat ik te horen kreeg van de Sonera helpdesk (omdat het weer al 3 dagen plat ligt) heb ik besloten iedereen van de helpdesk te laten meegenieten dmv. dit MP3 bestand!

home.cybercomm.nl/~basoft/sonera/sonera.mp3

>:)

...

• Papa Roach
  • Niet online
LOL ;)

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

:)

Verwijderd

hmm

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

wat een boelers daaro

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat een helpdesk... je wordt niet eens in de wacht gezet! Schandalig gewoon!

Als je nou naar de @Home helpdesk belt mag je tenminste nog een uurtje of wat wachten |:( met muziek en dan krijg je nog iemand aan de lijn ook. Een of andere }:O die er geen verstand van heeft maar toch... contact! En dat allemaal via een gratis nummer :+.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
komt me bekend voor :(

PSN: Houtvlot

• Atomic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-07-2010

Atomic

Hehe, wat een vet logo heb je trouwens :)

Give me 60 seconds...

• Papa Roach
  • Niet online
Op donderdag 22 februari 2001 21:24 schreef Atomic het volgende:
Hehe, wat een vet logo heb je trouwens :)
muhahaha die is idd VET
enne ik heb no probz met sonera :+

• Atomic

Atomic

:) :)

Als je in Multiweb.Kabelinternet kijkt, schijnt er niets goed te zijn aan sonera. Nou, ik heb er ook nooit prblmn meej....

Ik ben van Texel naar Alkmaar verhuisd, al me kabeltroep meegenomen en het werkt als een trein!

Dus degene die sonera traag vinden of hoge packetloss hebben, moeten het volgens mij maar es bij hunzelf gaan zoeken, ipv. Sonera. Lekker makkelijk, altijd de schuld op iemand of iets te kunnen afschuiven.

* Atomic is toch wel blij als er 1 maart ASDL is... :P

Give me 60 seconds...

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 18:05 schreef Bas_f het volgende:
Na een zeer korte bandje dat ik te horen kreeg van de Sonera helpdesk (omdat het weer al 3 dagen plat ligt)
Anoniem gepost in een sonera nieuwsgroep op usenet
Ik wens anoniem te blijven, meer kan ik er niet over zeggen.
Even een aantal punten:

-De bereikbaarheid bij Sonera is uitermate slecht.

Oorzaak:
Per 1 februari is besloten om alle uitzendkrachten te ontslaan. Van de +/- 85 werknemers die op de helpdesk (1e lijns en 2e lijns helpdeskmedewerkers) werkzaam waren zijn er weinig overgebleven. De bezetting overdag is welgeteld ongeveer 4 1e-lijns helpdeskmedewerkers en 6 2e-lijns helpdeskmedewerkers. Belangrijk hierbij te vermelden is dat 2e lijns heldeskmedewerkers geen telefoon opnemen maar oa storingen communiceren naar de kabelmaatschappij.
Het is dus niet vreemd dat er bij een storing of probleem je niet te woord gestaan kan worden sinds 3 weken.

-De wachttijden zijn te hoog.

Oorzaak:
Omdat er een minieme bezetting is, is de helpdesk nauwelijks of niet bereikbaar. Men heeft daarom ook besloten om de wachtrij te beperken tot maximaal 20 personen. Bijkomend probleem is dat mensen die in de wacht staan er zonder pardon uitgegegooid worden om zo de wachttijd te verminderen en klanten zo te ontmoedigen om weer in die wachtrij te duiken.

-Email wordt niet beantwoord

Oorzaak:
Soneraplaza heeft een adressen waarop problemen per email gemeld kunnen worden. Als er niemand email (het minieme personeel wordt ingezet bij de telefoon aangezien dat een hogere prioriteit heeft) email beantwoord zullen er ook geen reply's volgen naar de verzender. Email versturen heeft dus geen zin.

-Verhuizingen en/of aanvragen verlopen worden niet verwerkt.

Oorzaak:
De afdeling belast met deze werkzaamheden loopt een aantal maanden achter op schema. Niet verwonderlijk dus dat verhuizingen/aansluitingen pas maanden later doorgevoerd (kunnen) worden.

-IP problemen.

Oorzaak:
Men krijgt geen controle over de verstrekking van IP adressen in bepaalde regio's vanwege de CMTS (Cable Modem Termination System). Gevolg is dat mensen van het net afgegooid worden of helemaal niet kunnen internetten. Excuses worden aangeboden maar oplossingen blijven achterwege.
-

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 22:07 schreef Atomic het volgende:
:) :)

Als je in Multiweb.Kabelinternet kijkt,
Die nieuwsgroep bestaat al lang niet meer.

Rest van je post ook onzin ?

• Bas_f
  • Laatst online: 09-04 11:07
Op donderdag 22 februari 2001 22:07 schreef Atomic het volgende:
Dus degene die sonera traag vinden of hoge packetloss hebben, moeten het volgens mij maar es bij hunzelf gaan zoeken, ipv. Sonera. Lekker makkelijk, altijd de schuld op iemand of iets te kunnen afschuiven.
Het zijn de zg. 'probleem gebieden' waar dit soort problemen zich voordoen.
(waar Sonera er redelijk veel van schijnt te hebben).

Ik heb een gemiddelde snelheid van 3Kb/sec met Sonera, als het niet plat ligt en ik download van een Nederlandse site.
Als ik download van een site uit Amerika of een Napter user ergens in verweggistan, dan kom ik vaak niet eens aan de 3Kb/sec.
(Gemiddeld 45% packetloss)

Er zitten 4 leds op mijn kabelmoden, Netwerk send/recieve en Cable Send/recieve. 60 a 70% van de tijd brand het Cable Recieve ledje. Mijn conclusie daaruit is dat de kabel bezet is en mijn modem wacht op een tijdstip dat het weer vrij is, (om collisions te voorkomen dus.. Goeie ouwe token-ring tijd.)

Het probleem hoef ik, neem ik aan, niet bij mijzelf te zoeken, daar ik netwerk beheerder ben... (zelfs Microsoft Certified :r )

Ik heb 2 verschillende user icon's trouwens. 1 Web-icon (die de laatste storing van de Sonera Website weergeeft) en een gewone geuploade user-icon die een soort van download progress dingetje weergeeft.

...

• Atomic

Atomic

hmmm.... Opbouwende kritiek dus... :7

In welk gebied woon je dan? Ik had op texel en nu in alkmaar totaal geen problemen, zowaar ik wel bij de helpdesk heb gesolliciteerd, (en ook was aangenomen, alleen wilde ik er zelf niet meer werken) heb ik nooit problemen gehad door onderbezetting van sonera.

Behalve als je op vrijdag avond belt, want dan is het uiteraard ook bij sonera druk... Maar ook bij Planet, en WISH en Freeler...

Afijn, ik vind het een nuttige tread, wil er graag over door gaan, maar nu eerst lekker :Z

Give me 60 seconds...

Verwijderd

jeez atomic ga jij ff lekker mans doen over hoe goed slownera wel niet is.
Alsjeblieft hee, ik heb er vandaag maar liefst weer 4 uur uitgelegen, en dan ga jij me vertellen dat het niet aan slownera maar aan mij ligt.
nog ff, als er gewoon geen lichtje brand op mijn modem dan is het dus toch duidelijk de schuld van slownera.

En dan nog dat leuke bericht over de vergroting van de bandbreedte van afgelopen dec. of zoiets.
Helemaal nix van gemerkt, mijn gemiddelde is nog steeds 5k/ps

Jij hebt gewoon mzzl dat je in een gebied zit waar weinig mensen kabel hebben, dus weez (wezen zijn ouderlose kinderen :) ) er blij mee, maar ga hier niet lopen verkondigen dat slownera goed is.

p.s. Over die helpdesk.
Het solicitatie gesprek gaat alos voglt:
-ken je windows
-ja
-ken je IE
-ja
-oke je bent aangenomen

• Atomic

Atomic

hehe, ach jah... Zoiets was het wel en dan natuurlijk nog de vraag:

Kan je ertegen als mensen je de huid volschelden? >:)

Letterlijk gezegd!
Anyway. "De waarden" zou wel een rustig gebied zijn. Iedereen in Alkmaar die niet blij is met sonera kan heel rustig overstappen naar ASDL. :9 ga ik iig wel 8-)

Give me 60 seconds...

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20

Shadowtje

Shadow

Dat MP3tje is nog niet zo moeilijk om te maken. Probeer nu es een gesprek op te nemen als internet dood is. Dus iemand spreken van de helpdesk. Dat is pas een uitdaging >:)

dit is geen link

Pagina: 1