Klagen over T-Mobile-verzekering

Pagina: 1
Acties:

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 09:03

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Nou jongens, ik ben boos en ik ga klagen.

Mijn situatie: Ik had een Orange-abbo en werd door t-mobile gebeld (9/9/08) dat ik een nieuw contract met nieuwe telefoon mocht. Allemaal leuk en aardig. Een dikke weken later (24/9/08) ontving ik dan ook mijn nieuwe toestel (MDA Vario IV oftewel HTC Touch Pro) en een mooi boekje met een nieuwe sim-kaart.

De dag na ontvangen zou mijn t-mobile-abbo in gaan en mijn Orange-abbo vervallen. Ik zou hier een sms over krijgen dat ik sim-kaarten moest verwisselen etc. Dit is natuurlijk nooit gebeurd en mijn Orange-abbo is doorgegaan. Hierover gebeld met de klantenservice die zeiden dat ik maar moest wachten tot ik de sms alsnog krijg. Ik kan nog met de sim-kaart bellen, maar wel tegen het (hogere) tarief van Orange. Jammer dan, maar ik blijf wel bereikbaar.

Nu wilde ik mijn nieuwe toestel verzekeren. Ik bel naar de klantenservice van t-mobile en ik zou teruggebeld worden binnen 48 uur omdat het te druk was. Na 96 uur nog niks van ze gehoord te hebben zelf maar gebeld. Wat bleek: Er was wel een nieuw T-Mobile-contract toegevoegd, maar mijn gegevens waren er niet aan gekoppeld, daarom duurt het allemaal zo lang. Ook zei de vrouw dat ik binnen twee weken na het ontvangen van de telefoon de verzekering moet afsluiten bij een T-Mobile-winkel (dit is dus overmorgen, 8/10/08). Dus ik naar de T-Mobile-winkel en vul daar een mooi formuliertje in met de aanvraag voor een ProAssist Gegarandeerd-verzekering. Ik bel daarna meteen ProAssist op om een klein mankement (toetsen kraken en werken niet altijd goed) te laten repareren (T-Mobile-medewerker zegt dat dit geen probleem is). Natuurlijk was degene die er over ging bij ProAssist net met lunchpauze en ik word later teruggebeld. Drie uur later werd ik dan ook werkelijk teruggebeld. Dit vrouwtje vertelde mij dat mijn ProAssist-aanvraag geweigerd is en mijn toestel niet verzekerd is, omdat er een mankement aan is.

Nu zit ik dus met een onverzekerd toestel omdat deze defect geleverd is.

Grr... T-mobile is niet mijn vriend.

ps. Ik heb nog gevraagd of T-Mobile deze telefoon op garantie kon terugnemen, dit was niet mogelijk omdat ik hem al aan heb gehad, he verdorie. Ik moet nu weer wachten op een reactie van T-Mobile hierover. Fijn ja

pps. Bedankt dat ik even mocht klagen over T-Mobile. (eigenlijk moet de titel aangepast worden, omdat het niet alleen over verzekering gaat, maar ok.)

[ Voor 3% gewijzigd door Joran op 06-10-2008 16:50 ]

Send me your gameboys

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59
dat ze de telefoon niet onder garantie terug nemen omdat deze is aangeweest is onzin, want hoe kan je er anders achter komen of de telefoon defect is...... Of ze krakende toetsen reden voor terugname vinden is een ander verhaal.

Ik zou het op het volgende gooien:
Als de telefoon slecht genoeg is om afgekeurd te worden voor verzekering en dit was al zo bij levering, moet ie ook slecht genoeg zijn voor garantie

Strava

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Even een schop van TP naar SF :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:48
Als je wilt hebben dat je telefoon onder garantie gerepareerd wordt, heb je toch helemaal geen verzekering nodig. laat gewoon die telefoon repareren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

AMDFreak

Intel is zo..

Het lijkt me logisch dat je de "schade" niet kan claimen via je verzekering. Dit moet je doen via de garantie.

Verder ben ik het met je eens dat het niet netjes is van T-Mobile dat ze zo onduidelijk zijn.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 09:03

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Nouja, na drie weken heb ik t-mobile maar teruggebelt in plaats van zij mij, resultaat samengevat: ik word niet verzekerd. (het probleem van krakende toetsen dat beschreven is in de eerste post, heeft zichzelf opgelost)

Ik heb op 6 oktober (ruim binnen de twee weken na ontvangst toestel die ze als termijn hebben om een verzekering af te sluiten) een bericht achter gelaten waarin ik meld dat ik wil terug gebeld wil worden door de verzekeringsafdeling van t-mobile. Vandaag dus zelf maar gebeld, naar Orange, want mijn orange>t-mobile-overgang is nog steeds niet gedaan. Vrouwtje bij Orange vertelt me dat ze ziet dat ik 6 oktober heb gebeld en dat ze me nu gaat doorverbinden met de afdeling van t-mobile. T-mobile vertelt me daarop dat ze helemaal geen bericht zien! (maar wel in hetzelfde systeem zitten als Orange) Na wat gezeur en geklets komt het erop neer dat ik geen verzekering mag afsluiten!

Nouja zeg, voel ik me even machteloos met mijn onverzekerde telefoon van 650euro...

Handjes in de lucht voor t-mobile en pro-assist

Send me your gameboys

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
jorann schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:59:
Nouja, na drie weken heb ik t-mobile maar teruggebelt in plaats van zij mij, resultaat samengevat: ik word niet verzekerd. (het probleem van krakende toetsen dat beschreven is in de eerste post, heeft zichzelf opgelost)

Ik heb op 6 oktober (ruim binnen de twee weken na ontvangst toestel die ze als termijn hebben om een verzekering af te sluiten) een bericht achter gelaten waarin ik meld dat ik wil terug gebeld wil worden door de verzekeringsafdeling van t-mobile. Vandaag dus zelf maar gebeld, naar Orange, want mijn orange>t-mobile-overgang is nog steeds niet gedaan. Vrouwtje bij Orange vertelt me dat ze ziet dat ik 6 oktober heb gebeld en dat ze me nu gaat doorverbinden met de afdeling van t-mobile. T-mobile vertelt me daarop dat ze helemaal geen bericht zien! (maar wel in hetzelfde systeem zitten als Orange) Na wat gezeur en geklets komt het erop neer dat ik geen verzekering mag afsluiten!

Nouja zeg, voel ik me even machteloos met mijn onverzekerde telefoon van 650euro...

Handjes in de lucht voor t-mobile en pro-assist
In de overgang van Orange naar T-mobile zijn veel grijze gebieden ontstaan. Ook onderling tussen de verschillende Orange en T-mobile winkels was daar veel onduidelijkheid en er zat zelfs verschil per filiaal aan wat de verkoper aan service kon verlenen.

Jouw probleem met Pro-Assist zit in het feit dat Pro-Assist los staat van T-mobile en (waarschijnlijk) geen verzekering af wil sluiten voor een telefoon waar al een defect aanzit. Zij schuiven dit dan ook door naar de garantie van T-mobile. T-mobile zou echter wel gewoon je telefoon onder garantie moeten repareren.

Wellicht kan je bij een andere verzekeraar je telefoon onderbrengen. Bijvoorbeeld :http://www.gsmverzekeren.nl/ en volgens mij biedt Actua ook een verzekering aan.

Dat zeg ik....

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-01 16:19

Fitz

Vincent! We happy?

Je kan je telefoon waarschijnlijk niet meer onderbrengen bij een andere verzekeraar. Ik heb een verzekering bij actua gehad (goede service, maar dat ter zijde) en daarbij moet je binnen acht dagen na aankoop van de telefoon (kopie meesturen) een verzekering afsluiten. Daarna kan het niet meer. De reden lijkt mij voor iedereen ook wel duidelijk.

Even volledig OT
Misschien moet je die mensen van de klantenservice misschien eerst uitleggen wat het verschil tussen garantie en verzekering is.

Het defect (fout door leverancier) wat jij hebt/had heeft niets te maken met de verzekering, dit moet gewoon dmv de garantieregeling geregeld worden.

De verzekering sluit je af voor de telefoon voor als je de telefoon laat vallen/gestolen word (niet de fout van leverancier) dit staat los van het feit dat de telefoon defect is. Deze moeten zij dan gewoon uitgeven.

[ Voor 43% gewijzigd door Fitz op 28-10-2008 13:57 ]

Pagina: 1